Hård medfart efter fødsel!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2011

Zibi_84

Miriam11 skriver:

Jeg har haft det på nogenlunde samme måde som dig. Fødte vores pige den 5/7, og fik en 3. grads  bristning (under 50%). Jeg havde et rædselsfuldt hospitalsophold. Jeg fik ingen hjælp eller info om noget som helst, ud over skæld ud fordi jeg ikke lå vandret hele tiden. Efter vi kom hjem følte jeg mig simpelthen så alene og alt det jeg følte og synes at jeg burde føle fløj rundt i hoved på mig. Jeg tudede næsten uafbrudt i en uge, både pga. smerter for neden, sår efter aming og følelsen af utilstrækkelighed og afmagt. Nu går det fremad, og jeg føler mig meget bedre tilpas end for en uge siden  Så du er ikke alene.

Det er jo præcis som at høre mig selv! Det helt samme som jeg var igennem...Puha, kan snilt sætte mig ind i hvor svært det også har været for dig! Specielt det med afmagten, og forvirring over hvad man skal føle. Når man har så ondt, kan man jo dårligt mærke sine egne følelser. Er du kommet godt igennem det nu?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2011

Moar2011

Zibi_84 skriver:

Hej piger. Jeg fødte min søn den 7/7-11.

Da jeg kom hjem fra sygehuset, havde jeg SÅ mange smerter forneden, da jeg var MEGET hævet og med flere syninger Men vi kom hjem, og pludselig blev jeg ramt at nedtrykthed og fik nogle gevaldige tudeture! jeg var pludselig rædselsslagende for, om jeg nu havde de rigtige følelser for det her barn. Jeg vidste at jeg elskede ham, men var nervøs for alt! Græd i 2 dage. Indtil Sundhedsplejersken kom. Hun tog sig god tid til at lytte, og forklarede hvor normal en reaktion det var. Nu kan jeg ikke få nok af min lille gut Men derefter, blev jeg ramt af store rifter og sår på brystvorterne. Så slemme, at jeg måtte bruge sugebrikker hver gang jeg ammede. men han kunne stadig rive hul. og samtidig kunne jeg kun ligge ned og amme, pga. hævelse og smerter forneden...Som om det ikke var nok...Så vågnede jeg forleden morgen, med meget høj feber og et ultra ømt venstre bryst. Det begyndte at hæve i løbet af dagen. Meget svært at tage sig at et grædende barn, med feber, smertefuldt bryst, og smerter på brystvorter og forneden. Ringede til lægevagten, og han så på mig, og konstaterede med det samme brystbetændelse. Fik så pencilin. Et døgn efter havde jeg det væsentlig bedre! Bruger stadig sugebrikker, og lider stadig at rifter, og er Stadig øm forneden. men alt i alt så går det endelig fremad! UNDSKYLD mit sure opstød, havde virkelig brug for det! Nogle andre som har været igennem de samme ting, efter fødslen? Ps. Min lille gut sover heldigvis længe om natten

tillykke med prinsen  - jeg har/er igennem en svær tid ligesom dig efer jeg fødte den 16april , jeg har været igennem , svær tid efter fødselsen med katerte i 2døgn , ned og have moderkagen ud, stærke smerter i underlivet i 10uger før de fatter at jeg havde moderkage rester oppe i mig, bryst betændelse, svamp for neden og nu svamp i brysterne

Anmeld

23. juli 2011

Zibi_84

Nikita Victoria skriver:

Det lyder meget som det jeg havde efter jeg havde født, dog har jeg ikke haft nogle problemer med amningen.  Blev også syet utroligt meget, og er sååå glad for jeg ingen gener har mere.  Og kender godt følelesen af at være i tvivl om hvor meget man elsker sit barn. 

Er glad for at høre det går i den rigtige retning nu.  Og lige et STORT tillykke med den lille, og ønsker om alt godt frem over.

Tusind tak. dejligt at man ikke er alene om de følelser

Anmeld

23. juli 2011

Zibi_84

Babyklar skriver:

tillykke med prinsen  - jeg har/er igennem en svær tid ligesom dig efer jeg fødte den 16april , jeg har været igennem , svær tid efter fødselsen med katerte i 2døgn , ned og have moderkagen ud, stærke smerter i underlivet i 10uger før de fatter at jeg havde moderkage rester oppe i mig, bryst betændelse, svamp for neden og nu svamp i brysterne

Hold da op! Mit er jo vand ved siden af... Det gør mig ondt at høre! Synes du ikke det har været rigtig svært at være der 100% for sit barn, når man er omgivet af så mange smerter rundt omkring?

