jeg vil gerne have en mere !! har i 2 ?? fordele og ulemper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2011

Silas&Mille

Emilie2010 skriver:

min datter er 8 mdr. jeg vil gerne ha en mere..

Vi har haft det nemt, et nemt barn og kunne godt tænke mig en mere.. jeg føler mig 100% klar!!

men har i fordele og ulemper til mig, at få børn så hurtigt efter hinanden

Tja kan vist godt så småt stå frem (laver selv en tråd i morgen efter NF).

Vi har Silas på 7 måneder (fra Januar) og venter nr. 2 til Februar  Ikke lige noget der var planlagt, men vi glæder os.

Der bliver 13 måneder imellem de to. Vi VED det bliver hårdt også selvom Silas har været jordens nemmeste baby. Men det tager vi med 

Måske du bare skal prikke lidt til manden. Forbliver det et nej, må du have lidt tålmodighed til han er klar igen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2011

CamillaSoefelt

Emilie2010 skriver:

min datter er 8 mdr. jeg vil gerne ha en mere..

Vi har haft det nemt, et nemt barn og kunne godt tænke mig en mere.. jeg føler mig 100% klar!!

men har i fordele og ulemper til mig, at få børn så hurtigt efter hinanden

Er I sammen igen?

Anmeld

30. juli 2011

MorTilSnartFire <3

Vi har 2 drenge med 16 mdr. i mellem Charlie er 17 mdr. og Nicki er kun knap 3 uger, så jeg kan ikke sige at det er godt eller skidt de er så tætte endnu, men kan sige at det er NEMT her i starten Charlie ELSKER sin lillebror, han kysser, krammer og aer og har han gjort fra dag 1 Jeg er oberbevist om, de får et tæt og dejligt forhold, jo ældre de bliver... Jeg vil gerne have 1 mere ligeså tæt, men nu må vi se  Charlie er klar over han er den "store" nu - selvfølgelig er han stadig min lille baby (Det vil han nok altid være ) men han ved og forstår Nicki er en baby og har brug for mere tid lige pt. 

I dag, da jeg var alene hjemme med dem begge, skulle de i bad efter aftensmaden og inden puttetid. Hvordan gør jeg det?! tænkte jeg.. Charlie pegede ligeså fint ind i brusekabinen og sagde "Vand" og vupti, min STORE dreng gik i bad under bruseren, mens jeg vaskede den lille i badekaret og hvor var jeg da stolt over Charlie bare godt kunne det!!! Jeg er sikker på, han godt kunne se mor var lidt i tvivl, hvordan vi liiige skulle få ordnet det her bad... Hehe

Få overtalt manden Dog vil jeg sige, hvis han allerede synes jeres er en håndfuld nu - så er det måske en god ide at snakke det HELT igennem... en 8 mdr. er stadig nem (Som du selv skriver) men en 16,17,18 mdr. kan også være nemme, men de er uanset hvad, sværer i den forstand, at de godt ved hvad de vil! Det kan være hårdt, men hvis man vil det nok, skal det nok fungere

Håber for jer I finder ud af det og du får dine børn tætte, som du ønsker - det er PRAGTFULD !

Knus Sabrina

Anmeld

30. juli 2011

MorTilSnartFire <3

SilasMor skriver:

Tja kan vist godt så småt stå frem (laver selv en tråd i morgen efter NF).

Vi har Silas på 7 måneder (fra Januar) og venter nr. 2 til Februar  Ikke lige noget der var planlagt, men vi glæder os.

Der bliver 13 måneder imellem de to. Vi VED det bliver hårdt også selvom Silas har været jordens nemmeste baby. Men det tager vi med 

Måske du bare skal prikke lidt til manden. Forbliver det et nej, må du have lidt tålmodighed til han er klar igen 

Tillykke

Anmeld

30. juli 2011

Silas&Mille

Sabrina17 skriver:

Tillykke

Tak 

Anmeld

30. juli 2011

Femøre

Der er 2 år og 3 måneder mellem mine to krudtugler, og jeg ville gerne have haft før, men det er jo ikke altid naturen er med på planerne.  Men de er jo alligevel forholdsvis tætte, og de leger bare så meget sammen nu, hvor Lærke er blevet stor nok til at tumle og kan lege med andre. Jeg har selv 15 måneder til min storebror, og vi var stort set uadskillelige som små. Så kom puberteten og der hader alle søskende vist hinanden..  Freya var heller ikke så jaloux, hun glemte faktisk hurtigt at hun havde været enebarn i en periode. Selvom det bliver hårdt, for det er krævende, kan jeg ikke se mange ulemper.

