Bliver sku sur !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2011

Preghiera

gravid20 skriver:

Hej tøser (og mænd) .. 

Jeg er gravid med mit første barn(som nåede så langt) og derfor er det vel ikke underligt at jeg gerne vil passe på det, jeg har en HEL masse venner og veninder som jo selvf. stadig går i byen, drikker, ryger osv.. Jeg tager også nogen gange med ud når de skal i byen men syns jeg bliver lige gal HVER gang de kommentere at jeg er for påpasselig når det kommer til alkohol og tobaksrøg, jeg går IKKE med ind i rum hvor der bliver røget, og jeg vil IKKE drikke alkohol, ikke engang smage, dette har ført til at jeg helt er stoppet med at tage med dem i byen. 

det der irretere mig mest, Jeg bryder mig ikke om at men udsætter sit barn for passev rygning, hverken når det ligger i maven eller er udenfor livmoderen. jeg har jo før givet lov til at der blev røget i min lejlighed ud af vinduerne, det kan mine venner så ikke fatte at jeg ikke vil have mere . og jeg holder en vis afstand til dem når de står og ryger . så jeg ikke indånder røgen . 

og hvis de så ser andre gravide ligefrem stå og ryge, så kan de ikke forstå at jeg ikke engang kan være i nærheden a dem når de gør det . .. syns altså ikke der er noget mere ulækkert end at se en kvinde med en stor gravid mave sidde og drikke alkohol eller står med en cigaret i hånden.. 

nogen der ligesom mig holder afstand for ikke at skade deres barn ?? 

eller er jeg bare for hys med sådan noget ?? 

sorry, det blev vist lidt langt Tak fordi du læste med så langt. 

Jeg har NØJAGTIG samme holdning som dig! Så jeg synes absolut ikke, du skal være ked af det over det med dine veninder... hvis ikke de forstår det, så dem om det.

Du skal bare holde fast i dit...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2011

Carl-Emil's mor

gravid20 skriver:

Hej tøser (og mænd) .. 

Jeg er gravid med mit første barn(som nåede så langt) og derfor er det vel ikke underligt at jeg gerne vil passe på det, jeg har en HEL masse venner og veninder som jo selvf. stadig går i byen, drikker, ryger osv.. Jeg tager også nogen gange med ud når de skal i byen men syns jeg bliver lige gal HVER gang de kommentere at jeg er for påpasselig når det kommer til alkohol og tobaksrøg, jeg går IKKE med ind i rum hvor der bliver røget, og jeg vil IKKE drikke alkohol, ikke engang smage, dette har ført til at jeg helt er stoppet med at tage med dem i byen. 

det der irretere mig mest, Jeg bryder mig ikke om at men udsætter sit barn for passev rygning, hverken når det ligger i maven eller er udenfor livmoderen. jeg har jo før givet lov til at der blev røget i min lejlighed ud af vinduerne, det kan mine venner så ikke fatte at jeg ikke vil have mere . og jeg holder en vis afstand til dem når de står og ryger . så jeg ikke indånder røgen . 

og hvis de så ser andre gravide ligefrem stå og ryge, så kan de ikke forstå at jeg ikke engang kan være i nærheden a dem når de gør det . .. syns altså ikke der er noget mere ulækkert end at se en kvinde med en stor gravid mave sidde og drikke alkohol eller står med en cigaret i hånden.. 

nogen der ligesom mig holder afstand for ikke at skade deres barn ?? 

eller er jeg bare for hys med sådan noget ?? 

sorry, det blev vist lidt langt Tak fordi du læste med så langt. 

Vi spiller helt på samme hold i dette her...

Jeg kunne ikke drømme om at befinde mig i et rum der bliver røget i eller andet og kæresten kan blive sur hvis folk vi står og snakker med bare begynder at ryge, også hvis vi står udenfor

Så vær du bare stolt af din holdning

Anmeld

27. juli 2011

baby012

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Det er jo direkte dumt det de har gang i. 

