Sidste dråbe mælk er klemt ud af mine bryster!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.776 visninger
25 svar
0 synes godt om
21. juli 2011

CA

Johannes blir 6 mdr. i morgen og i dag er første dag jeg ikke har tilbudt ham brystet! Vi har de sidste 14 dage kun haft gang i morgen amningen, da det ikke passer den store dreng at der ikke er spul på brysterne! Men de sidste 2 dage har det været i en kamp og i går aftalte Martin og jeg, at der skal være 2 til at amme, så derfor stopper det nu.

Det er underligt ikke at skulle amme mere, men jeg har det okay med det. Johannes trives jo nu og jeg vejede ham lige til 9 kg!!  Dejligt

Ellers går det godt herhjemme. Vi bor i flyttekasser sammen med fluerne(endnu en grund til at flytte fra Lars tyndskid), men det går ganske fint med at bo i kasser - det gir nemlig færre ting man skal passe på nu hvor man har en krybe/møve/møffe/kravlebasse i huset. Han er hurtig som en ninja og vi nyder det!

Han er blevet svær at putte om aftenen! Han skriger fuldstændig hysterisk og vi ved bare ikke, hvad vi skal gøre ved det. Han er mæt, tør, fyldt med omsorg og kærlighed, træt og VIL bare ikke sove!

Den anden aften tudede jeg sammen med ham. Jeg var så uendelig træt fordi det ikke var lykkes os at sove ud efter det bryllup vi var til lørdag, hvor vi kun nåede at sove 2 timer inden han vågnede og hver aften siden har han skreget. Jeg var så flov over min reaktion, for jeg blev gal og ked af det. Nu er jeg bare ked af at have skældt ham ud og føler at er en af de værste mødre på denne jord, så det gør jeg aldrig mere! Heldigvis tror jeg stadig godt han ka li mig Gode råd  modtages med kyshånd!

Det var lige en kort update - jeg skal lege med Johannes siger han! Fætter Malthe(3 år) kommer med toget i dag og vi skal lave pandekager. De to er bare som pot og pande! Det skal nok blive rigtig godt med de to når de blir lidt ældre!

Hvordan går det hos jer?

Lige lidt billeder: 

1.Elsker tæer

2.Lege med far under bordet mens mor spiser aftensmad

3. hvis man ikke har sutten med i bad, kan man da altid bruge en and

4. glemte solcremen

5. fætter Jeppe gir flaske

6. Gemmeleg med far

7. Hov det var ikke meningen du skulle fange det!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2011

AnneBJ

Åh nej altså Carina, han er SÅ dejlig!!! 

Dejligt at du er okay med ammestoppet - det har virket meget vigtigt for dig at amme ham, og et halvt år må vel siges at være okay? 

Kunne forestille mig, at det egentlig er smart at have halvdelen af huset pakket ned, i forhold til sådan en lille nysgerrig basse - der har Felix jo heldigvis været RET nem, i forhold til vores flytning!

Hvor er det synd og træls for Jer alle sammen, at han er så svær at putte! Men du er IKKE en dårlig mor! - det ER jo skidehårdt, og jeg tænker om han måske reagerer på flytning? Altså han kan jo sagtens mærke at der skal ske noget?! Han kan med SIKKERHED stadig lide dig - faktisk vil jeg love dig, at du er det allerbedste i hans verden!

Har I en putterutine? Måske et alternativt råd, men kunne man vende det hele på hovedet? Så han ikke "ved" at han skal i seng, og dermed ikke bliver så hidsig? Ja altså, jeg ved det ikke, det slog mig bare lige... Felix er begyndt at lure, at når vi går ud af entredøren skal han sove, og ud af bagdøren så skal vi køre bil.... Det første udløser gråd, det andet udløser en "yay"-agtig baby, der basker med arme og ben, smiler, hviner og gurgler.... Måske skal jeg snyde ham imorgen, istedet for at bruge et kvarter på at få ham rolig til lur...?!

God fornøjelse med alle de projekter I står overfor lige om lidt..!

Anmeld

21. juli 2011

Mettemus

Carina87 skriver:

Johannes blir 6 mdr. i morgen og i dag er første dag jeg ikke har tilbudt ham brystet! Vi har de sidste 14 dage kun haft gang i morgen amningen, da det ikke passer den store dreng at der ikke er spul på brysterne! Men de sidste 2 dage har det været i en kamp og i går aftalte Martin og jeg, at der skal være 2 til at amme, så derfor stopper det nu.

