Hvornår skal man fortælle det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.331 visninger
23 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juli 2011

firsttime

Hej

Min kæreste og jeg kan ikke helt finde ud af hvornår vi skal fortælle at jeg er gravid. Jeg er ikke særlig langt... kun 4 + 6 men "problemet" er at jeg er stoppet med at ryge fra den dag jeg så to streger på testen. Jeg har altid været storryger i mange år og der vil helt sikkert komme kommentarer og spørgsmål til hvorfor jeg er stoppet med at ryge... så vi ved ikke om vi skal fortælle det nu her eller efter jeg har været ved lægen d. 9. august (kan nemlig godt undgå at se familien indtil da ) eller om vi bare skal lyve og vente med at sige det til efter nf?

Hvad er jeres erfaring? Er bare så bange for at miste det når det er så tidligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2011

Nadia&Daniel

firsttime skriver:

Hej

Min kæreste og jeg kan ikke helt finde ud af hvornår vi skal fortælle at jeg er gravid. Jeg er ikke særlig langt... kun 4 + 6 men "problemet" er at jeg er stoppet med at ryge fra den dag jeg så to streger på testen. Jeg har altid været storryger i mange år og der vil helt sikkert komme kommentarer og spørgsmål til hvorfor jeg er stoppet med at ryge... så vi ved ikke om vi skal fortælle det nu her eller efter jeg har været ved lægen d. 9. august (kan nemlig godt undgå at se familien indtil da ) eller om vi bare skal lyve og vente med at sige det til efter nf?

Hvad er jeres erfaring? Er bare så bange for at miste det når det er så tidligt...

Først et stort tillykke

Jeg ville vente til efter NF - mistede selv vores første - 2 dage efter vi havde fortalt hele familie det. Dog er det en god ide at nogle få ved det, så skulle det ske at I mister det, har nogle at snakke med, så I ikke går rundt og bærer på det hele selv..

Anmeld

21. juli 2011

nahoje

Jeg kunne ikke vente med at fortælle det. Men det er jo meget individuelt hvordan man har det med at fortælle det. Jeg tænke på, at hvis nu det værst tænkelige skulle ske, så ville det kun være fint at ens familie vidste at man var ked af det.

Tillykke med graviditeten

Anmeld

21. juli 2011

firsttime

Det lyder som en god ide kun at sige det til nogle få som man kan snakke med om det  Hvornår ca. er man til nf?

Anmeld

21. juli 2011

Taniakb

Jeg stoppede også med at ryge da jeg så der var to streger, sagde bare til folk at jeg var stoppet .. havde taget en kold tyrker.. Og vi ventede ovenikøbet til gennemgang scanningen med at fortælle de fleste jeg var gravid, fordi der var muligheder for misdannelser.. Men havde fortalt de nærmeste det..

Anmeld

21. juli 2011

firsttime

Tak tak  har lyst til at råbe det ud til hele verden for er sååå glad  men vil nu også bare gerne vente til chancen for at den bliver der er større... men ja er bare bange for at der kommer mange spørgsmål om hvorfor jeg er stoppet med at ryge fra dag til dag... Er bange for at de gætter det for vil jo gerne sige det inden de har gættet det  Har seriøst overvejet bare at lukke mig inde til efter 12. uge men der er jo pænt læng tid til endnu  hi hi

Anmeld

21. juli 2011

HeidiØ

Jeg kunne slet ikke vente, så vi fortalte det da jeg var i uge 8! .. men vi opdagede det så også først i uge 7, såeh - det gjorde det lidt nemmere.

Jeg sys du skal gøre hvad du føler der er rigtigt - hvis JEG var dig, ku jeg ik vente (især pga. det med rygningen) - men hold igen til efter lægebesøget!  Så er det også mere virkeligt for jer selv!

Anmeld

21. juli 2011

firsttime

Taniakb skriver:

Jeg stoppede også med at ryge da jeg så der var to streger, sagde bare til folk at jeg var stoppet .. havde taget en kold tyrker.. Og vi ventede ovenikøbet til gennemgang scanningen med at fortælle de fleste jeg var gravid, fordi der var muligheder for misdannelser.. Men havde fortalt de nærmeste det..

gennemgangsscanning er det nakkefoldsscanning?

Anmeld

21. juli 2011

Taniakb

firsttime skriver:

gennemgangsscanning er det nakkefoldsscanning?

Nej gennemgangscanningen bliver også kaldt misdannelses scanningen.. den man får i uge 20 ca

Anmeld

21. juli 2011

Kofoed.

Jeg gjorde det samme som dig, altså bare stoppede. Brugte undskyldningen, at vi ville prøve og spare de penge og bruge den mere fornuftigt som fx kørekort/bil. Skulle så til tryghedsscanning 7+5 og valgte at vi først ville sige noget efter den. Og penge er jo brugt til noget mere fornuftigt BABYUDSTYR

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.