er det mig der er helt mærkelig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.852 visninger
13 svar
0 synes godt om
25. juli 2011

charley-pigen

hej alle, jeg har fået en profil her for at se om jeg er den eneste i min situation eller hva og self for at slippe af med noget frustation..

mit store problem er at jeg har drømt om babyer de sidste 4 år.. jeg er nu 24 og har været sammen med min kæreste i 8 år her til december. vi har bil, hus vovhund og vi har det i det hele taget godt. han er færdiguddannet vvs mand men jeg mangler min da de ikke har villet lukket mig ind på min drømmeudd. som jordemoder og alternativt som sygeplejerske, der får jeg svar fra om en uge!

men men. han vil iKKe have børn før han er 30 som aller aller tidligst. og jeg sys det er frygteligt han elsker børn og er så god til dem, og når han er sammen med dem spørger alle om vi ikke også snart skal ha, nu når han er så vild med dem, men nej. han siger jo, når vi er 30, eller 35 eller 40.. det svar får jeg hver gang. han har en eller anden ide om at hans liv er slut hvis man får børn, at han er lænket til hjemmet og aldrig får lov at gå i byen eller have det sjovt igen...

hvis jeg ku bestemme ville jeg have 2 før jeg blev 30. altså blive gravid som 26, få første barn som 27 vente et år og så få den næste og så kan jeg lige nå det inden jeg blir 30.. jeg tør bare ikke snakke med ham om det, for jeg ved hvad han ville sige og jeg vil bare ikke ku klare at vente så lang tid og høre på hvor tåbeligt han synes det ville være at få barn om et par år.. åhhh det er frygteligt ikke at kunne snakke med ham om det.. jeg har gået med det her trykkende emne i snart et par år... argh det er belastende... undskyld det blev så langt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2011

Nessie

Kvinder er desværre oftest klar til at få børn, før manden er.'

Der er nok ikke andet at gøre, end at tale med ham om hvordan du har det.

Og fint at han gerne vil vente med at få børn til han er mindst 30, men tæller din mening ikke? Han kan jo ikke bare stille hårdt mod hårdt, der er 2 i et parforhold, og så må man gå på kompromis.

Pøj pøj med det hele

Anmeld

25. juli 2011

twinboys

Håber for dig at han bliver parat inden han bliver 30år... Jeg havde også et ønske om at få børn inden jeg blev 30år og mit ønske gik i opfyldelse...

Manden havde dog sagt at han ville ingen børn have før han var gift og havde hus...

Den dag han friede til mig skrev vi også under på huset... Det var feb. 1999 og august 2000 blev vi gift...

Dog gik der 3år før vores ønskebørn / kærlighedsbørn kom til verden...

Men jeg nåede det hele inden jeg blev 30år

Majbritt

Anmeld

25. juli 2011

chael

Nessie skriver:

Kvinder er desværre oftest klar til at få børn, før manden er.'

Der er nok ikke andet at gøre, end at tale med ham om hvordan du har det.

Og fint at han gerne vil vente med at få børn til han er mindst 30, men tæller din mening ikke? Han kan jo ikke bare stille hårdt mod hårdt, der er 2 i et parforhold, og så må man gå på kompromis.

Pøj pøj med det hele

Enig, man er 2 i et parforhold og derfor må man tale sammen.

Du skal heller ikke sidde bitter tilbage og måske fortryde du ikke fik dine/jeres børn, da du havde allermest lyst.

Han må indgå et kompromis. Jeg ville ihvertfald under ingen omstændigheder vente til at få mit første barn, til jeg var 30 eller derover.

*Camilla 30+5

Anmeld

25. juli 2011

lukasmor

Nu har jeg aldrig nået at blive skruk men kan sagtens forstå dig! Min kæreste var 31 da vi fik Lukas og regner ikke med at vi skal have den næste før han er omkring 35. Et par jeg kender fik 2 børn efter han var blevet 40 og hun var sidst i 30erne. De fungerer rigtig godt som familie fordi de begge har ventet til de var helt klar

Anmeld

25. juli 2011

Muffin_girl

charley-pigen skriver:

hej alle, jeg har fået en profil her for at se om jeg er den eneste i min situation eller hva og self for at slippe af med noget frustation..

mit store problem er at jeg har drømt om babyer de sidste 4 år.. jeg er nu 24 og har været sammen med min kæreste i 8 år her til december. vi har bil, hus vovhund og vi har det i det hele taget godt. han er færdiguddannet vvs mand men jeg mangler min da de ikke har villet lukket mig ind på min drømmeudd. som jordemoder og alternativt som sygeplejerske, der får jeg svar fra om en uge!

men men. han vil iKKe have børn før han er 30 som aller aller tidligst. og jeg sys det er frygteligt han elsker børn og er så god til dem, og når han er sammen med dem spørger alle om vi ikke også snart skal ha, nu når han er så vild med dem, men nej. han siger jo, når vi er 30, eller 35 eller 40.. det svar får jeg hver gang. han har en eller anden ide om at hans liv er slut hvis man får børn, at han er lænket til hjemmet og aldrig får lov at gå i byen eller have det sjovt igen...

hvis jeg ku bestemme ville jeg have 2 før jeg blev 30. altså blive gravid som 26, få første barn som 27 vente et år og så få den næste og så kan jeg lige nå det inden jeg blir 30.. jeg tør bare ikke snakke med ham om det, for jeg ved hvad han ville sige og jeg vil bare ikke ku klare at vente så lang tid og høre på hvor tåbeligt han synes det ville være at få barn om et par år.. åhhh det er frygteligt ikke at kunne snakke med ham om det.. jeg har gået med det her trykkende emne i snart et par år... argh det er belastende... undskyld det blev så langt..

Jeg kender det alt for godt.. Min kæreste er TOTALT lige sådan.. Det er frygteligt træls..

Anmeld

25. juli 2011

charley-pigen

og hva kan man gøre ved det?... bare vente til de engang blir klar... det er hårdt at have det sådan her...

Anmeld

25. juli 2011

Muffin_girl

charley-pigen skriver:

og hva kan man gøre ved det?... bare vente til de engang blir klar... det er hårdt at have det sådan her...

Jeg aner det ikke.. Jeg prøvet hele tiden at bombardere min kæreste med ting og sager.. Og kan mærke det bliver lidt bedre  

Anmeld

25. juli 2011

charley-pigen

men i har dybt ret, man er 2 til at bestemme... jeg er bare så bange for at tage lige præcis den her diskussion op fordi det betyder så meget hvilket svar jeg får... hvis i forstår.. og jeg elsker manden over alt på jorden, så jeg ville tilhver entid vælge ham. men som det står nu, håber jeg bare han bliver klar til om 2 år. Jeg smider dog hele tiden små stik kommentarer ind omkring børn. det gør andre nu også.. hehe mine svigerforældre kalder vores hvalp for deres barnebarn, hehe.. men men. har i nogle gode ideer til hvordan man kunne komme ind på emnet på en måde som ikke får ham til at stejle med det samme ?

og tak for jeres svar

Anmeld

25. juli 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg ville lade emnet ligge indtil videre. Når han kommer med meldinger om, at han skal være 30 - eller 35 - eller 40 - tyder det jo på, han føler sig presset til at komme med en udmelding, som han egentlig slet ikke er afklaret omkring. Og så længe, du alligevel tænker et par år frem, er det jo ikke superpresserende at lave en "bindende aftale".

Jeg synes, det springende punkt er din uddannelse - om et par år, når du forhåbentlig er godt i gang med den, vil han måske bedre kunne se perspektiverne i at få et barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.