Det er underligt ikke at skulle amme mere, men jeg har det okay med det. Johannes trives jo nu og jeg vejede ham lige til 9 kg!!  Dejligt

Ellers går det godt herhjemme. Vi bor i flyttekasser sammen med fluerne(endnu en grund til at flytte fra Lars tyndskid), men det går ganske fint med at bo i kasser - det gir nemlig færre ting man skal passe på nu hvor man har en krybe/møve/møffe/kravlebasse i huset. Han er hurtig som en ninja og vi nyder det!

Han er blevet svær at putte om aftenen! Han skriger fuldstændig hysterisk og vi ved bare ikke, hvad vi skal gøre ved det. Han er mæt, tør, fyldt med omsorg og kærlighed, træt og VIL bare ikke sove!

Den anden aften tudede jeg sammen med ham. Jeg var så uendelig træt fordi det ikke var lykkes os at sove ud efter det bryllup vi var til lørdag, hvor vi kun nåede at sove 2 timer inden han vågnede og hver aften siden har han skreget. Jeg var så flov over min reaktion, for jeg blev gal og ked af det. Nu er jeg bare ked af at have skældt ham ud og føler at er en af de værste mødre på denne jord, så det gør jeg aldrig mere! Heldigvis tror jeg stadig godt han ka li mig Gode råd  modtages med kyshånd!

Det var lige en kort update - jeg skal lege med Johannes siger han! Fætter Malthe(3 år) kommer med toget i dag og vi skal lave pandekager. De to er bare som pot og pande! Det skal nok blive rigtig godt med de to når de blir lidt ældre!

Hvordan går det hos jer?

Lige lidt billeder: 

1.Elsker tæer

2.Lege med far under bordet mens mor spiser aftensmad

3. hvis man ikke har sutten med i bad, kan man da altid bruge en and

4. glemte solcremen

5. fætter Jeppe gir flaske

6. Gemmeleg med far

7. Hov det var ikke meningen du skulle fange det!!

Tigerspring? Det passer i hvert fald med alderen. Der ligger et omkring 26 uger. Jeg forestiller mig at noget af det samme sker herhjemme hvor Laurits lige for tiden kun falder i søvn hvis man ligger sammen med ham. Ellers skriger han som en stukket gris så snart den der putter ham forlader rummet.

Tag en dyb indånding! Du er den bedste mor for Johannes, og alt hvad du gør, gør du godt! Du er træt! Der er en grund til at søvnmangel er anerkendt som en form for totur (undtagen i USA, fordi de ikke mener det er fysisk afstraffelse ). Det er benhårdt og kombineret med skrig og skrål er det bare uudholdeligt. Jeg er sikker på at det er en fase der går over, og at han snart sover som en lille engel igen.

Mht flytning synes jeg det er super sejt at så mange af jer får overstået en flytning med et lille barn. Jeg får ikke engang støvsuget for tiden!

Og sidst men ikke mindst - aaaaalt for dejlige billeder af Johannes! Især det hvor han leger gemmeleg, nej vent - det hvor han vil spise tæer... ELLER det hvor han ikke har solcreme på! Ihhh... kan man godt vælge dem ALLESAMMEN som sine yndlings?

Anmeld

21. juli 2011

Mettemus

Og  med fødselsdagen i morgen! (altså tillykke, ikk?)

Anmeld

21. juli 2011

MorEllen

Skønne billeder Kan specielt godt li det nest siste! Hvor er han bare søøød!!
Vi har lige oplevet det samme her om aftenen... hun skriger og vil hverken have flaske eller sut. Jeg må altså indrømme at jeg duppet hendes sut i sukkervand et par aftener for at få henne til at falde til ro Det strider en lille smule mod mit 'non-suggar'princip.. men pigen sovnet og mor og far fik fred

Ammestop er på en måde dejligt, og på en anden måte litt trist.. Jeg stoppet med at amme for en måned siden, og nu synes jeg bare det er dejlig

Håber det ordner sig med aften-skrige-turene! Det kan jo tænkes at det skyldes tigerspring

Anmeld

22. juli 2011

piadas

Nøj, hvor er han altså bare kær!

Jeg synes, det er vildt så dygtig, han er til at komme omkring. Jeg glæder mig til Ida også vil til at kravle/møve/krybe, men på den anden side er det jo også dejligt at lige nu ved man, hvor man har hende!

Øv for amningen, men når du er ok med det, må det jo være sådan - det er jo trods alt også et halvt år nu, så må man vel sige, at du har aftjent din værnepligt!

Hvor er det træls med nattesøvnen. Det må være SÅ opslidende, at han ikke gider falde i søvn. Jeg kan desværre ikke give nogle gode råd, for vi har ikke problemer med det - endnu i hvert fald!

Anmeld

22. juli 2011

CA

AnneBJ skriver:

Åh nej altså Carina, han er SÅ dejlig!!! 

