Sidste dråbe mælk er klemt ud af mine bryster!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2011

piadas

Carina87 skriver:

Tak det synes jeg o også

Nyd det mens du kan have det hele for dig selv - det gir godt nok noget arbejde med sådan et møvebaby. Jeg fatter ikke, hvordan han kan komme SÅ hurtigt rundt!

Dejligt at I ikke har problemer med at få hende til at falde i søvn. Hun virker altså til at være en ret nem baby

Det er bare underligt at det kun er om aftenen han ikke VIL sove! For om dagen tar det næsten ingen tid at putte ham. Men jeg tror de andre har ret i at det være tigerspring. I går sov han 6 timer på 3 lure i løbet af dagen Han var simpelthen så stagenes træt og det lykkes alligevel at putte ham om aftenen - dog lidt sent! 

Det er hun også - jeg får altid at vide, at jeg aldrig har prøvet at have en baby, fordi de alle tre har været så nemme!

Der er bare lige det der med kartoffelmosen og opkast! Så igår fik hun risgrød i stedet for kartoffelmos. Jeg kom broccolli i grøden, så jeg tænkte jeg, at det da trods alt var lidt aftensmads-agtigt! Jeg tror, jeg gør det samme igen i aften, og så må jeg jo gradvist prøve med andre grøntsager og måske efterhånden snyde lidt kartoffel deri og se om det virker den vej!

Wow, tror du måske, det er fordi, han sover for meget om dagen?

Jeg kan huske med Oliver, at han ret hurtigt indstillede sig på kun at sove én gang om dagen. Det var allerede fra 2 mdrs. alderen. Hvis han sov 3 timer var det fint, men hvis han sov over 4, var han ikke til at få i seng om aftenen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2011

CA

God plan Pia! De skal snydes skal de!

Altså Johannes har jo altid godt kunne lide at sove. Og det er vist meget normalt at de sover 14 timer i døgnet. Lige nu sover han på en normal dag 4 timer om dagen og 10 timer om natten.
Den sidste uge har det så heddet 4 timer om dagen og 6 timer om natten.
I går var det så 6 timer om dagen og 7 timer i nat. 

Jeg synes bare han skal finde tilbage til 4 timer om dagen og 10 om natten - det passer lidt bedre. Jeg har ikke noget i mod at have ham oppe om aftenen. Det er hyggeligt og det er dejligt at ham og Martin får mere tid sammen, MEN hvis man kæmper for at få ham til at sove, så blir det træls! Og han skal jo sove. Det dur ikek at gå i seng kl. 23 og Martin og jeg har jo altså også bruge for at snakke om andet end gugugaga! 

Mon han selv finder tilbage - eller mon han skal have hjælp... Han blir jo bare helt umulig hvis ikke vi putter ham når han er træt!

Anmeld

22. juli 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

Tak Anne! 

Ja, jeg har gerne villet amme ham, men har hele tiden sagt at det ikke skulle være amning frem for alt, så er virkelig glad for at det er gået i et halvt år!

Jeg ved ikke om han kan mærke pakningen? Han virker umiddelbart til at være ligeglad Jeg har ladet møblerne stå på deres plads selvom reoler og det hele er tømt, men tænker at det er rarest ift. ham at han kan kende det lidt endnu.

Jeg ved slet ikke om man kan lave om på rytmen for at snyde. Det er som om Johannes indtil nu ikke har fattet at han skulle sove, hvis ikke vi har gjort som vi plejer. Vi har fast program fra kl. 18 som starter med aftensmad, leg på gulvet mens mor og far spiser, leg med far, nattøj, flaske, i seng, sang og godnat! 

Jeg mener at have læst et eller andet sted engang, at man ikke må made dem i søvn, men det virkede i går!!! Jeg gav ham natflasken nede i tremmesengen. Havde min frie arm puttet om ham, så han stadig kunne mærke nærvær og jeg sang godnatsang i mens. Da han havde spist færdig gav jeg ham sutten og han SOV! SOV!! Uden skrig!!

Men det kan da godt være at det er tigerspring. I så tilfælde er jeg lidt beroliget! Selvom det ikke gør putning med skrig og skrål mindre hård. Jeg har heldigvis fået snuppet nogle lure ind i mellem og er igen klar til at være tålmodig-mor til mulig tiger-unge Jeg har virkelig ondt af de stakkels forældre hvor det her er hver aften og nat!! 

Tak, vi får vist brug for alt overskud vi kan skrabe sammen til de næste 2 uger! Men vi er godt med indtil videre! Er I kommet på plads?

