Hvad afgør

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2011

baby012

Jonatansmor skriver:

Der er da vist også noget med at lyshårede har en tendens til at føde mindre behårede babyer end mørkhårede?
Men jeg troede så også at brune øjne plus grå øjne altid gav brune øjne, men drengen har så absolut arvet sin mors røde hår og grå øjne - biologi er en lille snigende fis er det

lyder til at dna og gener er ret ligeglad med hvad videnskaben mener  

nu må vi se, regner med mørkt hår, og helt grønne øjne da både jeg og faren har det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2011

Mikkel's mor <3

gravid20 skriver:

hehe, awh, skaldede babyer er nu også dejlige 

Helt sikkert..

Anmeld

27. juli 2011

Københavnermor

gravid20 skriver:

hmm, så må jeg have undersøgt farens baggrund  

ved du så, faren var helt blond til han var ret gammel, til han var 6 mener jeg, nu er han helt sort håret. men er der overhoved en chance for at baby bliver blond så ? 

Der er vel en chance for at din baby også er blond i starten og bliver mørkhåret senere. Det kommer helt an på hvilke af jeres gener der har bestemt hvad.. Hvis det giver mening..?

Nogle gange kan det også springe et led eller to over med generne, så indimellem vil der være en baby der bliver født med sin ene bedstefars eller bedstemors hårfarve.. Det er aldrig til helt at sige hvordan ens baby kommer til at se ud.. Det er vist udelukkende sandsynlighedsberegning.. 

Anmeld

27. juli 2011

Hasselnødden

lyder til at dna og gener er ret ligeglad med hvad videnskaben mener  

nu må vi se, regner med mørkt hår, og helt grønne øjne da både jeg og faren har det 

Min mand og jeg var begge lysblonde som små, vi fik en dreng med en smuk rød manke... dog forsvandt den smukke røde manke, da vi plyssede ham første gang og siden har vi ikke set de røde lokker..  Jeg er stadigvæk lysblond mens manden er skaldet, men blond.

... Såeh.. det må stå i det uvisse

Anmeld

27. juli 2011

baby012

MedRogn skriver:

Der er vel en chance for at din baby også er blond i starten og bliver mørkhåret senere. Det kommer helt an på hvilke af jeres gener der har bestemt hvad.. Hvis det giver mening..?

Nogle gange kan det også springe et led eller to over med generne, så indimellem vil der være en baby der bliver født med sin ene bedstefars eller bedstemors hårfarve.. Det er aldrig til helt at sige hvordan ens baby kommer til at se ud.. Det er vist udelukkende sandsynlighedsberegning.. 

tja, det nu også meget rart at man ikke kan bestemme det syns jeg men man kan jo altid gætte  

Anmeld

27. juli 2011

Københavnermor

gravid20 skriver:

tja, det nu også meget rart at man ikke kan bestemme det syns jeg men man kan jo altid gætte  

Jeg er helt enig! Det er skønt man ikke skal eller kan vide alt her i livet. Så babys udseende kan gemme på mange skønne overraskelser! 

Tillykke med graviditeten forresten!! 

Anmeld

27. juli 2011

baby012

MedRogn skriver:

Jeg er helt enig! Det er skønt man ikke skal eller kan vide alt her i livet. Så babys udseende kan gemme på mange skønne overraskelser! 

Tillykke med graviditeten forresten!! 

Det jo det . det bliver så fantsktisk at se den bette 

jeg kender heller ikke køn og skal ikke til 3D skanning, så der er bare SÅ meget at glæde sig til når den dag kommer 

Tillykke selv - ej du heldig snart at være halvvejs ! 

Anmeld

27. juli 2011

baby012

Fru Petersen - Mor til Elias skriver:

Min mand og jeg var begge lysblonde som små, vi fik en dreng med en smuk rød manke... dog forsvandt den smukke røde manke, da vi plyssede ham første gang og siden har vi ikke set de røde lokker..  Jeg er stadigvæk lysblond mens manden er skaldet, men blond.

... Såeh.. det må stå i det uvisse

Ja okay gener gør åbenbart hvad de vil uanset hvad andre mener om det

, bliver spændende at se selvom at der er LANG tid til 

Anmeld

27. juli 2011

Københavnermor

gravid20 skriver:

Det jo det . det bliver så fantsktisk at se den bette 

jeg kender heller ikke køn og skal ikke til 3D skanning, så der er bare SÅ meget at glæde sig til når den dag kommer 

Tillykke selv - ej du heldig snart at være halvvejs ! 

Tak, ja det er vildt at jeg er halvvejs imorgen! Det hele er gået så hurtigt.. Snart er det december.. 

Vi var til MD-scanning i fredags, og vi fik ikke kønnet af vide! Er bare så glad for det. Glæder mig til den overraskelse ved fødselen også!

Hvornår skal du til MD?

Anmeld

27. juli 2011

Millesmammi

gravid20 skriver:

om barnet har hår på hovedet når det bliver født ? er vildt nysgerrig, men kan absolut intet finde om det  

- Så tænkte der nok var nogen a de kloge hoveder herinde som vidste det  

jeg har hørt det er halsbrand, men tror det ikke - jeg har aldrig haft halsbrand, og jeg fødte en lille pige med langt lyst hår, endda på hele kroppen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.