Dejligt at du er okay med ammestoppet - det har virket meget vigtigt for dig at amme ham, og et halvt år må vel siges at være okay? 

Kunne forestille mig, at det egentlig er smart at have halvdelen af huset pakket ned, i forhold til sådan en lille nysgerrig basse - der har Felix jo heldigvis været RET nem, i forhold til vores flytning!

Hvor er det synd og træls for Jer alle sammen, at han er så svær at putte! Men du er IKKE en dårlig mor! - det ER jo skidehårdt, og jeg tænker om han måske reagerer på flytning? Altså han kan jo sagtens mærke at der skal ske noget?! Han kan med SIKKERHED stadig lide dig - faktisk vil jeg love dig, at du er det allerbedste i hans verden!

Har I en putterutine? Måske et alternativt råd, men kunne man vende det hele på hovedet? Så han ikke "ved" at han skal i seng, og dermed ikke bliver så hidsig? Ja altså, jeg ved det ikke, det slog mig bare lige... Felix er begyndt at lure, at når vi går ud af entredøren skal han sove, og ud af bagdøren så skal vi køre bil.... Det første udløser gråd, det andet udløser en "yay"-agtig baby, der basker med arme og ben, smiler, hviner og gurgler.... Måske skal jeg snyde ham imorgen, istedet for at bruge et kvarter på at få ham rolig til lur...?!

God fornøjelse med alle de projekter I står overfor lige om lidt..!

Tak Anne! 

Ja, jeg har gerne villet amme ham, men har hele tiden sagt at det ikke skulle være amning frem for alt, så er virkelig glad for at det er gået i et halvt år!

Jeg ved ikke om han kan mærke pakningen? Han virker umiddelbart til at være ligeglad Jeg har ladet møblerne stå på deres plads selvom reoler og det hele er tømt, men tænker at det er rarest ift. ham at han kan kende det lidt endnu.

Jeg ved slet ikke om man kan lave om på rytmen for at snyde. Det er som om Johannes indtil nu ikke har fattet at han skulle sove, hvis ikke vi har gjort som vi plejer. Vi har fast program fra kl. 18 som starter med aftensmad, leg på gulvet mens mor og far spiser, leg med far, nattøj, flaske, i seng, sang og godnat! 

Jeg mener at have læst et eller andet sted engang, at man ikke må made dem i søvn, men det virkede i går!!! Jeg gav ham natflasken nede i tremmesengen. Havde min frie arm puttet om ham, så han stadig kunne mærke nærvær og jeg sang godnatsang i mens. Da han havde spist færdig gav jeg ham sutten og han SOV! SOV!! Uden skrig!!

Men det kan da godt være at det er tigerspring. I så tilfælde er jeg lidt beroliget! Selvom det ikke gør putning med skrig og skrål mindre hård. Jeg har heldigvis fået snuppet nogle lure ind i mellem og er igen klar til at være tålmodig-mor til mulig tiger-unge Jeg har virkelig ondt af de stakkels forældre hvor det her er hver aften og nat!! 

Tak, vi får vist brug for alt overskud vi kan skrabe sammen til de næste 2 uger! Men vi er godt med indtil videre! Er I kommet på plads?

Jeg kan bare ikke begrænse mig, sorry Pia har lvet at finde et kursus i begrænsing til os

Anmeld

22. juli 2011

CA

Mettemus skriver:

Tigerspring? Det passer i hvert fald med alderen. Der ligger et omkring 26 uger. Jeg forestiller mig at noget af det samme sker herhjemme hvor Laurits lige for tiden kun falder i søvn hvis man ligger sammen med ham. Ellers skriger han som en stukket gris så snart den der putter ham forlader rummet.

Tag en dyb indånding! Du er den bedste mor for Johannes, og alt hvad du gør, gør du godt! Du er træt! Der er en grund til at søvnmangel er anerkendt som en form for totur (undtagen i USA, fordi de ikke mener det er fysisk afstraffelse ). Det er benhårdt og kombineret med skrig og skrål er det bare uudholdeligt. Jeg er sikker på at det er en fase der går over, og at han snart sover som en lille engel igen.

Mht flytning synes jeg det er super sejt at så mange af jer får overstået en flytning med et lille barn. Jeg får ikke engang støvsuget for tiden!

Og sidst men ikke mindst - aaaaalt for dejlige billeder af Johannes! Især det hvor han leger gemmeleg, nej vent - det hvor han vil spise tæer... ELLER det hvor han ikke har solcreme på! Ihhh... kan man godt vælge dem ALLESAMMEN som sine yndlings?