Jeg kan bare ikke begrænse mig, sorry Pia har lvet at finde et kursus i begrænsing til os

Jeg ved heller ikke om de mærker det, Felix var bare MAX pirrelig mens vi flyttede....! (Måske fordi min mor, som var indkaldt som rengøringshjælp, overhovedet IKKE kan lade ham være.. snak om overstimuleret baby!)

Mades i søvn? Jamen hvis det virker, så virker det! Dog kan det vist ret hurtigt blive en dårlig vane, men hvis du bare er opmærksom tror jeg det går! Felix sover fra 20-08, uanset om han får mad ved 23 tiden eller ej... Så egentlig kunne jeg spare en flaske væk, men så spiser han kun 4 gange på en dag - grundet den lange nattesøvn og det synes jeg ikke er nok.
Så når jeg går i seng, sætter jeg mig på en stol ved hans seng, lister en flaske i en sovende baby, og lister ud igen når han har spist...! De sidste par aftener har jeg endda taget ham op og bøvset ham af bagefter, men kun fordi det er SÅ hyggeligt, at sidde der i mørket, helt alene, med min lille varme sovende klump, som smasker lidt og putter sig ind til mig... scchyyy... - Jørn er SIKKER på, det er fordi han ellers får ondt i maven pga. luft...

Det lyder da som tigerspring!! Jeg frygter lidt, at vi er på vej direkte ind i 19 ugersspringet - men okay, vi er stort set færdige med at pakke ud, far har barsel en uge endnu, barnedåben er overstået - så kom da an!! Vi er beredte!

Må jeg komme med på begrænsningskursus?? 

Anmeld

22. juli 2011

CA

AnneBJ skriver:

Jeg ved heller ikke om de mærker det, Felix var bare MAX pirrelig mens vi flyttede....! (Måske fordi min mor, som var indkaldt som rengøringshjælp, overhovedet IKKE kan lade ham være.. snak om overstimuleret baby!)

Mades i søvn? Jamen hvis det virker, så virker det! Dog kan det vist ret hurtigt blive en dårlig vane, men hvis du bare er opmærksom tror jeg det går! Felix sover fra 20-08, uanset om han får mad ved 23 tiden eller ej... Så egentlig kunne jeg spare en flaske væk, men så spiser han kun 4 gange på en dag - grundet den lange nattesøvn og det synes jeg ikke er nok.
Så når jeg går i seng, sætter jeg mig på en stol ved hans seng, lister en flaske i en sovende baby, og lister ud igen når han har spist...! De sidste par aftener har jeg endda taget ham op og bøvset ham af bagefter, men kun fordi det er SÅ hyggeligt, at sidde der i mørket, helt alene, med min lille varme sovende klump, som smasker lidt og putter sig ind til mig... scchyyy... - Jørn er SIKKER på, det er fordi han ellers får ondt i maven pga. luft...

Det lyder da som tigerspring!! Jeg frygter lidt, at vi er på vej direkte ind i 19 ugersspringet - men okay, vi er stort set færdige med at pakke ud, far har barsel en uge endnu, barnedåben er overstået - så kom da an!! Vi er beredte!

Må jeg komme med på begrænsningskursus?? 

Åh det lyder hyggeligt med aftenflaske i mørket! Han er altså bare dejlig ham Felix! 

Kender godt det der med overstimuleret baby - stakkels børn! 

Jeg tænker, at så længe han ikke skal flaske i søvn om dagen, så generer det ikke mig. Faktisk kan jeg ikke slet ikke se, hvad der skulle være galt i at flaske i søvn. Måske er jeg blind og kun fokuseret på at det virkede? Ved du hvorfor det er skidt?

Apropo(staves?) hemmeligheder: Jeg "ammede"(lod som om)  Johannes i starten for at få ham krattet ud af armene på alle mulige der ville kaste deres kærlighed på det stakkels overstimulerede barn. Før jeg blev stærk nok til bare at sige at jeg ville have ham tilbage

Åh ha, Tigerspring er bare noget juks... Men du lyder til at stå klar med skjold og tålmodighed. God tur

Gad vide hvordan det der kursus fungerer?? 
"Hej jeg hedder Carina og jeg har ikke skrevet lange indlæg i 2 uger" "Heeej Carina!"

Anmeld

22. juli 2011

businesstigger

Dejlige billeder!

Og fin beslutning med at stoppe amningen. Det skal jo ikke være en slåskamp og når han trives uden er det jo fint. Min store ville pludselig heller ikke amme mere da jeg fik min mens igen, så det stoppede da han var omkring 5-6 mdr. Det gjorde nogle ting lettere ...

Anmeld

22. juli 2011

Sofia

Han er simpelthen bare det smukkeste barn. Elsker hans mørke hår og øjne! Mums!

