legetøj mens man spiser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2008

ivfmarie

He he.. her er fyldt op med legetøj! Malte spiser samtidig med resten af familien, og jeg vil sgu ikke ofre en hånd på at holde ved - det er jo den hånd jeg skal bruge til at stoppe mad i min egen mund!
Så jeg har altså et par stykker plastiklegetøj monterert på stolen - og det ryger bare med i opvasken efter spisning. Men jeg ser altså også fuldstændig igennem fingre med at den lille lort smører sig ind fra top til tå i dagens ret... vi skal hygge når vi spiser - mest af hensyn til Freja, der hurtigt bliver ked og ikke vil spise, hvis ikke vi har det hyggeligt og sjovt, så jeg bider mig bare i læben og holder kæft selvom jeg har lyst til at brokke mig helt vildt til Malte.
Et guldtrick er i øvrigt at få hunden til at sidde ved siden af højstolen - så er Maltes opmærksomhed låst, og jeg kan bare køre foder ind!

Så her er der altså et forbandet griseri - og efter spisning bliver lillelorten båret i strækte arme direkte i vaskemaskinen 8D

Marie - der bærer over med grat, når bare børnene spiser og er glade!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2008

Juniors mor

Mebach skriver:

Ingen legetøj ved bordet, her, mens vi spiser.
Rasmus virkede også meget adspredt når han sku spise. Vi begyndte at kalde ham UGLEN, fordi hovedet bare kørte rundt, først gloede han efter hunden, så gloede han ud af vinduet, og så kastede han sig DIVA-agtigt bagover...

Så begyndte jeg at holde ham i den ene hånd, mens han spiste. Gør det ikke hver gang nu, men nogle gange.
Ved ikke hvad det er, men det fanger hans opmærksomhed.

Sjovt - Julie holder også koncentrationen og spiser rigtig fint hvis jeg holder hende i hånden ;)

Anmeld

28. februar 2008

Sille

Freja er også helt vildt når hun spiser.. hovedet kører rundt.. kun hvis storebror er med til bords kan hun holde blikket et sted.. men så spiser hun tilgæng gæld ikke fordi hun skal sidde og filme med ham.

Jeg giver hende også legetøj eller en sut eller andet hun kan pille ved... det bliver bare vasket bagefter..

Anmeld

28. februar 2008

Kaufie

Her har vi også haft den problematik oppe at vende - faren mener bestemt det blot er en dårlig vane - men moren er mere interesseret i at lillemanden får en ordentlig røvfuld mad (så han kan tage nogen lange lure/god nattesøvn).

Faktisk har jeg i starten brugt det med at holde i hånden - og det gik fint. Ved ikke lige hvorfor jeg kom fra den metode og gav ham en maracas han kan sidde og ryste med i stedet. Må da lige tilbage til det med at holde i hånd, hvis det stadig virker - for ja, der øves flittigt i at smide tingene på gulvet, kigge efter dem, og nægte at spise mere før han har tingen igen.

Anmeld

28. februar 2008

Loggidut

hmmm...her kører hovedet altså også frem og tilbage konstant....Tif kan godt sidde i den høje stol og vente på maden skal blive færdig...så får hun legetøj...men det sekundt maden kommer på bordet bliver der også sagt taaaaaak så får mor den!

jeg er så håbløs inaktiv at jeg ikke gider havregryn, sovs, kartofler og alt muligt andet i hendes legetøj....
men det er jo også bare her jeg har det sådan...jeg tror ikke der er noget galt i at hygge sig ved bordet med noget...jeg gider det bare ikke...så her er der klare retningslinier...ingen legetøj når man spiser.... lidt lige som de store drenge...ingen telefoner, huer, eller andet ved bordet...jo det passer ikke, christian får lov at læse i mens han spiser...for så spiser han langsommere...bliver hurtigere mæt, og slipper derfor at voldspise...

men ellers er der lukket land.

