Ville I rejse til Singapore?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2011

signe.

CmarianN skriver:

Vi har en kammerat der flytter til Singapore et år. Vi vil derfor gerne besøge ham i efteråret.

Det bliver et sted i mellem min 25-30 graviditets uge.

Ligenu har jeg det jo strålende og kan ikke se det skulle blive et problem, men min krop ændre sig jo også radikalt de næste 10 uger.

Jeg blev lidt skræmt, da jeg læste om kvinden som i 29. uge fødte sin søn for tidligt på en ferie i Tyrkiet - hun kunne ikke få lov til at tage sønnen med hjem, for eftersom han var født dernede, var han per automatik Tyrkisk statsborger

VILLE I REJSE SÅ LANGT VÆK PÅ DÉT TIDSPUNKT I GRAVIDITETEN (altså mellem 25. og 30. uge)???

jeg ville ikke turde, men det er vist kun fordi at jeg fødte i uge 24 sidste gang, så jeg tør generelt ikke forlade landet denne gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2011

CmarianN

Madam Blå skriver:

Skal man vaccineres? For nogle vacciner må man ikke få, når man er gravid..

Jeg tror, at jeg ville tage afsted, hvis jeg havde en god afbestillingsforsikring. Man kan ikke sige, hvordan kroppen ændrer sig. Er i uge 25 nu, og er helt vildt træt og har virkelig ondt i maven og lænden.

Man skal have vacciner ja, men jeg har fået dem for 1½ år siden, så er dækket ind, hvad det angår

Tænker når det er turistrejse kan man vel bare tage det i ens eget tempo - nu du skriver det der med ondt i lænd osv.

Anmeld

23. juli 2011

CmarianN

signe. skriver:

jeg ville ikke turde, men det er vist kun fordi at jeg fødte i uge 24 sidste gang, så jeg tør generelt ikke forlade landet denne gang

Ej det er så også forståeligt nok

Anmeld

24. juli 2011

Tulle28

Jeg var i USA og Caribien en måned da jeg var uge 22-26, og der var ingen problemer, jeg ville til hver en tid gøre det igen. Nu er Singapore jo ikke ligefrem et u-land, så sygehusmæssigt ville jeg ikke være nervøs, HVIS nu der skulle ske et eller andet. Så længe du har styr på vaccinerne og sørger for at tegne en rejseforsikring (for det havde hende den TOSSE der rejste til Tykiet jo lige glemt i farten), så kan jeg ikke se, hvorfor du ikke skulle kunne rejse. Selvfølgelig kan man ikke vide, hvordan graviditeten forløber, men det kan man jo ikke uanset om du er 1., 2. eller 3. gangs gravid...

Anmeld

24. juli 2011

tinasmor

CmarianN skriver:

Altså jeg vil heller ikke rejse senere end midt november.... Men vi skal snart købe flybilletterne, ellers koster de 8-9.000 kr.  Man kan vel bestille med afbestilling på?

Hvis I beslutter at tage afsted skal du undersøge rigtig godt omkring forsikring. Det er andre regler der gælder ved graviditet.

Køb evt også ekstra forsikring, hvis du pludselig - gud forbyde det- skulle ende på hospitalet der nede (for tjek eller andre ting hvor du skal indlægges) ellers kan det blive en meget kostelig affære.

Husk også vandrejournal (kopi) når du skal afsted. De kan evt. kræve af se den i lufthavnen hvis de er i tvivl om hvor langt du er henne.

Anmeld

26. juli 2011

CmarianN

tinasmor skriver:

Hvis I beslutter at tage afsted skal du undersøge rigtig godt omkring forsikring. Det er andre regler der gælder ved graviditet.

Køb evt også ekstra forsikring, hvis du pludselig - gud forbyde det- skulle ende på hospitalet der nede (for tjek eller andre ting hvor du skal indlægges) ellers kan det blive en meget kostelig affære.

Husk også vandrejournal (kopi) når du skal afsted. De kan evt. kræve af se den i lufthavnen hvis de er i tvivl om hvor langt du er henne.

Orh ja okay, tusind tak for tip.... Jeg vil lige undersøge det forskellige! Og så ku det da godt være man skulle lave et prisopslag på det hele, for det lyder dyrt  (ikke dermed ment om jeg skulle vælge det fra, mere om jeg ikke skulle afsted så )....

Anmeld

26. juli 2011

CmarianN

Tulle28 skriver:

Jeg var i USA og Caribien en måned da jeg var uge 22-26, og der var ingen problemer, jeg ville til hver en tid gøre det igen. Nu er Singapore jo ikke ligefrem et u-land, så sygehusmæssigt ville jeg ikke være nervøs, HVIS nu der skulle ske et eller andet. Så længe du har styr på vaccinerne og sørger for at tegne en rejseforsikring (for det havde hende den TOSSE der rejste til Tykiet jo lige glemt i farten), så kan jeg ikke se, hvorfor du ikke skulle kunne rejse. Selvfølgelig kan man ikke vide, hvordan graviditeten forløber, men det kan man jo ikke uanset om du er 1., 2. eller 3. gangs gravid...

Nej det er jo rigtig  TAK for det!!!!!

Anmeld

26. juli 2011

roenlund

Når du kigger på afbestillingforsikring skal du også kigge på vilkårene for det er ikke alle der bataler bare fordi du ikke føler at du kan tage afsted alligevel, men kun ved svær sygdom, dødsfald og lign.

Anmeld

26. juli 2011

CmarianN

roenlund skriver:

Når du kigger på afbestillingforsikring skal du også kigge på vilkårene for det er ikke alle der bataler bare fordi du ikke føler at du kan tage afsted alligevel, men kun ved svær sygdom, dødsfald og lign.

Ja det er jeg nemlig klar over og det kan jeg jo af gode grunde ikke bruge til noget, så det skal klart chekkes....

Anmeld

26. juli 2011

Muffinmus

Både og, for rejsen er mega lang og kan være ret hård for en gravid så langt henne.

På den anden side hvis du har det godt er det bare med at komme afsted synes jeg, og jo alle rejser kan fås med afbestillingsforsikring, så får i jo en del af rejsens penge retur i hvert fald hvis i fortryder.

Men Ja, Singapore er et øh...ret specielt sted, en østat for sig selv, med en by, en ø, et land og det er egentligt en stor beton jungle. Forstået på den måde at næsten hele øen er betonbyggeri, forretninger og hoteller, og så ikke ret meget andet. Man går meget rundt i byen for at se på de få ting der er.

Men tager i afsted kan jeg anbefale Night Zoo og f.eks Duck Tours, begge ting man kører rundt i, dvs man kan også gå lidt i night zoo,men toget kører en rundt:-)Orchard road er deres store shoppinggade, med både billige og dyre forretninger, og f.eks manicure til 100 kr.-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.