ingen liv i uge 21.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2011

Frøken J.

Nå, jeg tillader mig så at gå imod flokken Synes bestemt ikke, at FG har pligt til at give dig en scanning sådan lige! Håber ikke du bliver stødt. Det koster tid og penge at foretage sådan en scanning, og det er sjældent man kan blive ekstra scannet uden der er en VIRKELIG god grund!

Men ved du hvad. Da jeg var lige så langt henne som dig oplevede jeg præcis det samme. Ingen liv i uge 21. Jeg ringede ind til FG, og jeg fik at vide, at jeg godt kunne komme ind og få lyttet hjertelyd hvis jeg virkelig ville, men at hun ikke mente det var nødvendigt. Man skal ikke mærke liv hver dag før uge 24/25, og hun fortalte, at den lille var så bette, at den stadig kunne vende sig ind mod rygsøjlen og sparke indad, så det ikke kunne mærkes. Og derfor ville hun ikke bekymre sig.

Jeg tog ikke ind til FG, og dagen efter kom der aktivitet igen.

Det jeg vil sige er, at hvis du er VIRKELIG bekymret, så bed om at få lyttet hjertelyd. Men jeg kan godt forstå, hvis de har afvist dig, hvis du var begyndt at tale om scanning. Håber ikke du bliver stødt, for det er ikke sådan ment, men du har jo selv fravalgt de scanninger, og man kan desværre ikke forvente man bare kan komme ind og se bebs på skærmen, lige når det passer én Så ville de jo have et rend af gravide kvinder inde på FG!

Så hvis du stadig er bekymret, så ring ind og bed om at få checket hjertelyd, men nævn ikke en scanning. Hvis du har ombestemt dig angående scanningen synes jeg, at du rigtig nok skal tale med din læge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2011

Madam Blå

Anonym skriver:

også når det her er min 4 gravidtet?

Hver graviditet er forskellig. Men uanset hvad, vil fødegangen ikke gøre noget. Jo, hvis du er meget heldig og får fat på en jordemoder, som har masser af tid, så måske Men de tjekker ikke før man er over 23+0. Har lige selv været det igennem, og blev nemlig dybt forarget over at de ikke ville se om min pige havde det godt.. Men de kan alligevel intet stille op, skulle der være noget - var det svar jeg fik. Så de bad mig henvende mig ved egen læge..

Men du kunne evt. prøve at ringe til vagtlægen, og høre om han vil høre hjertelyd?

Anmeld

31. juli 2011

Anonym trådstarter

Madam Blå skriver:

Hver graviditet er forskellig. Men uanset hvad, vil fødegangen ikke gøre noget. Jo, hvis du er meget heldig og får fat på en jordemoder, som har masser af tid, så måske Men de tjekker ikke før man er over 23+0. Har lige selv været det igennem, og blev nemlig dybt forarget over at de ikke ville se om min pige havde det godt.. Men de kan alligevel intet stille op, skulle der være noget - var det svar jeg fik. Så de bad mig henvende mig ved egen læge..

Men du kunne evt. prøve at ringe til vagtlægen, og høre om han vil høre hjertelyd?

vil han ikke

Anmeld

31. juli 2011

Madam Blå

Anonym skriver:

vil han ikke

Så må du desværre vente til i morgen, og så komme til din egen læge.

Har du prøvet at lægge dig på sofaen og lave absolut intet andet end at prøve at mærke baby? Lig i en times tid, så burde du kunne mærke den. Ellers så er jeg ret så sikker på, at den har vendt sig, sådan at den sparker indad. Og så kan man ikke rigtig mærke dem.

Prøv evt. at puffe lidt til maven - det har hjulpet her nogle gange

Anmeld

31. juli 2011

Anonym trådstarter

Frøken J. skriver:

Nå, jeg tillader mig så at gå imod flokken Synes bestemt ikke, at FG har pligt til at give dig en scanning sådan lige! Håber ikke du bliver stødt. Det koster tid og penge at foretage sådan en scanning, og det er sjældent man kan blive ekstra scannet uden der er en VIRKELIG god grund!

