Carina87 skriver:
Jeg er enig med dig i at de dårlige vaner kan vendes senere. Lige nu skal det bare være trygt og godt!
Han blev flasket i søvn og det hele var så ih så åh så godt. Vi vaskede op og skænkede os et glas vin! Det var skønt. I en HALV TIME! Nu er han vågen. MEGET vågen! Det er sket hver aften i en uge nu. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.
Han blir helt hysterisk og derefter meget ulykkelig, hvis ikke han kommer op! Jeg tar ham heller ikke op når han bare "skaber sig" men når han ligger der og skriger lungerne ud og tårerne pisker rundt, så kan mit hjerte ikke holde det ud.
Men det an da ikek passe at han skal op og lege fra 21-23??
ARGH
...Men sød det er han altså alligevel!
Sover din lækre basse?
Det skal nemlig bare være trygt og godt!
Her vågner han også efter præcis 30 minutter når han sover om dagen. Jeg læste lidt rundt omkring, bl.a. i den bog vi tidligere har talt om, Helen Lyngs "Sådan får du dit barn til at sove". Sådan som jeg læste det, passer det lige med at omkring 30 minutter inde i søvnen går de over i en tungere søvn. Inden dukker de næsten op til overfladen (=vågen tilstand). Her er det så at Laurits (og måske også Johannes?) vågner i stedet for at sove videre. Hvis jeg når at lægge mig med ham, give ham sutten og bare være stille, uden øjenkontakt osv., så kan han falde i dyb søvn og sover gerne et par timer. Han ser umiddelbart MEGET vågen ud og sender alle signaler til at ville op (basker og sparker + rækker hænderne op), men han falder relativt hurtigt i søvn igen hvis jeg ikke stimulerer ham, men bare putter som oven nævnt.
Hvis i nu putter ham i jeres seng så det er nemmere at lægge sig hos ham uden at tage ham op? Det er måske ikke så nemt hvis han vågner med et hyl, for så kan man da ikke andet end tage ham op.
Tænker, at han i virkeligheden er træt nok til at kunne sove kl. 20 (eller hvornår i nu putter ham), så hvis man leger to timer ekstra, kommer man måske bare tættere på overtræt og endnu sværere at putte?
Tager i ham så med i seng når i går i seng og falder han så nemmere i søvn et par timer senere?
Laurits sover! De sidste to aftener har han faktisk snakket sig selv i søvn efter at jeg har ammet ham. Ikke med vilje, men fordi han er vågnet da jeg har rejst mig. Victory!
Anmeld