firsttime skriver:
Hej 
Min kæreste og jeg kan ikke helt finde ud af hvornår vi skal fortælle at jeg er gravid. Jeg er ikke særlig langt... kun 4 + 6 men "problemet" er at jeg er stoppet med at ryge fra den dag jeg så to streger på testen. Jeg har altid været storryger i mange år og der vil helt sikkert komme kommentarer og spørgsmål til hvorfor jeg er stoppet med at ryge... så vi ved ikke om vi skal fortælle det nu her eller efter jeg har været ved lægen d. 9. august (kan nemlig godt undgå at se familien indtil da
) eller om vi bare skal lyve og vente med at sige det til efter nf?
Hvad er jeres erfaring? Er bare så bange for at miste det når det er så tidligt... 
SÅ FLOT at du er holdt op med at ryge!!! 

Har hørt fra mange rygere (og også gravide rygere) at det virkelig er svært at holde op! Så det er bare så sejt at du er stoppet fra den ene dag til den anden!!! Men nu er en graviditet jo selvfølgelig også ret motiverende til at stoppe med den slags
Herhjemme fandt vi også ud af at jeg havde en lille bebs i maven da jeg var ca 4 uger henne. Vi ville gerne selv lige sunde os over den fantastiske nyhed, så vi skjulte det for familien og de nærmeste venner indtil 9. uge hvor vi havde fået det bekræftet hos lægen. Nogle synes det er tidligt, men på den anden side...hvis det skulle gå galt, så var der nogen der vidste hvorfor vi var kede, osv...
Familien længere ude, vores arb, og bekendte fik det først at vide i 12. uge efter NF, for der følte vi os mere sikre på at hun blev derinde 
Mht din rygning og hvad du skal sige til andre...det er jo helt op til jer selv om I vil fortælle nogen om det endnu, rygning eller ej....
Jeg synes personlig det er meget tidligt, men vi er jo allesammen forskellige og nogle gange er det også spændende at kunne fortælle det til sine forældre (og så bede dem om at holde på hemmeligheden). Hvis I vil holde det for jer selv lidt endnu, så skal der nok en lille hvid løgn til...fx du besluttede dig for at NU måtte du lægge livsstilen om, eller at du kender en der har taget skade af røgen og derfor blev nødt til at stoppe...ved ik om det er noget nogen vil hoppe på?? Ellers håber jeg der er andre der har flere forslag 
Held og lykke med det!! 
Anmeld