jeg vil gerne have en mere !! har i 2 ?? fordele og ulemper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2011

Lise

Jeg har to med 2 år og 8 mdr imellem.

Fordele: de eeeeeelsker hinanden, og selvom de er hhv. 16 mdr og 4 år gamle, så leger de sammen hele tiden, eller bare i nærheden af hinanden. De krammer og griner, og det er så skønt at se på. Så dage hvor vi bare er hjemme (i weekenden) kan de underholde hinanden - på en god dag hele dagen (som idag f.eks.).

Ulemper: går ud fra at de udviskes med tiden...men fårk jeg synes det seneste halve år har været TRAVLT og HÅRDT!!! De første 10 mdr hvor jeg var på barsel, var livet som mor til to en leg. No problem! Men så kom jeg tilbage på hhv. job og studie, og siden har alting skulle koordineres og planlægges, der er vasketøj i massive mængder trods daglige vaske, opvaskemaskinen er på overarbejde, og der er ingen pauser i dagen - der er konstant mad der skal indkøbes og laves, ting der skal ryddes op, vaskes, en ble der skal skiftes, en der skal på toilettet, nogen der skal bades, læses godnathistorie for... Vi har heldigvis ikke været særlig ramt af sygdom (7-9-13), og om natten får vi lov at sove om natten (med mindre der er en tand på vej). Jeg synes at forskellen mellem at have ét og to børn er enorm - meget større end hvad jeg havde forventet. Vi har så også bygget til (min mand har lavet alt selv) de seneste par måneder, hvilket ikke just har givet os ekstra tid til at gøre ting sammen.

Jeg får det til at lyde som om at det er forfærdeligt. Det er det IKKE. Det er bare hårdt arbejde. Men belønningen kommer når de leger og griner og har det godt sammen. Jeg synes at der er sket en forandring til det mindre travle på det seneste. Måske fordi lillen så småt er ved at lægge sit evindelig hyleri fra 16-17:30 fra sig, og nu i stedet kan lege mens jeg kan lave mad. Men i et halvt år, har jeg ikke kunne lave mad hvis han var hjemme, for så ville han hænge på mig, og hvis han ikke kunne det, så skreg han... og er i klar over hvor svært det er at skrælle kartofler med én hånd?

For nogle måneder siden sagde en kollega at det bliver aldrig hårdere end lige nu. Jeg tror hun har ret (med mindre der sker et eller andet uventet forfærdeligt, Gud forbyde det!!!) - og nu kan jeg allerede mærke at det er blevet lidt nemmere jo...  Jeg synes de er dejlige som små, men nogle værre tidsrøvere...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2011

Mor1012

SilasMor skriver:

Tja kan vist godt så småt stå frem (laver selv en tråd i morgen efter NF).

Vi har Silas på 7 måneder (fra Januar) og venter nr. 2 til Februar  Ikke lige noget der var planlagt, men vi glæder os.

Der bliver 13 måneder imellem de to. Vi VED det bliver hårdt også selvom Silas har været jordens nemmeste baby. Men det tager vi med 

Måske du bare skal prikke lidt til manden. Forbliver det et nej, må du have lidt tålmodighed til han er klar igen 

Tillykke mange gange !!!! hvad fik jer  til at få en mere " så hurtigt " jeg vil bare rigtig gerne have en mere ( emilie er 8 mdr ) jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg vil have et LIGE nu men føler mig bare følelses, fysisk og psykisk klar

Anmeld

31. juli 2011

Mor1012

Lise skriver:

Jeg har to med 2 år og 8 mdr imellem.

Fordele: de eeeeeelsker hinanden, og selvom de er hhv. 16 mdr og 4 år gamle, så leger de sammen hele tiden, eller bare i nærheden af hinanden. De krammer og griner, og det er så skønt at se på. Så dage hvor vi bare er hjemme (i weekenden) kan de underholde hinanden - på en god dag hele dagen (som idag f.eks.).

