Hvornår skal man fortælle det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2011

MetteS81

firsttime skriver:

Hej

Min kæreste og jeg kan ikke helt finde ud af hvornår vi skal fortælle at jeg er gravid. Jeg er ikke særlig langt... kun 4 + 6 men "problemet" er at jeg er stoppet med at ryge fra den dag jeg så to streger på testen. Jeg har altid været storryger i mange år og der vil helt sikkert komme kommentarer og spørgsmål til hvorfor jeg er stoppet med at ryge... så vi ved ikke om vi skal fortælle det nu her eller efter jeg har været ved lægen d. 9. august (kan nemlig godt undgå at se familien indtil da ) eller om vi bare skal lyve og vente med at sige det til efter nf?

Hvad er jeres erfaring? Er bare så bange for at miste det når det er så tidligt...

SÅ FLOT at du er holdt op med at ryge!!!  Har hørt fra mange rygere (og også gravide rygere) at det virkelig er svært at holde op! Så det er bare så sejt at du er stoppet fra den ene dag til den anden!!! Men nu er en graviditet jo selvfølgelig også ret motiverende til at stoppe med den slags  

Herhjemme fandt vi også ud af at jeg havde en lille bebs i maven da jeg var ca 4 uger henne. Vi ville gerne selv lige sunde os over den fantastiske nyhed, så vi skjulte det for familien og de nærmeste venner indtil 9. uge hvor vi havde fået det bekræftet hos lægen. Nogle synes det er tidligt, men på den anden side...hvis det skulle gå galt, så var der nogen der vidste hvorfor vi var kede, osv...

Familien længere ude, vores arb, og bekendte fik det først at vide i 12. uge efter NF, for der følte vi os mere sikre på at hun blev derinde

Mht din rygning og hvad du skal sige til andre...det er jo helt op til jer selv om I vil fortælle nogen om det endnu, rygning eller ej....

Jeg synes personlig det er meget tidligt, men vi er jo allesammen forskellige og nogle gange er det også spændende at kunne fortælle det til sine forældre (og så bede dem om at holde på hemmeligheden). Hvis I vil holde det for jer selv lidt endnu, så skal der nok en lille hvid løgn til...fx du besluttede dig for at NU måtte du lægge livsstilen om, eller at du kender en der har taget skade af røgen og derfor blev nødt til at stoppe...ved ik om det er noget nogen vil hoppe på?? Ellers håber jeg der er andre der har flere forslag

Held og lykke med det!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Først KÆMPE Tillykke med det

HUSK positive tanker kan flytte bjerge

var også meningen at det kun var få der skulle vide det fra start...

men alligevel endte jeg med at fortælle det til alle jeg havde på min mobil... blev så overvild lykkelig at jeg ikke kunne lade være...

da jeg fik positivt svar fra lægen var jeg 5+3 så vidt jeg husker...

Anmeld

21. juli 2011

firsttime

HeidiØ skriver:

Jeg kunne slet ikke vente, så vi fortalte det da jeg var i uge 8! .. men vi opdagede det så også først i uge 7, såeh - det gjorde det lidt nemmere.

Jeg sys du skal gøre hvad du føler der er rigtigt - hvis JEG var dig, ku jeg ik vente (især pga. det med rygningen) - men hold igen til efter lægebesøget!  Så er det også mere virkeligt for jer selv!

Det tror jeg også er en rigtig go ide  Synes stadig godt det kan være rigtig uvirkeligt  tog billeder af de to test som jeg tog og dem bliver jeg nød til lige at kigge på en gang i mellem for lige at være sikker på at der godt nok var to streger fordi det er så uvirkeligt

Anmeld

21. juli 2011

firsttime

Taniakb skriver:

Nej gennemgangscanningen bliver også kaldt misdannelses scanningen.. den man får i uge 20 ca

Puha det var flot i kunne holde det så længe

Anmeld

21. juli 2011

HeidiØ

firsttime skriver:

Det tror jeg også er en rigtig go ide  Synes stadig godt det kan være rigtig uvirkeligt  tog billeder af de to test som jeg tog og dem bliver jeg nød til lige at kigge på en gang i mellem for lige at være sikker på at der godt nok var to streger fordi det er så uvirkeligt

Iih det kan jeg godt forstå. Det er også bare ubeskriveligt fantastisk  

Anmeld

21. juli 2011

Taniakb

firsttime skriver:

Puha det var flot i kunne holde det så længe

Jo flere vi sku fortælle at vi ville miste det, jo værre mente vi.

Men de nærmeste vidste det..

Men bare sig at du ville spare de penge .. det er ihvertfald gode penge at sparer som så ryger til baby ting istedet..

