højgravid cyklist

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2011

L.J.L

Monica P skriver:

Hej

Jeg kom til at tænke på idag om det jeg gør er unormail. sagen er den at jeg i hele min graviditet har cyklet rundt når jeg skulle noget, vi har ingen bil og jeg gider ikke bybusser, derfor tager jeg altid min cykel uanset had jeg skal

men er det normail at cykle som højgravid ? 

jeg er nu i 34 uge

hvad gør/gjorde i når i skal/skulle rundt ?

jeg har spurgt min jordemoder omkring det og hun siger så længe jeg kan så skal jeg endelig gøre det, jeg vil jo ikke risikere noget hvis hun fraråder det

Monica

Jeg synes det er meget normalt, især hvis man er bybo. Jeg cyklede også frem og tilbage fra arbejde indtil uge 36 da jeg gik på barsel

Det er rigtig sundt at cykle når man er gravid, og det mindsker risikoen for bækkenløsning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2011

Isabella_mor

jeg cyklede en uge før jeg fødte..

Anmeld

26. juli 2011

Jolene

Jeg cyklede til min 29. uge, hvor jeg blev smidt af pga en fejl på min kun 2 måneder gammel cykel. Det var lige præcis det, jeg havde frygtet. Jeg havde forestillinger om uopmærksomme bilister, der drejer ind på tanken og lige strejfer mig på vejen. En bildør der bliver åbnet, og jeg flyver igennem luften. Men jeg tænkte, at jeg kan jo ike gardere mig for uheld og pakke mig selv ind i vat. Så jeg cyklede stadig, mens maven voksede. Min mand var ikke glad for det, men havde samme holdning som mig.

Det var så ikke min egen eller nogen bilists skyld, jeg fløj af, men cyklen - hvilket jeg ikke havde skænket en tanke. Rullebremsen foran gik i stykker, så cyklen standsede så brat som, hvis man stak en kæp i hjulet. Kunne ikke nå at gøre noget som helst!

Jeg fik en ny cykel og cykelhjelm, men cyklen står og venter på, jeg ikke er gravid længere. Den kan heller ikke komme med ud alligevel, da elevatoren ikke virker efter skybrudet.

Anmeld

26. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Monica P skriver:

Hej

Jeg kom til at tænke på idag om det jeg gør er unormail. sagen er den at jeg i hele min graviditet har cyklet rundt når jeg skulle noget, vi har ingen bil og jeg gider ikke bybusser, derfor tager jeg altid min cykel uanset had jeg skal

jeg er nu i 34 uge

jeg har spurgt min jordemoder omkring det og hun siger så længe jeg kan så skal jeg endelig gøre det, jeg vil jo ikke risikere noget hvis hun fraråder det

Monica

Jeg kommer til at cykle hele vejen igennem graviditeten. Det er sund og godt. Min veninde kørte med veer til Riget da hun skulle føde - på cykel altså! 

Anmeld

26. juli 2011

roenlund

marieo skriver:

mener bestemt ikke der er noget galt i at cykle - motion er jo sundt. kender en der cyklede til fødegangen da hun skulle føde (hun troede ikke på at det var tid, så hun regnede med at skulle hjem igen)

Det gjorde min mor da hun skulle føde mig, troede hun skulle til check men fik at vide at hun var i fødsel og hellere måtte ringe efter min far

Anmeld

26. juli 2011

Muttitil1+1

Synes ikke det er det mest behagelige når maven er så stor - men frem skal man jo Jeg var ude at cykle en lang tur så sent som i går og er 39+0 i dag. Manden er ikke vildt glad for det, men han ved han ikke kan holde mig indendøre, så har han taget bilen, så har jeg kun cyklen og mine ben hehe... Så fortsæt du bare med at cykle - det er kun rart at komme lidt ud når ventetiden bliver laaaaaaang

Anmeld

26. juli 2011

Mor Til Oktober Børn

Monica P skriver:

Hej

jeg er nu i 34 uge

Monica

Jeg cyklede indtil 8 uger før termin ca .. Så kunne jeg ikk mere  følte hele mit underliv blev skubbet ned over sadlen  kan ikk beskrive det på andre måder, da det egentlig var den følelse jeg havde ..

Anmeld

26. juli 2011

Frøken J.

Monica P skriver:

Hej

jeg er nu i 34 uge

Monica

Det er der da intet unormalt i Cykling er en skide god motionsform. Og hvis man kan, hvorfor så ikke? Jeg cykler også stadig Er 30+2

Anmeld

26. juli 2011

132319

Du er jo ikke højgravid i uge 34

Nå, men jeg cyklede begge gange indtil den dag mit vand gik, henholdsvis 33+2 og 36+5

Anmeld

27. juli 2011

Troldemommi

okay jeg kan se at det jeg gør er helt normalt :-) syntes bare det er lidt irriterende at ens omgangskreds er så tvivlende omkring det jeg gør :-(

men mange tak for alle svarene, overvejer da lige at tage cyklen når hun vil ud:-)

Monica

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.