Men ved du hvad. Da jeg var lige så langt henne som dig oplevede jeg præcis det samme. Ingen liv i uge 21. Jeg ringede ind til FG, og jeg fik at vide, at jeg godt kunne komme ind og få lyttet hjertelyd hvis jeg virkelig ville, men at hun ikke mente det var nødvendigt. Man skal ikke mærke liv hver dag før uge 24/25, og hun fortalte, at den lille var så bette, at den stadig kunne vende sig ind mod rygsøjlen og sparke indad, så det ikke kunne mærkes. Og derfor ville hun ikke bekymre sig.

Jeg tog ikke ind til FG, og dagen efter kom der aktivitet igen.

Det jeg vil sige er, at hvis du er VIRKELIG bekymret, så bed om at få lyttet hjertelyd. Men jeg kan godt forstå, hvis de har afvist dig, hvis du var begyndt at tale om scanning. Håber ikke du bliver stødt, for det er ikke sådan ment, men du har jo selv fravalgt de scanninger, og man kan desværre ikke forvente man bare kan komme ind og se bebs på skærmen, lige når det passer én Så ville de jo have et rend af gravide kvinder inde på FG!

Så hvis du stadig er bekymret, så ring ind og bed om at få checket hjertelyd, men nævn ikke en scanning. Hvis du har ombestemt dig angående scanningen synes jeg, at du rigtig nok skal tale med din læge

kan sagtens følge dig i det du siger, hehe d: det var også mere det jeg selv mente, havde bare ikke lige fornuleret mig ordenlig, sorry.
- om det er at de lytter hjertelyd eller skanner er mig lige meget, ville bare gerne være sikker på at baby lever og har det godt i maven.

Anmeld

31. juli 2011

Sakris

Du kan altid få kørt en strimmel for hjertelyd! Og det skal du ikke henvises af læge for!

Anmeld

31. juli 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

kan sagtens følge dig i det du siger, hehe d: det var også mere det jeg selv mente, havde bare ikke lige fornuleret mig ordenlig, sorry.
- om det er at de lytter hjertelyd eller skanner er mig lige meget, ville bare gerne være sikker på at baby lever og har det godt i maven.

Men je tror måske du har skudt dig selv lidt i foden ved at begynde at tale med dem om scanning Jeg ved, at de oplever riiiigtig mange gravide, som gør hvad som helst for at opleve en scanning mere Så jeg ville prøve at ringe derind igen og spørge, om du ikke bare kan få lov at høre hjertelyd. Det er ikke sikkert de siger ja, når du "kun" er 21. uger henne, men du kan prøve. Og så nævn ikke scanning Hvis de afviser, så ring til din læge mandag og spørg om det samme. Mange læger har selv en hjertelytter, så det kan være han vil tage dig ind

Men kom endelig med en update på det bette liv! 

Anmeld

31. juli 2011

MortilCilas

Topp skriver:

de vil helt sikkert scanne hvis du er bekymret om der er liv - uagtet hvad ugedag det er

Anmeld

31. juli 2011

Carl-Emil's mor

Madam Blå skriver:

Jeg vil bare sige, at det kan være helt normalt Jeg mærkede ikke min lille pige i tre dage omkring samme tidspunkt. Fødegangen vil ikke se en, fordi man ikke er langt nok til at komme derind. De kan intet stille op, skulle der være noget galt.

Du skal først mærke liv hver dag fra uge 24+.

Har du ikke mærket liv før i morgen, så bed om at komme til lægen, hvor han kan høre hjertelyd

So sorry men det er altså ikke korrekt.. jeg SKAL mærke liv hver eneste dag fra jeg er uge 21 fordi jeg har mærket liv sidden 14+5  jeg er første gangs gravid og det er også skrevet i min journal at jeg skal mærke det hver eneste dag fra uge 21 så det er altså forskelligt alt efter hvor i landet du høre til og hvordan dit forløb har været 

Til TS: 

Jeg synes du skal give det nogle timer.. Man skal aldrig ( ja rigtig surt du har gjort det) snakke scanninger med dem.. men blot sige man er bekymret da man ikke har mærket liv i xx antal dage..

håber du får et livstegn derinde fra idag 

Anmeld

31. juli 2011

babymus77

Hejsa:-) nu så jeg ikke lige hvor i landet du er fra?? Men jordemoder.dk har Tlf åbent 365 dage om året;-) fra kl 7.30-22 mener jeg... Privat scanning osv... Tjek deres hjemmeside, måske du kan få et råd der:-) tanker herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.