legetøj mens man spiser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2008

Ny mor

ivfmarie skriver:

Birgitte (ny mor) skriver:

sorry jeg fik trykket 2 gange :P

Alt kører sgu også på dig, ny mor! 8D

ha, ha, ja finmotorikken halter lidt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2008

birgittemarie

ivfmarie skriver:

He he.. her er fyldt op med legetøj! Malte spiser samtidig med resten af familien, og jeg vil sgu ikke ofre en hånd på at holde ved - det er jo den hånd jeg skal bruge til at stoppe mad i min egen mund!
Så jeg har altså et par stykker plastiklegetøj monterert på stolen - og det ryger bare med i opvasken efter spisning. Men jeg ser altså også fuldstændig igennem fingre med at den lille lort smører sig ind fra top til tå i dagens ret... vi skal hygge når vi spiser - mest af hensyn til Freja, der hurtigt bliver ked og ikke vil spise, hvis ikke vi har det hyggeligt og sjovt, så jeg bider mig bare i læben og holder kæft selvom jeg har lyst til at brokke mig helt vildt til Malte.
Et guldtrick er i øvrigt at få hunden til at sidde ved siden af højstolen - så er Maltes opmærksomhed låst, og jeg kan bare køre foder ind!

Så her er der altså et forbandet griseri - og efter spisning bliver lillelorten båret i strækte arme direkte i vaskemaskinen 8D

Marie - der bærer over med grat, når bare børnene spiser og er glade!

Hahaha :)) Åh, Marie, du er sgu dejlig! Det lyder rigtig hyggeligt at spise hjemme hos jer. Helt enig i, at det vigtigste må være, at der kommer noget mad ind. Så længe de bare lærer at spisning er noget hyggeligt og rart, så skal de nok lære at spise pænt og legetøjsløst før eller siden. Og snedigt nok med legetøj, der kan vaskes med resten af opvasken...
Jeg tror det er en god idé at forsøge at ignorere smatteriet og "spisevægringen" for det er garanteret bare en fase, der går hurtigere over, hvis man ikke tager nogen særlig notits af den. Altså lader være med at gøre den til et problem, for så er der jo ikke noget at hente ved at gøre sig ud til bens ;)
Knus fra Birgitte - som lige lagde en sludder for en sladder og vil prøve at tage sit eget råd til efterretning 8D

Anmeld

28. februar 2008

ivfmarie

og måske skulle jeg lige tilføje, at Freja fik også legetøj da hun var en lille spunk. Nu er hun 2½ og spiser pænt (arh, det er måske så meget sagt.. :$) med kniv og gaffel, og UDEN legetøj.

Og på et tidspunkt skal de små jo alligevel lære selv at stoppe foderet i spalten, og så bliver der jo grat under alle omstændigheder(?) og i den forbindelse "nedtrappes" legetøjet helt naturligt, da begge hænder nu pludselig har en funktion: én der kommer mad i munden, og én der kommer mad ALLE andre steder hen!:P

Marie, der godt kunne tænke sig flere hænder til at spise med8D

Anmeld

28. februar 2008

Tikki

ha ha ha - hvis jeg havde flere hænder at spise med, ville det gå fuldstændigt galt 8D.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.