Hurtig hjælp !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.030 visninger
11 svar
0 synes godt om
29. juli 2011

MelikkazMoar

jeg er ved at lave lagkage til min mors fødselsdag imorgen.. og er igang med at ligge agen sammen .. der er creme f lys toblerone i første lag og jordbær i andet lag, har lagt dem sammen i kage ring..

Men skal jeg smøre kagen op, inden fondanten skal på?
og i så fald med hvad ?

Hutig hjælp, tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2011

celkt

ja, . det skal du. Jeg vil anbefale at du laver en ganske almindelig smørcreme, med blødt smør og flormelis og et par spiseskefulde mælk eller fløde, (flødeskum du har til overs er også ganske fint.. )

vær opmærksom på at du ikke må sætte kagen i køleskabet til i morgen, når den er smurt op, hvis du evt ville vente med forndanten tíl i morgen, en kold opsmøring får fondanten til at slå sig og revne,...

husk at få lukket især de lag med jordbær rigtigt godt af med cremen, for syren i frugten ødelægger fondanten

Anmeld

29. juli 2011

MelikkazMoar

celkt skriver:

ja, . det skal du. Jeg vil anbefale at du laver en ganske almindelig smørcreme, med blødt smør og flormelis og et par spiseskefulde mælk eller fløde, (flødeskum du har til overs er også ganske fint.. )

vær opmærksom på at du ikke må sætte kagen i køleskabet til i morgen, når den er smurt op, hvis du evt ville vente med forndanten tíl i morgen, en kold opsmøring får fondanten til at slå sig og revne,...

husk at få lukket især de lag med jordbær rigtigt godt af med cremen, for syren i frugten ødelægger fondanten

hvis jeg ville lægge fondanten på i aften, skal je så også først smøre den op i aften lige inden det skal på?

Anmeld

29. juli 2011

MelikkazMoar

ingen der kan fortælle mig precis hvad jeg skal gøre ?

Anmeld

29. juli 2011

Bambii

MelikkazMoar skriver:

hvis jeg ville lægge fondanten på i aften, skal je så også først smøre den op i aften lige inden det skal på?

Jeg ville først smøre den op lige inden fondanten skal på

Anmeld

29. juli 2011

MelikkazMoar

Bambii skriver:

Jeg ville først smøre den op lige inden fondanten skal på

men skal/kan jeg så smide den i køleskabet når den er smurt op og fondanten er kommet på?

Anmeld

29. juli 2011

Bambii

MelikkazMoar skriver:

men skal/kan jeg så smide den i køleskabet når den er smurt op og fondanten er kommet på?

Ja, den skal i køleskabet bagefter, jeg plejer at dække den til med film/folie..

Anmeld

29. juli 2011

Mille83

celkt skriver:

Hold nu op, så er det derfor min fondant altid revner  Jeg ligger på kold opsmøring.......Dohhhhhh

Anmeld

29. juli 2011

larven_

mine de "sveder" i køleskabet

Anmeld

1. august 2011

marloutti

Okay, det er måske lidt for sent at svare her...

Men jeg lægger altid fondant på en køleskabskold opsmøring!! Den revner slet ikke, medmindre det er hj.lavet fondant, der er blevet for tør...

Og kagen må jo for guds skyld ikke stå ude, når den er lagt sammen, da der jo er fløde i cremerne og det bliver hurtigt surt...

Jeg gør sådan her: 1. dag: bager kagen, laver chokolade creme. Laver evt. fondantpynt, hvis det er noget der skal tørre.

2. dag: laver frugt mousse(skal lige på køl 1 times tid), pisker chokoladecremen luftig, lægger kagen sammen, på køl. Så laver jeg smørcremen, smører op, på køl igen. Smører op 2. gang, hvis nødvendigt og på køl igen... Når den er blevet hård igen, ruller jeg fondanten ud og tager først kagen ud, når jeg er klar til lige at smide fondanten på. I køleskab igen, så fondanten ikke sveder. Og endelig IKKE pakke kagen ind, der kommer kondens som lægger sig på kagen og det bliver grimt.. Så er den klar til pyntning, som er det sjoveste..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.