Urimelig arbejdsplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.109 visninger
20 svar
0 synes godt om
28. juli 2011

anynom

Jeg fortalte min chef om min graviditet allerede da jeg var 4+4, for jeg ville ikke risikere, at hun følte jeg havde tilbageholdt informationen fra hende. Hendes reaktion var “det var da træls”. Har stadig ikke fået et tillykke.

Jeg begyndte efterfølgende at gøre hende opmærksom på reglerne for gravide vedr. løft, da jeg kører varer ud for butikken og dette involverer ølkasser (23 kg) og en masse almindelige dagligvarer, som hurtigt løber op i vægt. Dette medførte, at hun kørte psykisk terror på mig i fjorten dage fordi hun synes jeg var pivet og pjattet. Har hørt utallige gange om, at da hun ventede sig (begge gange) arbejdede hun indtil hun fik veer og at hun vendte tilbage på arbejde 2 dage efter fødslen.

Fik til sidst overtalt hende til, at vi skulle “ansætte” en praktikant via kommunen, som jo ville arbejde gratis og som kunne køre med mig og tage de tunge løft. Dog først senere i graviditeten. Vi blev så enige om, at jeg fik hjælp pr. 1/9 - hvor jeg er 25+5. Har gået og set frem til det for kan godt mærke, at det efterhånden er alt for hårdt for mig.

Jeg bragte så emnet op igen for nogle dage siden og her får jeg at vide, at hun regnede ikke med at vedkommende skulle køre med mig det første stykke tid for (som hun sagde), “kunden må ikke tro, at det er besværligt at vedkommende skal have varer”.

Jeg ved sgu ikke hvad jeg skal gøre mere. Jeg kan ikke holde til at køre varer ud meget længere, men hvis jeg siger fra gør hun mit arbejdsliv til et levende helvede. Min læge gjorde klart meget tidligt, at hun kun sygemeldte gravide hvis man havde bækkenløsning eller mange plukveer. Og selvom jeg kan køre en sag mod hende via min fagforening, så skal jeg stadig på arbejde hver dag - og dét ville være uudholdeligt.

Undskyld for den lange smøre, skulle bare ud med det hele.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Hold da helt op en lorte chef.

Jeg synes du skal tale med din fagforening. Også med hensyn til sygemelding.
For hvis det er psykisk betinget, at du ikke kan holde ud at være der efter der er sat en sag i gang kan ingen jo tvinge dig på arbejde. Og hvordan kan en almindelig læge vurdere hvordan du har det psykisk?

Så jeg ville undesøge reglerne for sygemelding og fyring. Langt de fleste arbejdspladser må jo tidligst fyre efter 120 sygedage, og så er man berettiget til løn et vist stykke tid efter. Alt efter hvad ens overenskomst siger.

Det er ikke mange råd jeg kan komme med, men ville ikke forlade tråden uden at smide et .

Og så ville jeg egentlig skifte læge. Hvis du har en læge der ikke anerkende stress og en overbelastning af psykisk pres ved mobning på arbejdspladsen er hun godt nok en dårlig læge.

Anmeld

28. juli 2011

Nessie

Hvis din arbejdsgiver ikke kan omplacere dig, og du ikke kan holde til dit arbejde, så må du sygemeldes. Synes du skal tage en snak med lægen igen, for selvfølgelig skal du da ikke lave tunge løft når du er gravid. Det kan da ikke passe at lægen er så stivnakket at der "kun" skal bækkenløsning eller plukveer til før du kan få en sygemelding.

Håber du snart finder en løsning på det, ellers må du tale med fagforenigen

Anmeld

28. juli 2011

Mi

Det er da også helt urimeligt, at hun vil have at du skal overtræde arbejdsmiljøreglerne og udsætte dit barn for den risiko du løber, ved at løfte for meget. Jeg syntes nu alligevel at du skal kontakte fagforeningen og høre dem ad, hvordan du skal forholde dig.

Og så skal du jo gøre op med dig selv hvad du vil vægte højest:

Dit og dit barns helbred eller din jobsituation. Jeg mener bare, at du måske må tage det helvede med, som du tror hun vil bringe dig i, og så finde noget andet arbejde efter barsel. Hvad vil hun ikke sige til dig, når du skal have barnets sygedage eller lign? At da hun havde små børn fik de bare en panodil i numsen, og så afsted i institution

Anmeld

28. juli 2011

anynom

RGN skriver:

Hold da helt op en lorte chef.

