Hurtig hjælp !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2011

MelikkazMoar

marloutti skriver:

Okay, det er måske lidt for sent at svare her...

Men jeg lægger altid fondant på en køleskabskold opsmøring!! Den revner slet ikke, medmindre det er hj.lavet fondant, der er blevet for tør...

Og kagen må jo for guds skyld ikke stå ude, når den er lagt sammen, da der jo er fløde i cremerne og det bliver hurtigt surt...

Jeg gør sådan her: 1. dag: bager kagen, laver chokolade creme. Laver evt. fondantpynt, hvis det er noget der skal tørre.

2. dag: laver frugt mousse(skal lige på køl 1 times tid), pisker chokoladecremen luftig, lægger kagen sammen, på køl. Så laver jeg smørcremen, smører op, på køl igen. Smører op 2. gang, hvis nødvendigt og på køl igen... Når den er blevet hård igen, ruller jeg fondanten ud og tager først kagen ud, når jeg er klar til lige at smide fondanten på. I køleskab igen, så fondanten ikke sveder. Og endelig IKKE pakke kagen ind, der kommer kondens som lægger sig på kagen og det bliver grimt.. Så er den klar til pyntning, som er det sjoveste..

tusind tak for et godt svar.. selv om det er for sent at lave kagen om til i lørdags, så finder jeg nok du 'how to do it' frem næste gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2011

Anasmor

ingen der kan fortælle mig precis hvad jeg skal gøre ?

Her er en how to som jeg lavede sidste år

1: Bag med en smurt flowernail i midten

2: Flæk kagen til 3 bunde og læg den sammen i formen, der er foret med bagepapir...

3:  Tag bagepapir af, læg et stykke kagepap på bunden og vend kagen... Presset har gjort at bunden er helt fin og lige, så den bruger du som top... (billedet af denne kage er endnu ikke vendt... glemte at tage billede efter jeg vendte kagen... sorry)

4: Smør kagen op med en blød smørcreme, jeg bruger altid nutella smørcreme, den virker super for mig (skal piskes 7-10 min for at den er perfekt)

5: Overtræk kagen

6: Stik sugerør i den nederste kage for at den ikke klapper sammen af vægten fra den øverste..

7: Overtræk den øverste kage og stabl dem, limes sammen med lidt RI, og der laves en muslingekant..

8: Pynt efter humør ...

Denne kage er ikke så lige som dem jeg plejer at lave... det perfekte resultat fåes ved at smørre kagerne op to gange, så bliver de super lige ...

Vedhæftet:

Og så lægger jeg også altid fondant på opsmurte kager der har stået og stivnet på køl ( mindst ½ time)... det giver skarpere kanter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.