Sidste dråbe mælk er klemt ud af mine bryster!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2011

CA

AnneBJ skriver:

Jeg vil tro det drejer sig om, at når de ikke længere har brug for sen aften/natflaske, sådan madmæssigt set, så har de alligevel brug for den, for de forbinder den med at sove... Men hvis det er én gang i døgnet de falder i søvn med en flaske, så fred være med det.

Det smarte ved flasken er jo så, at man bare kan fylde mindre og mindre i, og måske vand til sidst..: Så er det vel ikke så spændende... Jeg er ikke tilhænger af, at putte dem selv med en flaske, fordi jeg gerne vil give trygheden og nærheden med, hvis der skal mad ind, i sengen... 

Jeg er stadig ikke god til at kræve Felix tilbage... Og jeg burde fandme lære at sige til min mor, at hun skal geare ned - men jeg ved det vil såre hende, så jeg lukker øre og øjne, og hapser barnet hvis det bliver for galt...

"Hej, jeg hedder Anne, jeg har endnu engang har brug for mere end 10 linier, for at svare på et par simple spørgsmål..."

Det er svært det der med at kræve dem tilbage! Specielt når man så endelig har taget sig sammen og derefter bare blir ignoreret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2011

CA

Sofia skriver:

Han er simpelthen bare det smukkeste barn. Elsker hans mørke hår og øjne! Mums!

Uhh forstår godt det er hårdt når han ikke vi sove, især når du har været vant til det modsatte. Har desværre ingen gode råd. Vil bare sige at jeg kender det med at blive sur og ked af det når man ikke har sovet og babyen græder...

Tak Alfred er altså også skøn! Nyder I ferien?

Det er altså lidt rart at jeg ikke er den eneste der er blevet sur på mit lille barn der ikke fatter en skid. Ved godt det ikke er pænt at sige, men det er bare rart at vide at jeg ikke er den eneste.

Anmeld

22. juli 2011

Mettemus

Carina87 skriver:

Jeg er enig med dig i at de dårlige vaner kan vendes senere. Lige nu skal det bare være trygt og godt! 

Han blev flasket i søvn og det hele var så ih så åh så godt. Vi vaskede op og skænkede os et glas vin! Det var skønt. I en HALV TIME! Nu er han vågen. MEGET vågen! Det er sket hver aften i en uge nu. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.
Han blir helt hysterisk og derefter meget ulykkelig, hvis ikke han kommer op! Jeg tar ham heller ikke op når han bare "skaber sig" men når han ligger der og skriger lungerne ud og tårerne pisker rundt, så kan mit hjerte ikke holde det ud.  
Men det an da ikek passe at han skal op og lege fra 21-23??
ARGH ...Men sød det er han altså alligevel! 

Sover din lækre basse?

Det skal nemlig bare være trygt og godt!

Her vågner han også efter præcis 30 minutter når han sover om dagen. Jeg læste lidt rundt omkring, bl.a. i den bog vi tidligere har talt om, Helen Lyngs "Sådan får du dit barn til at sove". Sådan som jeg læste det, passer det lige med at omkring 30 minutter inde i søvnen går de over i en tungere søvn. Inden dukker de næsten op til overfladen (=vågen tilstand). Her er det så at Laurits (og måske også Johannes?) vågner i stedet for at sove videre. Hvis jeg når at lægge mig med ham, give ham sutten og bare være stille, uden øjenkontakt osv., så kan han falde i dyb søvn og sover gerne et par timer. Han ser umiddelbart MEGET vågen ud og sender alle signaler til at ville op (basker og sparker + rækker hænderne op), men han falder relativt hurtigt i søvn igen hvis jeg ikke stimulerer ham, men bare putter som oven nævnt.

Hvis i nu putter ham i jeres seng så det er nemmere at lægge sig hos ham uden at tage ham op? Det er måske ikke så nemt hvis han vågner med et hyl, for så kan man da ikke andet end tage ham op.

Tænker, at han i virkeligheden er træt nok til at kunne sove kl. 20 (eller hvornår i nu putter ham), så hvis man leger to timer ekstra, kommer man måske bare tættere på overtræt og endnu sværere at putte?

Tager i ham så med i seng når i går i seng og falder han så nemmere i søvn et par timer senere?

