Urimelig arbejdsplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2011

anynom

MariaE skriver:

jeg havde sagt til hende at enten så finder hun en der kan tage det tunge arbejde eller også finder hun en der kan overtage dit job mens du er sygemeldt, for det er der det bærer hen når hun ikke vil leve efter de gængse regler. Det handler sgu ikke om overenskomst, det handler om alindelige regler for gravide.

Jeg vil ikke sætte et ultimatum op for hende, når jeg ikke er sikker på at kunne blive sygemeldt. Men tager en snak med fagforening og læge i nsæte uge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

Albatrossen

JulieWH skriver:

Jeg fortalte min chef om min graviditet allerede da jeg var 4+4, for jeg ville ikke risikere, at hun følte jeg havde tilbageholdt informationen fra hende. Hendes reaktion var “det var da træls”. Har stadig ikke fået et tillykke.
Jeg begyndte efterfølgende at gøre hende opmærksom på reglerne for gravide vedr. løft, da jeg kører varer ud for butikken og dette involverer ølkasser (23 kg) og en masse almindelige dagligvarer, som hurtigt løber op i vægt. Dette medførte, at hun kørte psykisk terror på mig i fjorten dage fordi hun synes jeg var pivet og pjattet. Har hørt utallige gange om, at da hun ventede sig (begge gange) arbejdede hun indtil hun fik veer og at hun vendte tilbage på arbejde 2 dage efter fødslen.
Fik til sidst overtalt hende til, at vi skulle “ansætte” en praktikant via kommunen, som jo ville arbejde gratis og som kunne køre med mig og tage de tunge løft. Dog først senere i graviditeten. Vi blev så enige om, at jeg fik hjælp pr. 1/9 - hvor jeg er 25+5. Har gået og set frem til det for kan godt mærke, at det efterhånden er alt for hårdt for mig.
Jeg bragte så emnet op igen for nogle dage siden og her får jeg at vide, at hun regnede ikke med at vedkommende skulle køre med mig det første stykke tid for (som hun sagde), “kunden må ikke tro, at det er besværligt at vedkommende skal have varer”.
Jeg ved sgu ikke hvad jeg skal gøre mere. Jeg kan ikke holde til at køre varer ud meget længere, men hvis jeg siger fra gør hun mit arbejdsliv til et levende helvede. Min læge gjorde klart meget tidligt, at hun kun sygemeldte gravide hvis man havde bækkenløsning eller mange plukveer. Og selvom jeg kan køre en sag mod hende via min fagforening, så skal jeg stadig på arbejde hver dag - og dét ville være uudholdeligt.
Undskyld for den lange smøre, skulle bare ud med det hele.

Hold da kæft en kost af en chef Ja undskyld...

Du skal sygemelde dig nu, graviditetsbetinget sygdom og almindelig sygdom kan ikke sidestilles med hinanden... dvs. her gælder så vidt jeg ved ingen 120 dages regel.... din chef skal give dig andet arbejde og hvis dette ikke kan lade sig gøre skal de sende dig hjem med løn.... du har loven på din side desuden må de ikke fyre dig det første ½ år efter barsel...

har selv været sygemeldt siden uge 28 godt nok pga. plukveer men men...
og jeg ville skifte læge......

og så forøvrigt TiLLYKKE

Anmeld

2. august 2011

anynom

Så kommer der en update.

Min fagforening kan ikke gøre andet end at ringe til min arbejdsplads og gøre dem opmærksom på min bekymring og min læge vil ikke sygemelde mig når jeg ikke er syg. Og eftersom det med tunge løft er retningslinier, ikke regler, så kan arbejdstilsynet ligeledes ikke gøre noget.

Så nu er mine muligheder som følger:

1. Jeg fortsætter med at arbejde som jeg gør og håber, at det går eller

2. Jeg fortsætter med at arbejde som jeg gør og håber, at noget går galt så jeg kan blive sygemeldt.

Så er min ferie reddet (sarkasme kan forekomme).

Anmeld

2. august 2011

Ciss

Nu må jeg indrømme, at jeg blev skuffet! Jeg troede faktisk at arbejdsgiver var pligtig til at tilrettelægge, så man undgår ting som kan skade babyen under graviditeten.

Ved ikke, hvad du skal gøre, men vil sende dig et og for at der dukker en god løsning op for dig alligevel!

Anmeld

2. august 2011

aarhusmor

Du har rent faktisk en mulighed mere. Du kan sygemelde dig uden at din læge er ind over.

Det er din virksomhed der skal tage snakken med dig om at du har sygemeldt dig, og da du er syg, må din fagforening snakke med dem.

I dag kan virksomheden ikke forlange en lægeattest.

Er det HK du er I? De er ikke særligt gode synes jeg.

Anmeld

2. august 2011

aarhusmor

De kan forlange en lægeerklæring efter 4 dage læste jeg lige, men du må jo sige til din læge at det er psykisk

Anmeld

2. august 2011

aarhusmor

2. august 2011

Kløver

kan ikke råde til andet end snakke med fagforening, og så ellers må det jo blive en sygemelding hvis du ikke kan klare jobbet, når hun ikke vil hjælpe dig til at udføre dit arbejde

Anmeld

2. august 2011

Minmio

JulieWH skriver:

Så kommer der en update.

Min fagforening kan ikke gøre andet end at ringe til min arbejdsplads og gøre dem opmærksom på min bekymring og min læge vil ikke sygemelde mig når jeg ikke er syg. Og eftersom det med tunge løft er retningslinier, ikke regler, så kan arbejdstilsynet ligeledes ikke gøre noget.

Så nu er mine muligheder som følger:

1. Jeg fortsætter med at arbejde som jeg gør og håber, at det går eller

2. Jeg fortsætter med at arbejde som jeg gør og håber, at noget går galt så jeg kan blive sygemeldt.

Så er min ferie reddet (sarkasme kan forekomme).

Hvad med at blive sgyemeldt pga. stress på arbejdspladsen? Hvordan skal lægen kunne se hvordan du har det psykisk når du bliver behandlet på denne måde?

Knus herfra

Anmeld

4. august 2011

anynom

Endnu en update.

Tager en snak med min læge i morgen og viser hende på skrift, at jeg ikke må løfte mere end 10-12 kg (om et par uger ændrer reglerne sig til 5-6 kg). Og håber, at hun sygemelder mig. Har forsøgt alt ved min chef uden held og kan ikke bare melde mig syg hver dag, da min kontrakt siger, at min chef må kræve en lægeerklæring efter 3 dages sygdom.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.