legetøj mens man spiser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.096 visninger
23 svar
0 synes godt om
27. februar 2008

sttina

Er jeg den eneste der har et barn der bare intet gider spise hvis ikke han har et eller andet i hænderne?? Har prøvet at give ham en ske, eller endda gaflen med maden på, men næ nej, det gider herren ikke :( Finder jeg så noget legetøj frem så spiser han gladeligt, så længe legetøjet er interessant.. Så bliver det smidt på gulvet og så er munden ellers lukket indtil mor her finder en ny spændene legeting i kassen >(
Er vi på vej ud på et skråplan eller er det bare sådan tingene skal være lige nu?? Synes jo det er lidt svært at forklare Mikkel (3 år) at Sander gerne må sidde med legetøj men han må ikke :$

Hjælp... Hvad gør i (?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2008

Rasmine

Ingen legetøj ved bordet, her, mens vi spiser.
Rasmus virkede også meget adspredt når han sku spise. Vi begyndte at kalde ham UGLEN, fordi hovedet bare kørte rundt, først gloede han efter hunden, så gloede han ud af vinduet, og så kastede han sig DIVA-agtigt bagover...

Så begyndte jeg at holde ham i den ene hånd, mens han spiste. Gør det ikke hver gang nu, men nogle gange.
Ved ikke hvad det er, men det fanger hans opmærksomhed.

Anmeld

27. februar 2008

BellaT

Mebach skriver:

Ingen legetøj ved bordet, her, mens vi spiser.
Rasmus virkede også meget adspredt når han sku spise. Vi begyndte at kalde ham UGLEN, fordi hovedet bare kørte rundt, først gloede han efter hunden, så gloede han ud af vinduet, og så kastede han sig DIVA-agtigt bagover...

Så begyndte jeg at holde ham i den ene hånd, mens han spiste. Gør det ikke hver gang nu, men nogle gange.
Ved ikke hvad det er, men det fanger hans opmærksomhed.

Øj, det der kunne jeg have skrevet!
Vi holder også i hånd her.

Knus fra Helle...

Anmeld

27. februar 2008

ka li ja

nix heller ingen legetøj her. jeg gider ikke ha det sovset ind!!

Anmeld

27. februar 2008

Rasmine

Mon det er drengene som er "adspredte spisere"?

Var i praktik en børnehaveklasse, hvor der var meget snak om at drenge generelt var mere uopmærksomme end piger.
I en prøveperiode havde de givet dem sådan en lille skumgummibold, som de kunne sidde og nusse, når de havde samling på puderne. Det virkede.
Altså nusseriet med bolden gjorde dem mere opmærksomme.
Mon det er det samme som sker med vores drenge, når vi holder dem i hånden?
Mindes nemlig ikke at Mille var SÅ uopmærksom?

Anmeld

27. februar 2008

sttina

Det må jeg helt klart prøve i morgen.. For ja det er sgu klamt at stå og vaske havregrød af legetøjet, men samtidig vil jeg jo oz gerne have mad i drengen..
Men vil helt klart prøve med hånden i morgen, men hvad gør i så hvis de stadig afviser.. Venter til de er super sultne og gider koncentrere sig om det der rent faktisk sker ved bordet??
Synes måske ikke helt om tanken om at lave havregrød flere gange :S

Anmeld

27. februar 2008

Rasmine

Har du prøvet med FLYVERlyd?
Lars mener selv han har succes med det, hvis Rasmus er uinteresseret.
:)

Anmeld

27. februar 2008

joan

Det er ikke lige en problematik jeg kender.
Her sidder Anna og råber på mere mad, hvis jeg ikke er hurtig nok til at komme med det. Hun har altid været meget madglad, så hun åbner såmen bare skuffen og så skal jeg bare servere i fart.

Men jeg har tidligere passet små børn som havde glæde af at blive holdt i den ene hånd under måltidet, som en anden også skriver.

mvh joan

Anmeld

27. februar 2008

Muffinmus

Tja.. william får en ske at lege med... Så må det være nok, men han er heller ikke interesseret i sin mad overhovedet og det er da bare dødirriterende.

Anmeld

27. februar 2008

Tikki

åhhh hvor kunne det bare være mig, der skrev det. Jeg har præcis...og helt helt præcis! det samme problem. Jeg har faktisk givet hende legetøj, men det bliver smidt på gulvet nu, så det er jeg stoppet med...prøver at holde i hånden, men det går heller ikke alt for godt - det samme er det med en ske. Hun kan lave den mindste mund - ren hønserøv. Jeg er blevet enig med mig selv om, at det er en fase og at hendes ellers så meget gode appetit kommer igen snart ;)

/Jeanette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.