Synes du har ret i sagen. Synes du bare skal sige, at du ikke vil diskutere det med dem, og den ikke er længere! I behøver ikke blive enige. 

diskutere det helle ikke med dem, men der kommer jo noget hver gang der går en gravid med en smøg i kæften forbi :/ .. 

det gør man altså bare ikke i min verden .. 

Anmeld

27. juli 2011

baby012

SussieThyssen skriver:

Man skal have lov til at have sine standpunkter...men man skal jo så også være klar over, at man kan komem i modvind..og må leve med det.

Jeg er nok lidt speciel, for selv dengang jeg var gravid med mine, havde jeg mine pricipper..jeg har fx aldrig røget eller drukket alkohol under mine..så jeg fik jo også mine hip, for dengang blev man jo anset for at være totalt frelst og nærmest skør

Det med passiv rygning har jeg til gengæld aldrig gået op i, men det er så min holdning.
Men stå du bare på din mening..og hvis vennerne ikke kan respektere din holdning..så spark dem ud som venner...du kan sagtens finde venner, der er RIGTIGE venner, som vil støtte dig.

Kærligst
Sussie

det ved jeg men havde bare lige brug for at få afløb for min frustration omkring det .

Anmeld

27. juli 2011

frk-stoltze

Hold ved med det

Alkohol skader fostert/barnet (arbejder med børn som er skadet pga. mor drak under graviditet), det er ikk til at spøge med den slags.

Rygning giver foster/barnet abstinenser, det vil sige, at dem som ryger udsætter deres barn for en "kold tyrker" når de er født, og hvormange stor ryger han holde til det?? ingen stort set. + det nedsætter iltoptagelsen til barnet markant

Jeg synes det er en rigtig fornuftig holdning du har

Anmeld

27. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

gravid20 skriver:

diskutere det helle ikke med dem, men der kommer jo noget hver gang der går en gravid med en smøg i kæften forbi :/ .. 

det gør man altså bare ikke i min verden .. 

Heller ikke i min!! Men man må bide det i sig, og respektere andres valg. Ligesom dine veninder skal respektere dit!

Anmeld

27. juli 2011

baby012

twinboys skriver:

Jeg var som dig da jeg ventede mig... så hold du ved din mening...og tillykke med graviditeten

Tak 

Anmeld

27. juli 2011

twinboys

gravid20 skriver:

Tak 

selv tak

Anmeld

27. juli 2011

Taniakb

Jeg synes det er flot klaret at du tager så meget hensyn til det..

Jeg har røget i 10 år og den dag der var to streger på testen stoppede jeg.. Jeg undgår byen af samme grund som dig.. Men nu har jeg så heller ik haft meget overskud i min graviditet, men ville aldrig nogensinde tage en tår af noget som helst alkohol..

Der er jo mange delte meninger, nogen der stoppet halvt med at ryge, drikker som du selv siger. Og også nogen der farver hår, fordi de ik kan holde sig selv ud med at vente..

Personligt, ville jeg aldrig nogensinde tilgive mig selv hvis der skete lille pigen noget som JEG ku have forhindret i graviditen og også når hun kommer og jeg forhåbenlig ska amme..

De er bare et andet sted i deres liv end hvor du er .. Tænk på dig selv og barnet.. De burde respektere det og bare sætte pris på at du tager med for selvskabet skyld !

Anmeld

27. juli 2011

baby012

Puslingen skriver:

Jeg gjorde præcis som dig, mine venner accepterede det dog, men fik da en del kommentar med på vejen og der falder da stadig nogen om min måde at være gravid på, trods af at min søn nu er 13 mdr, men jeg er SÅ ligeglad som alexis skriver dit barn dit valg

det da nogen gode venner du har dig der så.. håber jeg også mine kommer til her efter jeg har sagt jeg ikke tager med dem i byen mere..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.