Laurits sover! De sidste to aftener har han faktisk snakket sig selv i  søvn efter at jeg har ammet ham. Ikke med vilje, men fordi han er vågnet da jeg har rejst mig. Victory!

Anmeld

22. juli 2011

Mettemus

Carina87 skriver:

Jeg er enig med dig i at de dårlige vaner kan vendes senere. Lige nu skal det bare være trygt og godt! 

Han blev flasket i søvn og det hele var så ih så åh så godt. Vi vaskede op og skænkede os et glas vin! Det var skønt. I en HALV TIME! Nu er han vågen. MEGET vågen! Det er sket hver aften i en uge nu. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.
Han blir helt hysterisk og derefter meget ulykkelig, hvis ikke han kommer op! Jeg tar ham heller ikke op når han bare "skaber sig" men når han ligger der og skriger lungerne ud og tårerne pisker rundt, så kan mit hjerte ikke holde det ud.  
Men det an da ikek passe at han skal op og lege fra 21-23??
ARGH ...Men sød det er han altså alligevel! 

Sover din lækre basse?

Ih, prøv at se det her - det ser hyggeligt ud! Men måske de ska være lidt ældre?

http://lirumlarumleg.dk/product/TOP-20/Godnat-sov-godt-spil-hyggespil-f%F8r-sengetid

Anmeld

22. juli 2011

CA

Mettemus skriver:

Det skal nemlig bare være trygt og godt!

Her vågner han også efter præcis 30 minutter når han sover om dagen. Jeg læste lidt rundt omkring, bl.a. i den bog vi tidligere har talt om, Helen Lyngs "Sådan får du dit barn til at sove". Sådan som jeg læste det, passer det lige med at omkring 30 minutter inde i søvnen går de over i en tungere søvn. Inden dukker de næsten op til overfladen (=vågen tilstand). Her er det så at Laurits (og måske også Johannes?) vågner i stedet for at sove videre. Hvis jeg når at lægge mig med ham, give ham sutten og bare være stille, uden øjenkontakt osv., så kan han falde i dyb søvn og sover gerne et par timer. Han ser umiddelbart MEGET vågen ud og sender alle signaler til at ville op (basker og sparker + rækker hænderne op), men han falder relativt hurtigt i søvn igen hvis jeg ikke stimulerer ham, men bare putter som oven nævnt.

Hvis i nu putter ham i jeres seng så det er nemmere at lægge sig hos ham uden at tage ham op? Det er måske ikke så nemt hvis han vågner med et hyl, for så kan man da ikke andet end tage ham op.

Tænker, at han i virkeligheden er træt nok til at kunne sove kl. 20 (eller hvornår i nu putter ham), så hvis man leger to timer ekstra, kommer man måske bare tættere på overtræt og endnu sværere at putte?

Tager i ham så med i seng når i går i seng og falder han så nemmere i søvn et par timer senere?

Laurits sover! De sidste to aftener har han faktisk snakket sig selv i  søvn efter at jeg har ammet ham. Ikke med vilje, men fordi han er vågnet da jeg har rejst mig. Victory!

Åh et lyder altså hyggeligt!

Johannes har siden han kom i tremmeseng snakket sig selv i søvn eller måske endda faldet i søvn under godnatsagen. Indtil for en uge siden!

Det kan da godt være at han pga tigerspringet har svært ved at komme videre til næste stadie. Jeg læste aldrig bogen færdig, for det gik jo så godt

Vi prøver at undgå at se ham i øjnene og alt det andet du nævnte, men bare give ham sutten og putte dynen om ham, men det virker bare ikke. Jo hvis han vågner lidt for tidligt i middagsluren gør det, men ikke om aftenen. I aften gav jeg ham endda sutteflasken og han spiste den og lignede en der ville sove videre, men nænej! Han blev hysterisk og kom ind i stuen, han så lige er kommet i seng igen. Det er en dum rutine synes jeg. Håber virkelig det bare er fordi han springer lige nu! Han prøvet at blive med ham inde i soveværelset - op til flere timer, men sove vil han bare ikke. SUK! 

Anmeld

22. juli 2011

CA

Mettemus skriver:

Ih, prøv at se det her - det ser hyggeligt ud! Men måske de ska være lidt ældre?

http://lirumlarumleg.dk/product/TOP-20/Godnat-sov-godt-spil-hyggespil-f%F8r-sengetid

He he sødt spil! Mn jeg tror ikke han fanger den endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.