ingen liv i uge 21.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2011

Mumto3

Du behøver vel heller ikke at blive scannet? Er det ikke nok at høre hjertelyd? Jeg tænker at det er rimelige nemt, hurtigt og billigt, lige at få en til at lægge øret til mave (enten en træstav eller en doptone).

Hvis du er rigtig bekrymret, så synes jeg bare du skal tage ind på fødegange og melde dig, og bede om at en lige lytter til din mave. Det vil give dig ro i sindet og det vil ikke tage lang tid.

Håber alt er som det skal være!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2011

FamilenStorm

Hvis du bor i Odense har jeg sådan en anglesounds hvor man høre hjertet du gerne må låne..

Anmeld

31. juli 2011

Anonym trådstarter

FamilenStorm skriver:

Hvis du bor i Odense har jeg sådan en anglesounds hvor man høre hjertet du gerne må låne..

bor 'desværre' i aalborg , kan du da mærke hvad vej baby ligger?

Anmeld

31. juli 2011

Madam Blå

Carl-EmilsMoar skriver:

So sorry men det er altså ikke korrekt.. jeg SKAL mærke liv hver eneste dag fra jeg er uge 21 fordi jeg har mærket liv sidden 14+5  jeg er første gangs gravid og det er også skrevet i min journal at jeg skal mærke det hver eneste dag fra uge 21 så det er altså forskelligt alt efter hvor i landet du høre til og hvordan dit forløb har været 

Til TS: 

Jeg synes du skal give det nogle timer.. Man skal aldrig ( ja rigtig surt du har gjort det) snakke scanninger med dem.. men blot sige man er bekymret da man ikke har mærket liv i xx antal dage..

håber du får et livstegn derinde fra idag 

Jeg har selv mærket spark hver dag fra uge 15+, og liv fra uge 13, og jeg skulle først mærke liv fra uge 24+. Er også førstegangsgravid.

Sådan er retningslinjerne på fødegangen her i Århus, men synes det er super, hvis din læge/jordemoder har skrevet at du skal mærke liv fra uge 21 Det ville min ikke.

Men kan kun give dig ret, der er sikkert forskelle rundt omkring i landet, men de generelle retningslinjer gælder dog de fleste steder

God søndag!

Anmeld

31. juli 2011

tinasmor

FamilenStorm skriver:

Det var sødt af dig.kan godt lide når folk sådan tænker på hinanden og tilbyder den hjælpe de kan.

Anmeld

31. juli 2011

Fenja09

Jeg bor i Aalborg og jeg har været inde til scanning på hospitalet pga markant ændring af aktivitet, men det var i uge 29. Nu har jeg læst at en har skrevet at man skal mærke liv fra uge 21 - er helt overbevist om at det for de flestes vedkommende gælder fra uge 24. Så jeg ville ikke være så nervøs - alligevel så ville jeg endnu engang kontakte FG enten ved at troppe op eller ringe, hvis du er meget bekymret.

Synes ikke at du skal ringe og sige om de vil scanne dig, men bare høre om det er normalt at du intet liv har mærket nu her og hvad du evt skal gøre. Det var hvad jeg selv gjorde. Anede ikke at de ville scanne og køre strimmel før jeg var deroppe.

Hvis ingen vil scanne dig eller lade dig høre hjertelyd, så må du jo betale dig fra det ved en privat scanning og det er vel egentlig også fair nok.

/Fenja

Anmeld

31. juli 2011

Vial

Køb en privat scanning, så er det problem løst :-))

Held og lykke

Anmeld

31. juli 2011

FamilenStorm

tinasmor skriver:

Det var sødt af dig.kan godt lide når folk sådan tænker på hinanden og tilbyder den hjælpe de kan.

Selvfølgelig... Kan selv huske hvor bekymret man kunne blive, og den var guld værd for mig..

Anmeld

31. juli 2011

butterflyPhoto

Anonym skriver:

jeg har valgt en gravidtet uden skanninger da vi ikke ønskede at få afvide om vores barn havde down! har mærket liv hver dag siden uge 18, nu har jeg de sidste fire dage egentlig ikke mærket noget liv, kan jeg ringe til fødegangen og bede dem om at de evt skanner mig i dag fo at sikre mig at bebse er i live, er temmelig bekymrede

Hvis du har mod på en tur til hadsten, har jeg en AngelSound som du kan låne..

Den reddede mig fra en masse unødig bekymring i min graviditet 

/Christina   - ButterflyPhoto.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.