Anbringelse:'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.099 visninger
9 svar
0 synes godt om
20. juli 2011

Anonym trådstarter

Hej Piger..

Jeg har lige modtaget en besked fra min bedste veninde, hendes børn skal anbringes

Hun har haft kommunen på besøg idag, og de skal møde den nye familie på fredag. OM 2 DAGE!!!

Nogle som har nogle gode råd til hvordan jeg kan rådgive min veninde? Støtte hende og andet?

Jeg har skrevet til hende at jeg gerne vil komme over til hende, er der mere jeg kan gøre??

Er ANO, fordi I ikke skal vide hvem hun er, før hun selv ortæller det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2011

Anonym trådstarter

Slet ingen??

Anmeld

20. juli 2011

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Hej Piger..

Jeg har lige modtaget en besked fra min bedste veninde, hendes børn skal anbringes

Hun har haft kommunen på besøg idag, og de skal møde den nye familie på fredag. OM 2 DAGE!!!

Nogle som har nogle gode råd til hvordan jeg kan rådgive min veninde? Støtte hende og andet?

Jeg har skrevet til hende at jeg gerne vil komme over til hende, er der mere jeg kan gøre??

tror bare du skal vise hende at du er der for hende..

sende et lille hjerte på sms uden alt muligt skreven tekst... også tror jeg man skal holde fast i at der som regel er en årsag til at det sker og det ikke sker for at gøre folk ondt

Anmeld

20. juli 2011

Den kommende far

Anonym skriver:

Hej Piger..

Er det frivillig anbringelse eller tvang? ved godt frivillig anbringelse mere eller mindre er frivillig tvang.

MVH

Den kommende far

http://babydutten.blogspot.com/

Anmeld

20. juli 2011

Anonym trådstarter

MorTilJanuar skriver:

tror bare du skal vise hende at du er der for hende..

sende et lille hjerte på sms uden alt muligt skreven tekst... også tror jeg man skal holde fast i at der som regel er en årsag til at det sker og det ikke sker for at gøre folk ondt

Jeg tager over til hende om en time..

Har skrevet med hende frem og tilbage over den sidste halve time..

Anmeld

20. juli 2011

Anonym trådstarter

Den kommende far skriver:

Er det frivillig anbringelse eller tvang? ved godt frivillig anbringelse mere eller mindre er frivillig tvang.

MVH

Den kommende far

Det er frivillig"tvang" :/

Jeg kender ikke deres rutiner og herdag, men hun gør ALT for begge børn..

Anmeld

20. juli 2011

Den kommende far

Anonym skriver:

jeg kan kun komme med nogle trøstende ord. Jeg er selv vokset op med plejebørn - forstået på den måde at mine forældre havde plejebørn udover deres biologiske børn( mig og mine to søstre). Kan se at de børn mine forældre har haft i pleje har haft det godt og de har kontakt med dem alle den dag idag og hjælper hvis de kan

Men da der er tale om frivillig anbringelse får hun vel børnene hjem på feks. weekend samt at der vel arbejdes på at de skal fast hjem igen på et tidspunkt?

MVH

Den kommende far

Anmeld

20. juli 2011

Isabella_mor

Her er det jo børnenes tarv der kommer i første række..

Men du kan være der for hende og sige at du forstår hun er ked. men at det vigtigste hun kan gøre er at samarbejde og gøre hvad de (kommunen) beder om selvom det sikkert er urimeligt... 

jeg har selv været et barn der har været anbragt. og jeg har oplevet at mor ikke samarbejder med plejefamilien, men far gjorde... det var rigtig hårdt med min mor fordi hun talte grimt om et sted jeg godt kunnelide at være og hun talte grimt om alt og alle... og det satte mig i en klemt situation. 

og din venninde vil jo ligegyldig hvad altid være børnenes mor... og det bliver der ikke lavet om på...  det handler bare om at få det til at fungere og gøre børnene trygge ved at det der sker nu er for deres bedste og at mor skal støtte op omkring plejefamilien fordi at det er der børnene skal bo for en tid, og de skal helst ikke lide under det... altså de skal ikke føle at de er skyld i de er der... og det kan du hjælpe din venninde med at forstå, og hjælpe hende med at inde ud af hvordan hun vil bære sig ad..

det er ikke sjovt at ens børn skal bo et andet sted.. men der er for det meste en grund til det...

Anmeld

20. juli 2011

Mulle73

Anonym skriver:

Der må jo være noget hun IKKE gør. Man fjerner vel ikke børn ellers?

Ved ikke hvad jeg skal råde dig til.

Anmeld

21. juli 2011

Anonym trådstarter

Beslutning er taget ud fra en rapport som ikke er gyldig længere, da den er fra da hun var på et opholdssted hvor hun kom hjem fra for 3 måneder siden. Og sagsbehandleren har ikke snakket med hende siden hun boede der. Og man ændre sig jo altid fra at bo sådan et sted til når man får en hverdag der hjemme.

Der kommer en dame senere idag for at snakke med dem og rådgive/støtte dem Håber hun har noget fornuftigt at sige!!

Godnat piger, nu vil vi sove her i det jyske lille hjem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.