Fødselsforberedelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2011

Madam Blå

ano14316 skriver:

Vi har være til forældre forberedelse på Hillerød Hospital, vi har så kun være til modul 2, da jeg var "for langt" da jeg opdagede at det eksisteret til at tage modul 1, selvom man sagtens må tage det uden for de uger der står.. 

http://www.hillerodhospital.dk/menu/Afdelinger/Gynaekologisk_ObstetriskAfdeling/Foedeafdelingen/Graviditeten/Foraeldreforberedelse/

både min kæreste og jeg var rigtig glade for det.. selvom ingen af os gad ud af døren da vi skulle derop.. og da der var gået 1,5 time var vi begge vildt overrasket over hvor hurtigt det var gået.. 

så vi skal helt klart også til modul 3. det bliver så her d. 9 august. 

Det er gratis og komme, man skal ikke tilmelde sig, men bare møde op, og man bliver ikke registreret. 

Det lyder vildt godt Ærgerligt, at de ikke har det samme i Århus!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2011

Madam Blå

Fenja09 skriver:

Vi fik 3 ting tilbudt af JM og den ene var "fødselsforberedelse", men det foregik med to JM og en "storskærm" samt en sal fuld af gravide og fædre. Det varede to timer og synes egentlig at det var nok til at jeg ikke er særlig nervøs for fødslen idag. Selvfølgelig vil der altid være lidt nervøsitet og jeg er da også spændt på at se hvordan det forløber.

Uanset forberedelser tror jeg ikke at man helt kan forberede sig på noget man aldrig har prøvet før eller mærket. Et af rådene vi fik var at prøve at arbejde sammen med smerterne/veerne istedet for at stritte imod, som mange gør. Derudover fortalte de, at man kunne bruge de første veer ( ikke presseveerne) til at øve sig i presseveerne.

Igen, er det meget svært at sætte sig fuldstændig ind i noget som man aldrig har stået i før - men tror nu sagtens at man kan klare fødslen uden at betale i dyre domme for forberedelser.

/Fenja

Hvor dejligt Jeg har været meget angst omkring fødslen, og har fundet ud af, jo mere jeg ved, des bedre har jeg det med det. Så jeg kunne klart gavne af, at gå til fødselsforberedelse. Men du har helt ret - jeg tror heller ikke uanset hvor meget forberedelse, at man så bliver helt "klar" til at føde. Det er jo svært at forberede sig på noget, som man ikke ved hvad er Men netop derfor, vil jeg gerne vide så meget som muligt (så mange gange som muligt), da det hjælper mig af med min frygt.

Men jeg overvejer at springe det over.. Har læst så meget som jeg kan, og har fået et link til rigtig god fødselsforberedelse på nettet Håber det kan give mig mere ro på

Anmeld

23. juli 2011

Fenja09

Madam Blå skriver:

Hvor dejligt Jeg har været meget angst omkring fødslen, og har fundet ud af, jo mere jeg ved, des bedre har jeg det med det. Så jeg kunne klart gavne af, at gå til fødselsforberedelse. Men du har helt ret - jeg tror heller ikke uanset hvor meget forberedelse, at man så bliver helt "klar" til at føde. Det er jo svært at forberede sig på noget, som man ikke ved hvad er Men netop derfor, vil jeg gerne vide så meget som muligt (så mange gange som muligt), da det hjælper mig af med min frygt.

Men jeg overvejer at springe det over.. Har læst så meget som jeg kan, og har fået et link til rigtig god fødselsforberedelse på nettet Håber det kan give mig mere ro på

Viden er godt - det er jo som oftest uvidenhed der gør at man er nervøs, bange og lign. Havde vi ikke været til det "foredrag" om fødslen ville jeg også være MEGET nervøs, men nu har jeg fået svar på en masse spørgsmål og er derfor bedre rustet. Ikke sagt at jeg ved hvordan jeg vil reagere eller hvordan det vil forløbe, men jeg har da nogle ting i baghovedet som jeg ikke havde før.

Synes det er utroligt, hvis du og andre gravide i dit område ikke får tilbudt noget omkring fødslen, amning eller andet?

