Nå, jeg tillader mig så at gå imod flokken
Synes bestemt ikke, at FG har pligt til at give dig en scanning sådan lige! Håber ikke du bliver stødt. Det koster tid og penge at foretage sådan en scanning, og det er sjældent man kan blive ekstra scannet uden der er en VIRKELIG god grund!
Men ved du hvad. Da jeg var lige så langt henne som dig oplevede jeg præcis det samme. Ingen liv i uge 21. Jeg ringede ind til FG, og jeg fik at vide, at jeg godt kunne komme ind og få lyttet hjertelyd hvis jeg virkelig ville, men at hun ikke mente det var nødvendigt. Man skal ikke mærke liv hver dag før uge 24/25, og hun fortalte, at den lille var så bette, at den stadig kunne vende sig ind mod rygsøjlen og sparke indad, så det ikke kunne mærkes. Og derfor ville hun ikke bekymre sig.
Jeg tog ikke ind til FG, og dagen efter kom der aktivitet igen.
Det jeg vil sige er, at hvis du er VIRKELIG bekymret, så bed om at få lyttet hjertelyd. Men jeg kan godt forstå, hvis de har afvist dig, hvis du var begyndt at tale om scanning. Håber ikke du bliver stødt, for det er ikke sådan ment, men du har jo selv fravalgt de scanninger, og man kan desværre ikke forvente man bare kan komme ind og se bebs på skærmen, lige når det passer én
Så ville de jo have et rend af gravide kvinder inde på FG!
Så hvis du stadig er bekymret, så ring ind og bed om at få checket hjertelyd, men nævn ikke en scanning. Hvis du har ombestemt dig angående scanningen synes jeg, at du rigtig nok skal tale med din læge 

Anmeld