kirsti skriver:
Hvis det er fordi du er gravid kan du jo bare lave et mål om at spise sundt og så få lidt opmuntring til det (:
Hehe - det kan du have ret i. Men jeg spiser i forvejen meget sundt og er slank, så det er derfor. Men det syntes jeg ikke, jeg ville bræge op om.
Måske kan jeg give et godt råd dog.
Jeg portionsanretter tit vores mad. Dvs. der kommer ikke fade og lign. på bordet. Jeg hælder det op af kød og ris/pasta/kartofler, som jeg mener vi har brug for og lægger altid frisk grønt på tallerkenen eller i en lille skål til hver - gulerod i stave, en halv agurk i stave (1/4 til hver), grønne ærter (kun optøet vha. kogende vand - så de stadig smager rå og friske), majs fra dåse, ½ pebersnack eller advokado, 1 nektarin skåret i skiver eller et skrællet æble i skiver, melon. (Altså ikke det hele på en gang, men det er det vi veksler med stort set).
På den måde kommer vi ikke til at overspise og vi er mere sikre på at få spist nok frugt og grønt. Når man er "færdig" med at spise kan man sidde og snacke på det grønne i stedet for at tage en portion mere af det, som man egentlig ikke bør have mere af.
Vi drikker stort set aldrig sodavand - kun vand. Gerne med isterninger i, eller lidt citron.
Moms
Anmeld