Nu har jeg læst og læst og læst om hjemmefødsler de sidste par dage, og jeg bliver mere og mere overbevist om at det er noget for mig - det gør mig på én gang glad og nervøs at tænke på 
Jeg foreslog det jo for min mand den anden dag, og knap nok havde jeg sagt ordet "hjemmefødsel" før han sagde glem det!
Siden da har jeg læst lidt op for ham omkring statistikker, anbefalinger og for/imod, og han er ved at bløde lidt op omkring det. Dog er han stadig meget nervøs omkring sikkerheden i det. Han er ekstremt bange for at noget skal gå galt under selve fødslen og at vi ikke vil kunne nå ind til sygehuset...
Samtidig er jeg lidt nervøs for hvordan hans familie vil reagere (ikke at det vil have nogen betydning for mit valg i sidste ende...) - er ikke nervøs for hvordan min egen familie vil se på det - min storesøster er 110% for ideen 
Desværre har vi ingen hjemmefødselsordning her på Fyn, så jeg skal lige overveje og læse op omkring mulighederne...
Jeg skriver nok med en hulens masse spørgsmål - der er heldigvis 5 måneder endnu - og jeg skal også lige have snakket med min jordemoder om det ved næste besøg.
Anmeld