Uhh forstår godt det er hårdt når han ikke vi sove, især når du har været vant til det modsatte. Har desværre ingen gode råd. Vil bare sige at jeg kender det med at blive sur og ked af det når man ikke har sovet og babyen græder...

Anmeld

22. juli 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

Åh det lyder hyggeligt med aftenflaske i mørket! Han er altså bare dejlig ham Felix! 

Kender godt det der med overstimuleret baby - stakkels børn! 

Jeg tænker, at så længe han ikke skal flaske i søvn om dagen, så generer det ikke mig. Faktisk kan jeg ikke slet ikke se, hvad der skulle være galt i at flaske i søvn. Måske er jeg blind og kun fokuseret på at det virkede? Ved du hvorfor det er skidt?

Apropo(staves?) hemmeligheder: Jeg "ammede"(lod som om)  Johannes i starten for at få ham krattet ud af armene på alle mulige der ville kaste deres kærlighed på det stakkels overstimulerede barn. Før jeg blev stærk nok til bare at sige at jeg ville have ham tilbage

Åh ha, Tigerspring er bare noget juks... Men du lyder til at stå klar med skjold og tålmodighed. God tur

Gad vide hvordan det der kursus fungerer?? 
"Hej jeg hedder Carina og jeg har ikke skrevet lange indlæg i 2 uger" "Heeej Carina!"

Jeg vil tro det drejer sig om, at når de ikke længere har brug for sen aften/natflaske, sådan madmæssigt set, så har de alligevel brug for den, for de forbinder den med at sove... Men hvis det er én gang i døgnet de falder i søvn med en flaske, så fred være med det.

Det smarte ved flasken er jo så, at man bare kan fylde mindre og mindre i, og måske vand til sidst..: Så er det vel ikke så spændende... Jeg er ikke tilhænger af, at putte dem selv med en flaske, fordi jeg gerne vil give trygheden og nærheden med, hvis der skal mad ind, i sengen... 

Jeg er stadig ikke god til at kræve Felix tilbage... Og jeg burde fandme lære at sige til min mor, at hun skal geare ned - men jeg ved det vil såre hende, så jeg lukker øre og øjne, og hapser barnet hvis det bliver for galt...

"Hej, jeg hedder Anne, jeg har endnu engang har brug for mere end 10 linier, for at svare på et par simple spørgsmål..."

Anmeld

22. juli 2011

Mettemus

Carina87 skriver:

Det er altså på en måde lidt rart at vide at det ikke kun er hjemmeJeg havde slet ikke lige overvejet tigerspring lige nu. Dumt! For det er da garanteret det der driller lige nu! 

Putter I så med ham til han sover? Det duer heller ikke her - han blir simpelthen bundhysterisk når vi ligger ham! Også selvom vi putter ham helt tæt ind til os. Han skriger og ligner et barn der er blevet slået og aldrig har modtaget kærlighed nr vi ligger ham! Vi har prøvet at nusse ham mens han lå der for at han skulle vide at jeg var der, men ar jeg ville have han skulle sove. Men det har bare slet ikke virket - i stedet blir han hæs, og det tar endnu længere tid at få ro på ham igen når man endelig tar ham op. Jeg føler mig simpelthen SÅ u-pædagoisk når vi er igennem det der! Jeg er fuldstændig blank og vil jo hverken skade ham eller skabe dårlige vaner! Gad vide om jeg lige nu har gang i at lære ham, at hvis man bare skriger vildt nok, så blir man taget op og behøver ikke sove? Føler han sig svigtet når jeg ikke tar ham op? Argh! Det er svært!! 

Flytning er ikke det nemmeste med en dreng, der er i det hele og gerne leger med alt der blir sat på gulvet! Men det skal nok gå! En af vores venner har tilbudt at låne en lastbil af sin far og komme og køre det hele i et læs! Det er fantastisk - så er det lidt ligemeget om det regner og om vi kan få trailere nok! Og når først det hele er ude herfra, har jeg resten af dagen og en tom lejlighed til gøre rent! Det er virkelig en stressfaktor han lige tog væk der! Skønt med venner der hjælper med det de kan!

Det er okay ikke at støvsuge - den eneste det generer er vist dig selv  Det er det i hvert fald her og Johannes kan få lang tid til at gå med at kigge på krummer osv...

Man må god ha mange billeder som yndlings

...i øvrigt blev tankerne om barn nr. 2 lige udsat i det her tigerspring 

I de her dage hvor han bare ikke vil sove alene, ammer jeg ham i søvn. Når han så sover fjerner jeg brystet og giver ham sutten. Det har virket helt fint og han falder lynhurtigt til ro og i søvn. Jeg er udemærket klar over at jeg så på et tidspunkt skal vende ham til at sove selv igen, men den kamp må jeg tage til den tid. Lige nu skal han bare sove.

