Beslutningen er (næsten) taget :-O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2011

JeNoVa

Wimmie skriver:

Ja, min kommer også fra en familie hvor man gør ting pga. traditioner og fordi det er "normalen".

Jeg tror også de vil spærre øjnene op når jeg fortæller at jeg gerne vil føde hjemme, men de er ikke fordømmende og jeg tror ikke de vil kritisere valget - måske spørge ind til det...

Jeg tror bare at min mand stejler fordi det er ukendt; det er det samme når jeg snakker om stofbleer, øko-sutter osv. - selvom han sagtens kan se logikken i økologi og på ingen måder sætter sig imod, så tror jeg alligevel han synes det er besværligt at skulle tage stilling til

Men han vil jo sit barn det bedste - og derfor har jeg også fået ham overtalt til meget

Det er jo nok os kvinder, der har det sidste ord i de fleste henseender. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2011

Victoriasmor88

Wimmie skriver:

Forresten... er det stadig Svendborg sygehus man er tilknyttet når man bor i Svendborg eller er det Odense?

Det er Svendborg sygehus, medmindre du føder tidligere end uge 37 eller der sker andre ting under din graviditet der kræver et speciale Jeg har selv haft min praktik som sygeplejerske på barselsgangen i Svendborg, og det er simpelthen så fantastisk et sted, så er kun glad for at jeg skal føde der. Men jeg håber du får overtalt manden, det er bare frem med alle argumenterne 

Anmeld

24. juli 2011

Wimmie

Prinsesse2ben skriver:

Det er Svendborg sygehus, medmindre du føder tidligere end uge 37 eller der sker andre ting under din graviditet der kræver et speciale Jeg har selv haft min praktik som sygeplejerske på barselsgangen i Svendborg, og det er simpelthen så fantastisk et sted, så er kun glad for at jeg skal føde der. Men jeg håber du får overtalt manden, det er bare frem med alle argumenterne 

Min søster fødte også på Svendborg, men det er efterhånden over 5 år siden, og der sker jo så meget med sygehusene rundt omkring, så jeg vidste ikke om det stadig var i fuld brug.

Men ja, jeg presser husbonden lidt - tror nu nok han skal blive overbevist - men det kommer nok meget an på hvordan jordemoder-mødet bliver næste gang

Anmeld

24. juli 2011

Mi

Det lyder rigtig spændende  Jeg syntes du skal skrive en mail til din jm om at du gerne vil gøre om hjemmefødsel, så er hun forberedt til næste konsultation og så tag manden med så han kan høre det fra en fagperson. Der er jo desværre ikke så mange andre mænd han kan få erfaringer fra.

Du må endelig komme med alle dine spørgsmål. Det savnede jeg at have mulighed for da jeg fødte hjemme.

Anmeld

26. juli 2011

raca

jeg har født hjemme...

man har ikke kedt JM men man får en af de jm der er på døgnvagt og har kompertancer i hjemmefødsel..

ca 4 uger før fødslen holder din jm en hjemmekonsulation hvor hun medbringer en pose med stiklagner osv.. kan ikke huske hvad der var i...

man kan leje et kar.. det skal hentes hjemme ved en af de andre hjemmefødere og bliver afhendtet af næste i rækken... det koster ca 400kr...

på slyngebarn.dk er der rigtig mange meget erfarne hjemmefødre...

Anmeld

26. juli 2011

Wimmie

raca skriver:

jeg har født hjemme...

man har ikke kedt JM men man får en af de jm der er på døgnvagt og har kompertancer i hjemmefødsel..

ca 4 uger før fødslen holder din jm en hjemmekonsulation hvor hun medbringer en pose med stiklagner osv.. kan ikke huske hvad der var i...

man kan leje et kar.. det skal hentes hjemme ved en af de andre hjemmefødere og bliver afhendtet af næste i rækken... det koster ca 400kr...

på slyngebarn.dk er der rigtig mange meget erfarne hjemmefødre...

Tak for info - havde du en god jordemoder? Må jeg spørge hvilket sygehus hun var tilknyttet?

Fødekar kan jeg låne gratis, så det er jo lækkert

Anmeld

26. juli 2011

raca

Wimmie skriver:

Tak for info - havde du en god jordemoder? Må jeg spørge hvilket sygehus hun var tilknyttet?

Fødekar kan jeg låne gratis, så det er jo lækkert

svendborg sygehus...

og ja min jm var rigtig god.. jeg havde også en studerende med og det var fint nok,,,

Anmeld

26. juli 2011

Wimmie

raca skriver:

svendborg sygehus...

og ja min jm var rigtig god.. jeg havde også en studerende med og det var fint nok,,,

OK
Jeg er meget spændt på hvad min jordemoder siger til ideen når jeg skal snakke med hende, men den jordemoder man går til i sin egen kommune har vel ikke noget at gøre med selve fødslen...eller hvordan?

Anmeld

26. juli 2011

raca

Wimmie skriver:

OK
Jeg er meget spændt på hvad min jordemoder siger til ideen når jeg skal snakke med hende, men den jordemoder man går til i sin egen kommune har vel ikke noget at gøre med selve fødslen...eller hvordan?

nej...ikke andet en for besøget i uge 36 og vist også en undersøgelse af barnet når det er 3 dage ca... den der normalt foretages på sygehuset inden udskrivelse...

men nej de har ikke mere med fødslen at gøre end ved en hospitals fødsel...

Anmeld

26. juli 2011

Wimmie

raca skriver:

nej...ikke andet en for besøget i uge 36 og vist også en undersøgelse af barnet når det er 3 dage ca... den der normalt foretages på sygehuset inden udskrivelse...

men nej de har ikke mere med fødslen at gøre end ved en hospitals fødsel...

Nej, det mente jeg nok

Uanset hvad skal jeg vel meddele til sygehuset at jeg gerne vil føde hjemme? Uha, der kommer nok mange spørgsmål efterhånden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.