HJÆLP hun vil ikke drikke noget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

764 visninger
13 svar
0 synes godt om
27. december 2008

Mikkelmusen

Filuca har igår og idag været rigtig sløj. Hun kastede op til julefrokosten igår og Morten kørte hjem med hende. Hun kastede også op i formiddags og hun skider mange gange om dagen.... og igennem alt tøjet! Hun vil ikke spise noget, først til aften har hun spist lidt. Siden middag har hun ikke drukket noget. Kun en lille tår vand da hun var i bad ligefør. Og før middag har hun altså heller ikke drukket ret meget...

Hvordan helvede får jeg væske i hende? Hun skulle jo ikke gerne dehydrere?

Christina - bekymret mor, der nu er alene hjemme med bræk/skide maskinen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2008

Monica

Har du forsøgt med saftevand? Juice? Sukkervand? The med honnig eller sukker (ikke varmt...) Selvfølgelig har du det...

Men vil bare håbe at det bliver bedre. Hvis hun bliver helt slap, så ringe endelig til vagtlægen

Moni - som ikke er til den store hjælp

Anmeld

27. december 2008

Mikkelmusen

Vi har forsøgt med saftevand, sodavand, vand, mælk. Hun vil ikke ha noget. Hun smager ikke engang på det. Hun bliver bare sur og skubber det væk.

tak alligevel

Anmeld

27. december 2008

Monica

Møg unge! Sådan var det også en gang med Gustav, men så vågnede han så flere gange i løbet af natten for at få vand... Så håber det går...

Anmeld

27. december 2008

Loggidut

hvad er der lige med det bette pus?

har du prøvet med en juicebrik, med sugerør...`??+

det er sgu synd for hende!

Anmeld

27. december 2008

Mikkelmusen

Juice har vi ikke prøvet, men saft med sugerør og hun vil bare ikke i nærheden af det. Hun sover nu, men jeg regner med, og håber faktisk at hun vågner i nat og er tørstig. Det gør hun ellers aldrig, men når hun ikke drikker noget bliver man sgu nervøs. Hun har ikke feber men hendes temp var 36,3 da jeg lagde hende ind. Og den plejer at ligge fint på 37.

Jeg tænkte lidt på den der Rota-virus men jeg gider jo heller ikke bare tro det er den, fordi der er symptomer der passer.

I øvrigt var vi lige kort nede og hente æg ved farmor idag, og hun skal jo selvfølgelig komme med alt muligt om hvorfor osv. Men hun har hende ikke hver dag, og ved ikke hvordan hun har været fra hun vågnede og til hun kommer i seng... hvorfor er de bare så "kloge" altid...
Nå sidespring...

Anmeld

27. december 2008

BellaT

Er det diarre hun har? For så skal der ikke meget til før hun kan blive dehydreret, hvis hun ikke drikker noget. Har jeg hørt...
Ikke for at gøre dig bange.. Men jeg ville lige snakke med vagtlægen, hvis hun heller ikke drikker noget i nat. Hvis det altså er diarre hun har selvfølgelig.

Anmeld

27. december 2008

Mikkelmusen

BellaT skriver:

Er det diarre hun har? For så skal der ikke meget til før hun kan blive dehydreret, hvis hun ikke drikker noget. Har jeg hørt...
Ikke for at gøre dig bange.. Men jeg ville lige snakke med vagtlægen, hvis hun heller ikke drikker noget i nat. Hvis det altså er diarre hun har selvfølgelig.

Hvordan vil du definere diarre?

Anmeld

27. december 2008

BellaT

Mikkelmusen skriver:

Hvordan vil du definere diarre?

Diarre vil jeg definere som konstant tyndskidning.
Altså, du skriver hun skider meget og igennem tøjet. Så er det vel tyndt?
Altså skider hun mere end 5-6 gange i døgnet og er det tyndt hver gang så vil jeg mene det er diarre.

Anmeld

27. december 2008

Mikkelmusen

Det er tyndt og igennem tøjet, men ikke 5-6 gange... MAX 4... Altså igår var det 3 og idag var det vidst også 3. Det er svært at huske fordi det ikke er mig der skifter hende i øjeblikket, kun hvis hun har tisset. Jeg kaster op hvis jeg gør det, selvom min graviditetskvalme faktisk er væk.

Jeg tror ikke det er diarre. Eller måske alligevel for hun kan vel ikke skide 6 gange når hun ikke spiser noget?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.