Her er det helt sikkert et tigerspring. Hver gang jeg går min vej, græder han hjerteskærende, og lige så snart jeg er tilbage i hans synsvinkelt, liver han op i et kæmpe smil, basker vildt med arme og ben og rækker armene op for at blive taget op. Det er nok ikke blevet bedre af, at han har været syg, mens jeg har været alene med ham, og at det ligenu mest er mig, der er en konstant person i hans hverdag. Jeg synes, det er synd for ham og vil så gerne, at han skal sove trygt og roligt, så jeg putter altså med ham, når det er det, han har brug for.

Har du fået puttet ham endnu eller?

Anmeld

22. juli 2011

Mettemus

Carina87 skriver:

Det er altså på en måde lidt rart at vide at det ikke kun er hjemmeJeg havde slet ikke lige overvejet tigerspring lige nu. Dumt! For det er da garanteret det der driller lige nu! 

Putter I så med ham til han sover? Det duer heller ikke her - han blir simpelthen bundhysterisk når vi ligger ham! Også selvom vi putter ham helt tæt ind til os. Han skriger og ligner et barn der er blevet slået og aldrig har modtaget kærlighed nr vi ligger ham! Vi har prøvet at nusse ham mens han lå der for at han skulle vide at jeg var der, men ar jeg ville have han skulle sove. Men det har bare slet ikke virket - i stedet blir han hæs, og det tar endnu længere tid at få ro på ham igen når man endelig tar ham op. Jeg føler mig simpelthen SÅ u-pædagoisk når vi er igennem det der! Jeg er fuldstændig blank og vil jo hverken skade ham eller skabe dårlige vaner! Gad vide om jeg lige nu har gang i at lære ham, at hvis man bare skriger vildt nok, så blir man taget op og behøver ikke sove? Føler han sig svigtet når jeg ikke tar ham op? Argh! Det er svært!! 

Flytning er ikke det nemmeste med en dreng, der er i det hele og gerne leger med alt der blir sat på gulvet! Men det skal nok gå! En af vores venner har tilbudt at låne en lastbil af sin far og komme og køre det hele i et læs! Det er fantastisk - så er det lidt ligemeget om det regner og om vi kan få trailere nok! Og når først det hele er ude herfra, har jeg resten af dagen og en tom lejlighed til gøre rent! Det er virkelig en stressfaktor han lige tog væk der! Skønt med venner der hjælper med det de kan!

Det er okay ikke at støvsuge - den eneste det generer er vist dig selv  Det er det i hvert fald her og Johannes kan få lang tid til at gå med at kigge på krummer osv...

Man må god ha mange billeder som yndlings

...i øvrigt blev tankerne om barn nr. 2 lige udsat i det her tigerspring 

I øvrigt tror jeg, at du skal følge din mavefornemmelse og i stedet for at være bange for at skabe dårlige vaner, så tag ham op når du ikke har det godt med at han græder. Jeg har delt hans gråd op i to: ulykkelig gråd og pylret gråd. Når han bare pylrer får han lov til at ligge selv og når han er ulykkelig tager jeg ham op. Han må godt ligge og brokke sig, men han skal i hvert fald lære, at hvis han er rigtig ked af det, så bliver han trøstet.

Anmeld

22. juli 2011

CA

Mettemus skriver:

I øvrigt tror jeg, at du skal følge din mavefornemmelse og i stedet for at være bange for at skabe dårlige vaner, så tag ham op når du ikke har det godt med at han græder. Jeg har delt hans gråd op i to: ulykkelig gråd og pylret gråd. Når han bare pylrer får han lov til at ligge selv og når han er ulykkelig tager jeg ham op. Han må godt ligge og brokke sig, men han skal i hvert fald lære, at hvis han er rigtig ked af det, så bliver han trøstet.

Jeg er enig med dig i at de dårlige vaner kan vendes senere. Lige nu skal det bare være trygt og godt! 

Han blev flasket i søvn og det hele var så ih så åh så godt. Vi vaskede op og skænkede os et glas vin! Det var skønt. I en HALV TIME! Nu er han vågen. MEGET vågen! Det er sket hver aften i en uge nu. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.
Han blir helt hysterisk og derefter meget ulykkelig, hvis ikke han kommer op! Jeg tar ham heller ikke op når han bare "skaber sig" men når han ligger der og skriger lungerne ud og tårerne pisker rundt, så kan mit hjerte ikke holde det ud.  
Men det an da ikek passe at han skal op og lege fra 21-23??
ARGH ...Men sød det er han altså alligevel! 

Sover din lækre basse?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.