Men hvis manden siger nej, så er det nok bedst at vente til han også er klar.

Anmeld

30. juli 2011

Ciss

Her er der 23 mndr mellem vores to.

Det er fantastisk. De har så meget glæde af hinanden - og på nogen måder er det næsten enklere end med bare en, for de er beskæftiget sammen/ved siden af hinanden - og det kan give de voksne et lille pusterum med hænderne fri til f eks at lave mad.

Og så vil de gerne gøre ting sammen, så det er ikke nødvendigvis dobbelt arbejde hele tiden.

Til gengæld er det meget intenst hele tiden med to små samtidig. De er nu 3 1/2 og 1 1/2. Og selvom man kan snakke ganske fornuftigt med den ældste mange gange,så står vi også jævnlig med to trætte, pivede unger som bare begge to vi være oppe hos mor lige NU. Og det sker, at jeg har dårlig samvittighed når jeg er nødt til at koncentrere mig om den ene mens den anden også har behov. Nogen ting kan ikke vente - f eks den ene har slået hul på knæet, eller lillebror har skidt igennem alt tøjet osv.

Men stort set vil jeg sige, at der er flere fordele end ulemper, så længe man er forberedt på nogen intense, travle år. Og personlig er jeg sikker på, at de kommer til at have glæde af hinanden hele livet - og det er vel værdt at forældrerne får lidt ekstra arbejde....

Lykke til.

Anmeld

30. juli 2011

ferslev

Det er HÅRDT ... INGEN tvivil om det!!!! Alt er jo relativt, mht hvad der er hårdt!

Jeg har 2 piger med 18 mdr imellem... de er nu 6 og 7 år gamle. Det ER blevet LETTER.... MEN vi er stadig meget på - alt foregår med 180 i timen - da de er 2 meget forskellige piger! De konkurrerer HELE tiden - og kun ind imellem - kommer søster kærligheden op

MEN på trods af dette, kender jeg ikke til andet - og jeg ville ALDRIG gøre det anderledes.... jeg tænker, at vi må værdsætte de børn der kommer - for det er aldrig givet, at der kommer én når vi vil.... NU vil jeg gerne ha´én mere - men det har ladet sig vente på - så ser jeg pludslig alt i et andet perspektiv; hvor ER jeg heldig!

Jeg synes at du skal snakke med mand om for og imod - han kan jo ikke gribe de samme bolde som dig - eller vide, hvor vigtigt det er???! TIDEN går!!!!!!!

Mvh Pia

Anmeld

30. juli 2011

JustMe

Emilie2010 skriver:

taak for svar ville rigtig gern ha een mere ... manden sys bare det hårdt bare med hende vi har nu.. og hun er bare såååå nem

Nu ar jeg ikke 2, så kan ikke bidrage med noget på den konto...men hvis din mand/kæreste synes det er rigeligt hårdt nu, er det nok en god ide at vente. Jeg er af den holdning, at begge skal være 120% klar, og det lyder han ikke til at være?

Anmeld

30. juli 2011

Ansemusen

En i min familie fik to piger med 111 måneders mellemrum, og sagde at det var alt for hårdt, og at det gør hun aldrig igen! Jeg tror jeg ville vente, også fordi man ikke anbefaler det før de er 3 år, da de inden da er for små til at forstå og acceptere, når de ikke kan få tilfredsstillet deres behov lige nu og her altid, og at de skal dele.

Hvis nu jeres barn nummer to ikke er et nemt barn, men et barn med fx. kolik og/eller som ikke sover om natten. Hvad ved jeg. Så tror jeg det bliver mega hårdt med to små størrelser samtidig!

Men I skal helt sikkert gøre hvad I føler er det rigtige for jer - der er jo også forskel på menneskers overskud! Jeg ville synes det var alt for hårdt, mens andre kunne tage 3 i rap uden problemer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.