Ulemper: går ud fra at de udviskes med tiden...men fårk jeg synes det seneste halve år har været TRAVLT og HÅRDT!!! De første 10 mdr hvor jeg var på barsel, var livet som mor til to en leg. No problem! Men så kom jeg tilbage på hhv. job og studie, og siden har alting skulle koordineres og planlægges, der er vasketøj i massive mængder trods daglige vaske, opvaskemaskinen er på overarbejde, og der er ingen pauser i dagen - der er konstant mad der skal indkøbes og laves, ting der skal ryddes op, vaskes, en ble der skal skiftes, en der skal på toilettet, nogen der skal bades, læses godnathistorie for... Vi har heldigvis ikke været særlig ramt af sygdom (7-9-13), og om natten får vi lov at sove om natten (med mindre der er en tand på vej). Jeg synes at forskellen mellem at have ét og to børn er enorm - meget større end hvad jeg havde forventet. Vi har så også bygget til (min mand har lavet alt selv) de seneste par måneder, hvilket ikke just har givet os ekstra tid til at gøre ting sammen.

Jeg får det til at lyde som om at det er forfærdeligt. Det er det IKKE. Det er bare hårdt arbejde. Men belønningen kommer når de leger og griner og har det godt sammen. Jeg synes at der er sket en forandring til det mindre travle på det seneste. Måske fordi lillen så småt er ved at lægge sit evindelig hyleri fra 16-17:30 fra sig, og nu i stedet kan lege mens jeg kan lave mad. Men i et halvt år, har jeg ikke kunne lave mad hvis han var hjemme, for så ville han hænge på mig, og hvis han ikke kunne det, så skreg han... og er i klar over hvor svært det er at skrælle kartofler med én hånd?

For nogle måneder siden sagde en kollega at det bliver aldrig hårdere end lige nu. Jeg tror hun har ret (med mindre der sker et eller andet uventet forfærdeligt, Gud forbyde det!!!) - og nu kan jeg allerede mærke at det er blevet lidt nemmere jo...  Jeg synes de er dejlige som små, men nogle værre tidsrøvere...

taak for dit indlæg det var et godt indlæg.

Anmeld

31. juli 2011

Diana...

Selvfølgelig er der flest fordele børn er jo vidunderlige. 

Det kan godt være jeres første barn var nemt men det ikke sikkert det næste er også går det ud over nr 1 som i den alder ikke kan forstå det! 

Vi har et NEMT nr 1 barn og han blev storebror lige inden han blev 2 og vores nr 2 er IKKE nemt. Det har været rigtig hård for os alle især storebror. Han elsker sin lille søster og har gjort det fra dag et af men der har bare været så mange ting som han ikke har kunne forstå bla at jeg har måtte være væk med lillesøster hvorfor måtte han ikke være der? hun skriger rigtig rigtig rigtig meget og det påvirket ham i starten han blev lidt bange og kunne ikke forstå det. Man kan ikke forklare sådan et lille barn hvorfor lillesøster nu er sådan. Det har været hård. 

MEN selvfølgelig er det skønt med 2 børn også tæt på hinanden men det er også HÅRD. Men det jo bare noget man må indstille sig på, og det jo ikke sikkert nr 2 ikke er nemt! 

Jeg ville ikke ha ønsket det anderledes det er fantastisk med 2 små børn NU men det har været hård og dyrt og krævet mange tåre og kampe osv. 

Kh Diana 

Anmeld

31. juli 2011

Silas&Mille

Emilie2010 skriver:

Tillykke mange gange !!!! hvad fik jer  til at få en mere " så hurtigt " jeg vil bare rigtig gerne have en mere ( emilie er 8 mdr ) jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg vil have et LIGE nu men føler mig bare følelses, fysisk og psykisk klar

Tak 

Kan lige se jeg fik skrevet vi skulle til NF i dag, men det er nu først i morgen vi skal afsted

Naturens gang. Det er hvad der er skyld i at vi skal have en mere allerede. Det var slet ikke meningen vi skulle have en så hurtigt efter Silas. Men det tog 2 år og 3 måneder at blive gravid første gang, så vi var nok ikke så forsigtige denne gang så der var bonus i første 'forsøg'.   

Havde vi selv kunnet bestemme havde vi nok ventet et år med at gå i gang igen. Men pga af ferie osv hos lægen kunne jeg ikke nå at få p-piller til tiden, og så var det lige som sket 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.