Anmeld

23. juli 2011

Moar2011

Zibi_84 skriver:

Hold da op! Mit er jo vand ved siden af... Det gør mig ondt at høre! Synes du ikke det har været rigtig svært at være der 100% for sit barn, når man er omgivet af så mange smerter rundt omkring?

jow det har været rigtig svært, for bettemand har haft noget med maven og derfor grædt meget også, og har stået alene med ham meget den første tid pga farmand er i militæret .. det jo rigtig hårdt .. men efter jeg kom på toppen efter så laaangtid har jeg virkelig nydt min dreng og haft meeeget mere overskud til ham .. men tanken om at det er svamp i mine bryster får mig faktisk til at opgive amning, os fordi jeg synes det på tide at være om på, og jeg er åbenbart en af dem der altid skal fejle noget med brysterne,, du spørg bare hvis der er mere du ville vide ..   men elsker min dreng højt og ville for intet i verden undvære ham

Anmeld

23. juli 2011

Kamulla

puha føler med dig... 

ja var nogenlunde det sammen igennem.. fik en slem 3. grads bristning fra a-z og indenvendigt.. mistede 4,5L blod og mine bryster dryppede med blod pga. Noah havde suttet hul indenvendigt efter 5 dage.. der valgte jeg at give op da hver gang jeg ville malke ud kom blod.. og så skal mælken kasseres...

da jeg kom hjem havde jeg det meget svært.. havde meget ondt osv, og da jeg kom hjem efter at ave fået mælken stoppet fik jeg bryst betændelse.. av av av.... men han skreg også 7 timer i træk i flere uger efter vi blev udskrevet.. til kontrol hos fys med underlivet konstaterede hun jeg havde fået en infektion.. så mig til lægen og få noget imod det..

jeg måtte kun amme liggende da jeg ikke måtte sidde på min numse i 8 uger.. men der gik længere tid før jeg turde...

på Barselsgangen nåede jeg at ryge ind og ud af opvgningsstuen for at få moffin og slatvand samt blod, for jeg kunne hænge sammen.. føj for en tur, og håber virkelig ikke jeg skal samme marrit igennem igen næste gang..

men hør lige hvad jeg skriver.. næste gang utroligt efter sådan en tur man stadig har lysten til flere børn

Anmeld

23. juli 2011

Tystys14

Zibi_84 skriver:

Tusind tak. dejligt at man ikke er alene om de følelser

Hvis du har lyst og brug for at skrive om de følelser du går rundt med, med en anden der har stået i en ligne situration, så er du mere end velkommen til at skrive til mig.

Anmeld

23. juli 2011

132319

Camillas-Copenhagen.com skriver:

puha føler med dig... 

ja var nogenlunde det sammen igennem.. fik en slem 3. grads bristning fra a-z og indenvendigt.. mistede 4,5L blod og mine bryster dryppede med blod pga. Noah havde suttet hul indenvendigt efter 5 dage.. der valgte jeg at give op da hver gang jeg ville malke ud kom blod.. og så skal mælken kasseres...

da jeg kom hjem havde jeg det meget svært.. havde meget ondt osv, og da jeg kom hjem efter at ave fået mælken stoppet fik jeg bryst betændelse.. av av av.... men han skreg også 7 timer i træk i flere uger efter vi blev udskrevet.. til kontrol hos fys med underlivet konstaterede hun jeg havde fået en infektion.. så mig til lægen og få noget imod det..

jeg måtte kun amme liggende da jeg ikke måtte sidde på min numse i 8 uger.. men der gik længere tid før jeg turde...

på Barselsgangen nåede jeg at ryge ind og ud af opvgningsstuen for at få moffin og slatvand samt blod, for jeg kunne hænge sammen.. føj for en tur, og håber virkelig ikke jeg skal samme marrit igennem igen næste gang..

men hør lige hvad jeg skriver.. næste gang utroligt efter sådan en tur man stadig har lysten til flere børn

Ikke for at være ordkløver men hvis du mistede 4,5 liter blod, så havde du været stendød, søde Det er jo hvad kroppen indeholder, så mon ikke at der er en tastefejl i din journal et sted

Anmeld

23. juli 2011

Kamulla

132319 skriver:

Ikke for at være ordkløver men hvis du mistede 4,5 liter blod, så havde du været stendød, søde Det er jo hvad kroppen indeholder, så mon ikke at der er en tastefejl i din journal et sted

haha... jo læste forkert.. havde en blodprocent på 3,9 og mistede i alt 2500ml blod 

Anmeld

23. juli 2011

132319

Camillas-Copenhagen.com skriver:

haha... jo læste forkert.. havde en blodprocent på 3,9 og mistede i alt 2500ml blod 

Haha ja, det lyder lidt mere rigtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.