Fenja09 skriver:
Viden er godt - det er jo som oftest uvidenhed der gør at man er nervøs, bange og lign. Havde vi ikke været til det "foredrag" om fødslen ville jeg også være MEGET nervøs, men nu har jeg fået svar på en masse spørgsmål og er derfor bedre rustet. Ikke sagt at jeg ved hvordan jeg vil reagere eller hvordan det vil forløbe, men jeg har da nogle ting i baghovedet som jeg ikke havde før.
Synes det er utroligt, hvis du og andre gravide i dit område ikke får tilbudt noget omkring fødslen, amning eller andet?

Ja, og det er netop viden, jeg har brug for. Eller, jeg har læst alt, og jeg ved godt, hvordan en fødsel forløber efterhånden. Men har stadig brug for at få det forklare een gang til
Er nok lidt tungnem, eller bare meget nervøs.. Ved ikke hvilken af dem passer 
Ja, det synes jeg også er utroligt. Men sådan er det desværre. Skejby skal spare rigtig meget, og har derfor nedlagt deres fødselsforberedelse. De henviser til aftenskolehold i stedet. Synes det er for dårligt, da ikke alle har midlerne til at tage på de hold. Men sådan er det for tiden..
Dog skal det siges, at det er ved at prøve et nyt projekt, der går ud på, at man siger ja til at føde ambulant, og får så noget fødsels- og forældreforberedelse, samt noget om den første tid som forældre, og diverse praktiske råd. Ved at man føder ambulant, har de så nogle penge at give af, til at lave forberedelse. Det projekt har jeg meldt mig til
Så jeg håber at der er fokus på fødselsforberedelsen 
Anmeld