Det er altså på en måde lidt rart at vide at det ikke kun er hjemmeJeg havde slet ikke lige overvejet tigerspring lige nu. Dumt! For det er da garanteret det der driller lige nu! 

Putter I så med ham til han sover? Det duer heller ikke her - han blir simpelthen bundhysterisk når vi ligger ham! Også selvom vi putter ham helt tæt ind til os. Han skriger og ligner et barn der er blevet slået og aldrig har modtaget kærlighed nr vi ligger ham! Vi har prøvet at nusse ham mens han lå der for at han skulle vide at jeg var der, men ar jeg ville have han skulle sove. Men det har bare slet ikke virket - i stedet blir han hæs, og det tar endnu længere tid at få ro på ham igen når man endelig tar ham op. Jeg føler mig simpelthen SÅ u-pædagoisk når vi er igennem det der! Jeg er fuldstændig blank og vil jo hverken skade ham eller skabe dårlige vaner! Gad vide om jeg lige nu har gang i at lære ham, at hvis man bare skriger vildt nok, så blir man taget op og behøver ikke sove? Føler han sig svigtet når jeg ikke tar ham op? Argh! Det er svært!! 

Flytning er ikke det nemmeste med en dreng, der er i det hele og gerne leger med alt der blir sat på gulvet! Men det skal nok gå! En af vores venner har tilbudt at låne en lastbil af sin far og komme og køre det hele i et læs! Det er fantastisk - så er det lidt ligemeget om det regner og om vi kan få trailere nok! Og når først det hele er ude herfra, har jeg resten af dagen og en tom lejlighed til gøre rent! Det er virkelig en stressfaktor han lige tog væk der! Skønt med venner der hjælper med det de kan!

Det er okay ikke at støvsuge - den eneste det generer er vist dig selv  Det er det i hvert fald her og Johannes kan få lang tid til at gå med at kigge på krummer osv...

Man må god ha mange billeder som yndlings

...i øvrigt blev tankerne om barn nr. 2 lige udsat i det her tigerspring 

Anmeld

22. juli 2011

CA

Morellen skriver:

Skønne billeder Kan specielt godt li det nest siste! Hvor er han bare søøød!!
Vi har lige oplevet det samme her om aftenen... hun skriger og vil hverken have flaske eller sut. Jeg må altså indrømme at jeg duppet hendes sut i sukkervand et par aftener for at få henne til at falde til ro Det strider en lille smule mod mit 'non-suggar'princip.. men pigen sovnet og mor og far fik fred

Ammestop er på en måde dejligt, og på en anden måte litt trist.. Jeg stoppet med at amme for en måned siden, og nu synes jeg bare det er dejlig

Håber det ordner sig med aften-skrige-turene! Det kan jo tænkes at det skyldes tigerspring

Jeg begynder også at tænke det er et tigerspring når I andre også oplever det lige nu! Og det er beroligende at det ikke kun er her den er gal! Håber snart vi får babyer der gider sove igen!

He he den med sukkervand kendte jeg ikke. Man har et standpunkt til man tar et nyt og må som forældre sluge mange kameler undervejs! 

Jeg synes det er dejligt at vi nu er 2 om at give mad! Det gør planlægningen lidt nemmere og jeg føler mig knap så bundet på hænder og fødder. Og Martin nyder det!!

Anmeld

22. juli 2011

CA

piadas skriver:

Nøj, hvor er han altså bare kær!

Jeg synes, det er vildt så dygtig, han er til at komme omkring. Jeg glæder mig til Ida også vil til at kravle/møve/krybe, men på den anden side er det jo også dejligt at lige nu ved man, hvor man har hende!

Øv for amningen, men når du er ok med det, må det jo være sådan - det er jo trods alt også et halvt år nu, så må man vel sige, at du har aftjent din værnepligt!

Hvor er det træls med nattesøvnen. Det må være SÅ opslidende, at han ikke gider falde i søvn. Jeg kan desværre ikke give nogle gode råd, for vi har ikke problemer med det - endnu i hvert fald!

Tak det synes jeg o også

Nyd det mens du kan have det hele for dig selv - det gir godt nok noget arbejde med sådan et møvebaby. Jeg fatter ikke, hvordan han kan komme SÅ hurtigt rundt!

Dejligt at I ikke har problemer med at få hende til at falde i søvn. Hun virker altså til at være en ret nem baby

Det er bare underligt at det kun er om aftenen han ikke VIL sove! For om dagen tar det næsten ingen tid at putte ham. Men jeg tror de andre har ret i at det være tigerspring. I går sov han 6 timer på 3 lure i løbet af dagen Han var simpelthen så stagenes træt og det lykkes alligevel at putte ham om aftenen - dog lidt sent! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.