højgravid cyklist

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2011

kirsti

Da jeg ventede Noah havde vi heller ingen bil så alt foregik til fods eller på cykel helt op til fødslen!

Så længe du lytter til din krop er det kun godt at tage cyklen og få noget motion!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2011

Nynne88

Monica P skriver:

Hej

Jeg kom til at tænke på idag om det jeg gør er unormail. sagen er den at jeg i hele min graviditet har cyklet rundt når jeg skulle noget, vi har ingen bil og jeg gider ikke bybusser, derfor tager jeg altid min cykel uanset had jeg skal

men er det normail at cykle som højgravid ? 

jeg er nu i 34 uge

hvad gør/gjorde i når i skal/skulle rundt ?

jeg har spurgt min jordemoder omkring det og hun siger så længe jeg kan så skal jeg endelig gøre det, jeg vil jo ikke risikere noget hvis hun fraråder det

Monica

Jeg cykler også - er i uge 35 . Synes det er skønt og kan bedre cykle langt end at gå langt . Kan ikke forestille mig at der skulle være noget galt i det, så længe det føles rigtigt. 

God dag

Anmeld

27. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

okay jeg kan se at det jeg gør er helt normalt :-) syntes bare det er lidt irriterende at ens omgangskreds er så tvivlende omkring det jeg gør :-(

men mange tak for alle svarene, overvejer da lige at tage cyklen når hun vil ud:-)

Monica

Altså vi har ikke bil, og når nok ikke at få det inden baby kommer. Så med mindre vi kan låne en bil, så er det op på cyklen. Jeg vil helst ikke ind i en Taxa. Slet ikke hvis manden ikke er ved min side når jeg går i gang. 

Synes du skal sige til folk, at du trives med motionen, og så længe du kan vil du gøre det. Tror ofte folk mener man bare skal blive en sofa kartoffel og passe meeeeget på når man er gravid. Men det er altså en skrøne! Det er jo super sundt at dyrke motion. Også som gravid!  Måske er de bare misundelige over at du kan, hvis de ikke kan/kunne (kvinderne selvf. )

Anmeld

27. juli 2011

cdk29

Helt klart - jeg vil også cykle så lang tid det kan lade sig gøre.

Jeg havde indtil ca. uge 20 gået hver eneste dag, men jeg begyndte at få ondt i balder og fødder - så jeg skiftede til cyklen, hvilket også er meget mere behageligt, synes jeg.

Anmeld

27. juli 2011

Troldemommi

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Altså vi har ikke bil, og når nok ikke at få det inden baby kommer. Så med mindre vi kan låne en bil, så er det op på cyklen. Jeg vil helst ikke ind i en Taxa. Slet ikke hvis manden ikke er ved min side når jeg går i gang. 

Synes du skal sige til folk, at du trives med motionen, og så længe du kan vil du gøre det. Tror ofte folk mener man bare skal blive en sofa kartoffel og passe meeeeget på når man er gravid. Men det er altså en skrøne! Det er jo super sundt at dyrke motion. Også som gravid!  Måske er de bare misundelige over at du kan, hvis de ikke kan/kunne (kvinderne selvf. )

ja det er måske misundelse, jeg har også lige læst at det modvirker bækkenløsning, så jeg vil også fortsat bruge min to-hjulede ven :-)

Anmeld

27. juli 2011

Troldemommi

cdk29 skriver:

Helt klart - jeg vil også cykle så lang tid det kan lade sig gøre.

Jeg havde indtil ca. uge 20 gået hver eneste dag, men jeg begyndte at få ondt i balder og fødder - så jeg skiftede til cyklen, hvilket også er meget mere behageligt, synes jeg.

ja jeg får også lidt ondt i fødderne når jeg går for meget, det er meget nemmere på cyklen :-)

Anmeld

27. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Monica P skriver:

ja det er måske misundelse, jeg har også lige læst at det modvirker bækkenløsning, så jeg vil også fortsat bruge min to-hjulede ven :-)

Op på cyklen med dig! 

Anmeld

27. juli 2011

Baby_girl2011

Monica P skriver:

Hej

Jeg kom til at tænke på idag om det jeg gør er unormail. sagen er den at jeg i hele min graviditet har cyklet rundt når jeg skulle noget, vi har ingen bil og jeg gider ikke bybusser, derfor tager jeg altid min cykel uanset had jeg skal

men er det normail at cykle som højgravid ? 

jeg er nu i 34 uge

hvad gør/gjorde i når i skal/skulle rundt ?

jeg har spurgt min jordemoder omkring det og hun siger så længe jeg kan så skal jeg endelig gøre det, jeg vil jo ikke risikere noget hvis hun fraråder det

Monica

Altså da jeg ventede min datter C, cyklede jeg rundt i den by jeg boede i til dagen før jeg fødte.. Og jeg sys slet ikke det er unormalt..

Sys det er alletiders motion.. :-) Jeg magtede nemlig ikke at gå rundt.. Så op på cyklen med dig i det her gode vejr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.