Tillykke med det

Anmeld

21. juli 2011

firsttime

MetteS81 skriver:

SÅ FLOT at du er holdt op med at ryge!!!  Har hørt fra mange rygere (og også gravide rygere) at det virkelig er svært at holde op! Så det er bare så sejt at du er stoppet fra den ene dag til den anden!!! Men nu er en graviditet jo selvfølgelig også ret motiverende til at stoppe med den slags  

Herhjemme fandt vi også ud af at jeg havde en lille bebs i maven da jeg var ca 4 uger henne. Vi ville gerne selv lige sunde os over den fantastiske nyhed, så vi skjulte det for familien og de nærmeste venner indtil 9. uge hvor vi havde fået det bekræftet hos lægen. Nogle synes det er tidligt, men på den anden side...hvis det skulle gå galt, så var der nogen der vidste hvorfor vi var kede, osv...

Familien længere ude, vores arb, og bekendte fik det først at vide i 12. uge efter NF, for der følte vi os mere sikre på at hun blev derinde

Mht din rygning og hvad du skal sige til andre...det er jo helt op til jer selv om I vil fortælle nogen om det endnu, rygning eller ej....

Jeg synes personlig det er meget tidligt, men vi er jo allesammen forskellige og nogle gange er det også spændende at kunne fortælle det til sine forældre (og så bede dem om at holde på hemmeligheden). Hvis I vil holde det for jer selv lidt endnu, så skal der nok en lille hvid løgn til...fx du besluttede dig for at NU måtte du lægge livsstilen om, eller at du kender en der har taget skade af røgen og derfor blev nødt til at stoppe...ved ik om det er noget nogen vil hoppe på?? Ellers håber jeg der er andre der har flere forslag

Held og lykke med det!!

Jeg var overbevist om at jeg ikke ville kunne stoppe selvom jeg blev gravid men stod op søndag morgen og gik ud og tissede i den der fine lille kop og så gik jeg ned og røg min morgensmøg... derefter gik jeg op og satte testen i og puw så var der to streger og trangen til rygning forsvandt... ville aldrig kunne gøre det mod et barn... Når jeg ryger og det kun skader mig selv kan jeg gøre det men ikke hvis det skader et barn  Men der er ingen der skal vide at testen er positiv endnu ikke før efter lægebesøget  Men glæder mig til at sige det til familie og venner  Må bare komme meden lille hvid løgn om rygestoppet  hi hi

Tror jeg er kommet frem til at vi kan sige det til familie når jeg har været ved læge d. 9. august hvor jeg er 7 + 4 og så til resten når nf er overstået

Anmeld

21. juli 2011

firsttime

Taniakb skriver:

Jo flere vi sku fortælle at vi ville miste det, jo værre mente vi.

Men de nærmeste vidste det..

Men bare sig at du ville spare de penge .. det er ihvertfald gode penge at sparer som så ryger til baby ting istedet..

Tillykke med det

Nemlig  hi hi.... lige nu glæder jeg mig bare som et lille barn til at komme til læge

Anmeld

21. juli 2011

CeViss

Stort tillykke med graviditeten

Vi fortalte det ikke til nogen første gang jeg var gravid. Jeg mistede i 7 uge og det var virkelig svært at fortælle det til folk, når de ikke havde vidst det.

Anden gang fortalte vi det med det samme for ikke at skulle igennem det andet en gang til, hvis vi mistede igen. som vi heldigvis ikke gjorde

Anmeld

21. juli 2011

firsttime

CeViss skriver:

Stort tillykke med graviditeten

Vi fortalte det ikke til nogen første gang jeg var gravid. Jeg mistede i 7 uge og det var virkelig svært at fortælle det til folk, når de ikke havde vidst det.

Anden gang fortalte vi det med det samme for ikke at skulle igennem det andet en gang til, hvis vi mistede igen. som vi heldigvis ikke gjorde

Tak

Det er det der er min frygt... både det at skulle fortælle folk at man er gravid hvorefter at skulle sige at man har mistet det... men også det som du siger at holde det hemmeligt og mistet... det ikke at have nogen at snakke med om det der vidste man var gravid... synes den er svær... men tænker os bare at jeg må være positivt og hvis det hele er som det skal være og at den stadig er der når jeg skal til læge d. 9. august hvor jeg er 7 + 4 så kan vi fortælle vores forældre det og de venner vi er meget meget tæt på...

Men det er jo alles frygt at miste... allerede nu får jeg hele ondt i hjertet ved tanken om at denne skønne skønne følelse kan forsvinde på et split sekund...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.