er det mig der er helt mærkelig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2011

charley-pigen

Mor og meget mere skriver:

Jeg ville lade emnet ligge indtil videre. Når han kommer med meldinger om, at han skal være 30 - eller 35 - eller 40 - tyder det jo på, han føler sig presset til at komme med en udmelding, som han egentlig slet ikke er afklaret omkring. Og så længe, du alligevel tænker et par år frem, er det jo ikke superpresserende at lave en "bindende aftale".

Jeg synes, det springende punkt er din uddannelse - om et par år, når du forhåbentlig er godt i gang med den, vil han måske bedre kunne se perspektiverne i at få et barn.

han føler sig på ingen måde presset da jeg aldrig rigtig har spurgt ham, jeg tvivler rent faktisk på ham giver det mere end 2 tanker hver halve år. og han ved slet ikke at jeg er mega skruk... så presset er han ikke men jeg tror jeg venter til muligheden byder sig til at snakke med ham om det.

det er ikke presserende lige nu, men han er sådan så han vil gerne planlægge og vide ting i god tid. hvis jeg kom om 1,5 år og sagde om et halv år så vil jeg have en baby, sÅ ville han springe i luften! det er noget han skal vide i god tid, han skal ikke såadan overraskes, hehe.. men mit håb er at han snart begynder at skænke fremtiden et par tanker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2011

Molly8

charley-pigen skriver:

hej alle, jeg har fået en profil her for at se om jeg er den eneste i min situation eller hva og self for at slippe af med noget frustation..

mit store problem er at jeg har drømt om babyer de sidste 4 år.. jeg er nu 24 og har været sammen med min kæreste i 8 år her til december. vi har bil, hus vovhund og vi har det i det hele taget godt. han er færdiguddannet vvs mand men jeg mangler min da de ikke har villet lukket mig ind på min drømmeudd. som jordemoder og alternativt som sygeplejerske, der får jeg svar fra om en uge!

men men. han vil iKKe have børn før han er 30 som aller aller tidligst. og jeg sys det er frygteligt han elsker børn og er så god til dem, og når han er sammen med dem spørger alle om vi ikke også snart skal ha, nu når han er så vild med dem, men nej. han siger jo, når vi er 30, eller 35 eller 40.. det svar får jeg hver gang. han har en eller anden ide om at hans liv er slut hvis man får børn, at han er lænket til hjemmet og aldrig får lov at gå i byen eller have det sjovt igen...

hvis jeg ku bestemme ville jeg have 2 før jeg blev 30. altså blive gravid som 26, få første barn som 27 vente et år og så få den næste og så kan jeg lige nå det inden jeg blir 30.. jeg tør bare ikke snakke med ham om det, for jeg ved hvad han ville sige og jeg vil bare ikke ku klare at vente så lang tid og høre på hvor tåbeligt han synes det ville være at få barn om et par år.. åhhh det er frygteligt ikke at kunne snakke med ham om det.. jeg har gået med det her trykkende emne i snart et par år... argh det er belastende... undskyld det blev så langt..

Åh, kender kun situationen alt for godt..

Og nej, man er desværre ikke to om at bestemme, hvornår man skal have børn. Det går desværre efter den, der sidst bliver klar, da begge skal være klar til børn - også for barnets skyld OG parforholdets.

Du må stole på ham, når han siger, han vil vente til han bliver 30 og vurdere, om du vil ham nok til at vente.

Selv ventede jeg 16 år på at han blev klar. Det havde nær kostet os forholdet. Til gengæld var det ventetiden værd, og han er den mest dedikerede far til vores lille søn. Jeg ville bare ønske, at jeg havde kunnet slappe mere af i ventetiden..

Tanker fra Molly

Anmeld

30. juli 2011

Chevro

Hej, jeg kan godt se det smarte i at vente på ham - dog er sansynligheden for at blive gravid bedst når man er under 25, og hvis i venter til i er over 30 og i så ikke kan få nogle, eller der er flere komplikationer - kan der jo gå mange år inden i overhovedet får et barn :/ Håber i finder en løsning.Vh Malene :-)

Anmeld

16. august 2011

charley-pigen

åh ja, jeg håber også det går.. jeg håber bare at han også får lyst inden vi blir 30.. jeg sys det er for sent.. men han har jo også nogle år til at blive klar i...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.