hvor længe efter fødsel fik du menstruation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2011

GitteC78

Jeg ammede til min søn var næsten 5 mdr og fik allerede min mens. da han var 3 mdr. Så jeg tror ikke på, at det først kommer når man stopper med at amme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2011

Clisolka

Anonym skriver:

Det er nu 6,5 måned siden jeg fødte mit barn, og jeg har endnu ikke fået menstruation...................Jeg ammede fuldt ud til mit barn var 4 måneder, nu ammer jeg 2-3 gange om dagen.

Jeg savner den nu ikke som sådan - jeg vil bare gerne snart have opsat hormonspiral, så vi kan sexe uden gummi..

Er det unormalt, at der går SÅ lang tid?? (jeg har taget en test indenfor de sidste 2 mdr, der -selvfølgelig- viste negativ)

Jeg aner virkelig ikke, hvad der er normalt - så jeg beklager, hvis svarmulighederne er lidt underlige ...

Jeg fik min første mens efter fødslen i sidste uge - dvs. 8½ måned efter, og jeg ammer ikke  Jeg ammede de første 6 uger 

Jeg blev nødt til at sætte lidt gang i systemet inden jeg starter på arbejdet efter barslen, så jeg startede op på p-pillerne  Det har jeg haft gjort før i samråd med lægen, fordi jeg kan have nogle laaaaange pauser uden mens. 

Anmeld

27. juli 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg ammede mere eller mindre fuldt i seks måneder, og derefter gik der 1-2 måneder. Så knap 8 mdr. gik der efter fødslen.

Anmeld

27. juli 2011

lille-trold

Ved det første barn gik der ca et år. Ved de 2 sidste startede jeg på P-piller inden jeg havde fået min mens - da det ikke fungerede med gummi for os - jeg ammede de 2 første fuldt ud i 4 mdr den 3. i 6 mdr derefter blev det trappet ud til jeg stoppede omkring 8-9 mdr

Anmeld

27. juli 2011

Dansker i England

Jeg fik min mens måneden efter, jeg havde født, men ammede desværre heller ikke. Jeg har en veninde, hvis datter er født oktober 2009 og bliver ammet ca to gange om dagen, og hun (moderen altså ) har ikke fået sin mens endnu. Så der kan godt gå lang tid, inden den dukker op.

Anmeld

27. juli 2011

Dansker i England

chrjulie skriver:

Med min første søn, fik jeg menstruation i forlængelse af barselsflådet. Nu her med min anden søn, har jeg ikke fået menstruation endnu. Han er 5 mdr om ik så længe. Jeg har fuldtidsammet begge i mindst 4-5 mdr

Så tror ikke det holder stik med at så længe man ammer får man ikke menstruation

(bonus spørgsmål)

Kan man egentlig blive gravid hvis ikke man har fået menstruation endnu  ?

Æl kommer inden mens, ergo har man den første æl ca 2 uger inden den første mens.

Anmeld

27. juli 2011

Malonde1985

jeg fik det efter 1-2 mdr

Anmeld

27. juli 2011

Tvillingemor80

1 år gik der her, men ammede også tvillinger

Anmeld

27. juli 2011

chael

Anonym skriver:

Det er nu 6,5 måned siden jeg fødte mit barn, og jeg har endnu ikke fået menstruation...................Jeg ammede fuldt ud til mit barn var 4 måneder, nu ammer jeg 2-3 gange om dagen.

Jeg savner den nu ikke som sådan - jeg vil bare gerne snart have opsat hormonspiral, så vi kan sexe uden gummi..

Er det unormalt, at der går SÅ lang tid?? (jeg har taget en test indenfor de sidste 2 mdr, der -selvfølgelig- viste negativ)

Jeg aner virkelig ikke, hvad der er normalt - så jeg beklager, hvis svarmulighederne er lidt underlige ...

Min var hurtig reglmæssigt. Efter 1-2 mdr, så var kroppen igang igen?

Men har hørt om mange, hvor der går over 1 år, førend de får deres mens.

*Camilla 31+0

Anmeld

27. juli 2011

Sof

Jeg blødte 16 dage efter fødslen og da det stoppede gik der præcis 21 dage, så fik jeg min menstruation.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.