knus fra sloggi...som er blevet for gammel til at gide grat!:P

Anmeld

28. februar 2008

Ny mor

sttina skriver:

Er jeg den eneste der har et barn der bare intet gider spise hvis ikke han har et eller andet i hænderne?? Har prøvet at give ham en ske, eller endda gaflen med maden på, men næ nej, det gider herren ikke :( Finder jeg så noget legetøj frem så spiser han gladeligt, så længe legetøjet er interessant.. Så bliver det smidt på gulvet og så er munden ellers lukket indtil mor her finder en ny spændene legeting i kassen >(
Er vi på vej ud på et skråplan eller er det bare sådan tingene skal være lige nu?? Synes jo det er lidt svært at forklare Mikkel (3 år) at Sander gerne må sidde med legetøj men han må ikke :$

Hjælp... Hvad gør i (?)

Her har vi altid haft "spiselegetøj" - noget der kan vaskes eller en bare ske. Hvis det gør at jeg kan lokke lidt ekstra i dem er jeg glad. Julius holdt selv op med at ville have legetøj i hænderne, da han blev lidt bedre til at koncentrere sig længere end 1 min. ved bordet :D. Nu har Marius en ske, mens Julius evt. har en bil parkeret på "parkeringspladsen" på bordet - bare han kan se den, er det ok. :)Mon ikke Sander også kunne have en lille "parkeringsplads", så han ikke føler sig snydt!?

kh Birgitte og Marius som er så træls at fodre pt. - alt kører på ham....

Anmeld

28. februar 2008

Ny mor

sttina skriver:

Er jeg den eneste der har et barn der bare intet gider spise hvis ikke han har et eller andet i hænderne?? Har prøvet at give ham en ske, eller endda gaflen med maden på, men næ nej, det gider herren ikke :( Finder jeg så noget legetøj frem så spiser han gladeligt, så længe legetøjet er interessant.. Så bliver det smidt på gulvet og så er munden ellers lukket indtil mor her finder en ny spændene legeting i kassen >(
Er vi på vej ud på et skråplan eller er det bare sådan tingene skal være lige nu?? Synes jo det er lidt svært at forklare Mikkel (3 år) at Sander gerne må sidde med legetøj men han må ikke :$

Hjælp... Hvad gør i (?)

Her har vi altid haft "spiselegetøj" - noget der kan vaskes eller en bare ske. Hvis det gør at jeg kan lokke lidt ekstra i dem er jeg glad. Julius holdt selv op med at ville have legetøj i hænderne, da han blev lidt bedre til at koncentrere sig længere end 1 min. ved bordet :D. Nu har Marius en ske, mens Julius evt. har en bil parkeret på "parkeringspladsen" på bordet - bare han kan se den, er det ok. :)Mon ikke Sander også kunne have en lille "parkeringsplads", så han ikke føler sig snydt!?

kh Birgitte og Marius som er så træls at fodre pt. - alt kører på ham....

Anmeld

28. februar 2008

Ny mor

sorry jeg fik trykket 2 gange :P

Anmeld

28. februar 2008

ivfmarie

Birgitte (ny mor) skriver:

sorry jeg fik trykket 2 gange :P

Alt kører sgu også på dig, ny mor! 8D

Anmeld

28. februar 2008

sttina

prøvede med stor iver til morgen med ingen legetøj ved bordet.. Og det fik faktisk ok.. indrømmet tog dobbelt så lang tid, og var så absolut ikke nogen hjælp at holde ham i hånden.. Men med meget tålmodighed og alverdens lyde så fik han spist sin morgenmad :D
Men men men
her til frokost var han bare kamp træt og gad ingenting.. Indtil mor fandt legetøjet frem.. Og så røg der lige 1 skive bondebrød ned.. Så ungen er jo sulten.. Nå men prøve igen til aften og så må vi se hvad der sker (?)

Tak for super respons.. Rart at vide at vi ikke er de eneste der har problemerne og ikke mindst mulige løsninger:)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.