Jeg synes du skal tale med din fagforening. Også med hensyn til sygemelding.
For hvis det er psykisk betinget, at du ikke kan holde ud at være der efter der er sat en sag i gang kan ingen jo tvinge dig på arbejde. Og hvordan kan en almindelig læge vurdere hvordan du har det psykisk?

Så jeg ville undesøge reglerne for sygemelding og fyring. Langt de fleste arbejdspladser må jo tidligst fyre efter 120 sygedage, og så er man berettiget til løn et vist stykke tid efter. Alt efter hvad ens overenskomst siger.

Det er ikke mange råd jeg kan komme med, men ville ikke forlade tråden uden at smide et .

Og så ville jeg egentlig skifte læge. Hvis du har en læge der ikke anerkende stress og en overbelastning af psykisk pres ved mobning på arbejdspladsen er hun godt nok en dårlig læge.

Jeg har ferie i næste uge og regner med at få et møde op at stå med min fagforening for at snakke mine muligheder igennem. Problemet er, at vi ikke har en overenskomst på min arbejdsplads, så der er ikke så meget at hente der..

Og har også overvejet at snakke med min læge igen om det hele (sidst jeg snakkede med hende var til første lægeundersøgelse), måske ser hun anderledes på det nu..

Hvis bare min chef ville anerkende, at jeg er gravid! Men får bare stik om, at jeg har topmave og at jeg ikke er så langt henne (20+5)..

Tak for  og de trøstende ord!

Anmeld

28. juli 2011

anynom

Kopierer lige mit første svar - havde ikke set, at andre havde skrevet også (og tak for svarerne).

Jeg har ferie i næste uge og regner med at få et møde op at stå med min fagforening for at snakke mine muligheder igennem. Problemet er, at vi ikke har en overenskomst på min arbejdsplads, så der er ikke så meget at hente der..

Og har også overvejet at snakke med min læge igen om det hele (sidst jeg snakkede med hende var til første lægeundersøgelse), måske ser hun anderledes på det nu..

Hvis bare min chef ville anerkende, at jeg er gravid! Men får bare stik om, at jeg har topmave og at jeg ikke er så langt henne (20+5)..

Anmeld

28. juli 2011

.....

Ja, jeg blev sgu lidt rasende da jeg læste dit indlæg

For det første, kan man sgu godt lige sige tillykke.

Og for det andet, så har jeg selv arbejdet i butik, og JO der står i sådan en instruktions bog man skal læse når man starter på arbejdet, at når du er gravid, så nej, du må ikke løfte ting der vejer så og så meget når du er gravid osv. Så synes godt at hun kan hive lidt op i sig selv, og så skaffe den hjælper til dig..!!

Håber hvertfald at det hele ordner sig for dig, og du får den behandling man skal have når man er gravid! 

Anmeld

28. juli 2011

anynom

Mut skriver:

Ja, jeg blev sgu lidt rasende da jeg læste dit indlæg

For det første, kan man sgu godt lige sige tillykke.

Og for det andet, så har jeg selv arbejdet i butik, og JO der står i sådan en instruktions bog man skal læse når man starter på arbejdet, at når du er gravid, så nej, du må ikke løfte ting der vejer så og så meget når du er gravid osv. Så synes godt at hun kan hive lidt op i sig selv, og så skaffe den hjælper til dig..!!

Håber hvertfald at det hele ordner sig for dig, og du får den behandling man skal have når man er gravid! 

Tusind tak!

Anmeld

28. juli 2011

Ciss

Den behandling der kan da umuligt være lovlig! Jeg tror også, at fagforeningen og lægen er vejen at gå videre.

Sender et og!

At hun ikke siger til lykke er vel mere et tegn på dårlig folkeskik/en ubehøvlet personlighed, men at hun tvinger dig til at gennemføre løft som er for tunge for dig i gravidperioden, det er ret og slet ikke lovligt....

Anmeld

28. juli 2011

Muffinmus

jeg havde sagt til hende at enten så finder hun en der kan tage det tunge arbejde eller også finder hun en der kan overtage dit job mens du er sygemeldt, for det er der det bærer hen når hun ikke vil leve efter de gængse regler. Det handler sgu ikke om overenskomst, det handler om alindelige regler for gravide.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.