Anmeld

23. juli 2011

Madam Blå

Fenja09 skriver:

Viden er godt - det er jo som oftest uvidenhed der gør at man er nervøs, bange og lign. Havde vi ikke været til det "foredrag" om fødslen ville jeg også være MEGET nervøs, men nu har jeg fået svar på en masse spørgsmål og er derfor bedre rustet. Ikke sagt at jeg ved hvordan jeg vil reagere eller hvordan det vil forløbe, men jeg har da nogle ting i baghovedet som jeg ikke havde før.

Synes det er utroligt, hvis du og andre gravide i dit område ikke får tilbudt noget omkring fødslen, amning eller andet?

Ja, og det er netop viden, jeg har brug for. Eller, jeg har læst alt, og jeg ved godt, hvordan en fødsel forløber efterhånden. Men har stadig brug for at få det forklare een gang til Er nok lidt tungnem, eller bare meget nervøs.. Ved ikke hvilken af dem passer

Ja, det synes jeg også er utroligt. Men sådan er det desværre. Skejby skal spare rigtig meget, og har derfor nedlagt deres fødselsforberedelse. De henviser til aftenskolehold i stedet. Synes det er for dårligt, da ikke alle har midlerne til at tage på de hold. Men sådan er det for tiden..

Dog skal det siges, at det er ved at prøve et nyt projekt, der går ud på, at man siger ja til at føde ambulant, og får så noget fødsels- og forældreforberedelse, samt noget om den første tid som forældre, og diverse praktiske råd. Ved at man føder ambulant, har de så nogle penge at give af, til at lave forberedelse. Det projekt har jeg meldt mig til Så jeg håber at der er fokus på fødselsforberedelsen

Anmeld

23. juli 2011

norenberg

Jeg ville ikke betale for det hvis det var mig....nu har jeg født 3 unger uden nogen form for fødselsforberedelse....kan bare ikke forstå det koster penge vi fik det tilbudt gratis...kan du ikke bare få fødselsforberedelse på et andet sygehus så...ved at sidste år da jeg fødte skulle vi bare møde op i aalborg...uden nogen form for tilmelding...

Anmeld

23. juli 2011

Thalia

Jeg gik til fødselsforberedelse da jeg ventede mit første barn. Med nummer 2 var manden og jeg til en forelæsning på sygehuset om graviditet fødsel og livet som forældre.

Det var super sjovt, og var især vigtigt for min mand da det var hans første barn. Deltagelsen i forelæsningen betød at vi pludseligt begge vidste det hele, og det satte samtidig en masse gode samtaler igang imellem os, eksempelvis om hvad vores forventninger var til sexlivet efter fødslen og sådan noget.

Da vi ventede vores yngste deltog vi ikke i nogen forberedelse, ham fik vi bare på rutinen.

Anmeld

23. juli 2011

Fenja09

Madam Blå skriver:

Ja, og det er netop viden, jeg har brug for. Eller, jeg har læst alt, og jeg ved godt, hvordan en fødsel forløber efterhånden. Men har stadig brug for at få det forklare een gang til Er nok lidt tungnem, eller bare meget nervøs.. Ved ikke hvilken af dem passer

Ja, det synes jeg også er utroligt. Men sådan er det desværre. Skejby skal spare rigtig meget, og har derfor nedlagt deres fødselsforberedelse. De henviser til aftenskolehold i stedet. Synes det er for dårligt, da ikke alle har midlerne til at tage på de hold. Men sådan er det for tiden..

Dog skal det siges, at det er ved at prøve et nyt projekt, der går ud på, at man siger ja til at føde ambulant, og får så noget fødsels- og forældreforberedelse, samt noget om den første tid som forældre, og diverse praktiske råd. Ved at man føder ambulant, har de så nogle penge at give af, til at lave forberedelse. Det projekt har jeg meldt mig til Så jeg håber at der er fokus på fødselsforberedelsen

Tror nu ikke at du er tungnem, men bare førstegangsgravid og har en masse spørgsmål, som du meget gerne vil have svar på og have forklaret

Du kan jo også bruge denne side til at stille spørgsmål omkring selve fødslen til de mange erfarne som er herinde - de vil med garanti gerne hjælpe dig så godt de kan!

Jeg synes godt nok også at det er for dårligt at i ingen form for info får - det er da vigtigt at man er så godt rustet som overhovedet muligt - ikke kun med henblik på fødsel, men også som forældre og evt. amning. Godt du har meldt dig til det nye projekt, så håber jeg at du får endnu mere viden end det du allerede har opsamlet selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.