Åh den kvalme :( Råd søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2011

MortilAyah

Så startede opkasten kan ik holde noget i mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2011

Rødhætte

Masser af små måltider.. Jeg spiste minimum hvert anden tine.. Kiks, frugter og gulerødder var et hit her.. Ellers er der ikke andet for end at vente til tiden går (ved godt hvor uoverskueligt det kan virke).. God bedring her fra og husk at tænk på at I enden kommer der en dejlig lille guldklump ud af det

Anmeld

20. juli 2011

Jakob'sMor

MortilAyah skriver:

Hej

Ja som overskriften lyder søger jeg nogle (naturlige råd) mod kvalme
Min læge udskrev nogle piller, men kan ikke få mig selv til at tage dem, er bange for det kan have en effekt på barnet

Har i ren desperation købt sådan nogle Seaband armbånd, men de virker slet ikke..

Råd er velkomne

Marie kiks og frugt var min redning

Anmeld

20. juli 2011

Frk.S

Så startede opkasten kan ik holde noget i mig

ÆV!
Selv har jeg kun døjet med ganske let kvalme i starten af min graviditet - så jeg er måske ikke den bedste til at råde dig.

Men noget jeg synes hjalp (og som jeg også har hørt fra andre) er at have noget til at ligge ved din seng, som du så spiser inden du står op - fx mariekiks eller knækbrød (jeg brugte kiks).

Ellers spiste jeg simpelthen KUN det jeg havde lyst til - fx havde jeg ikke ret meget lyst til alm. aftensmad - ofte fik jeg bare rugbrødsmadder til aftensmad - det fungerede for mig.

Jeg har også hørt at ingefær skulle være godt, men har ikke selv prøvet det.

Til sidst vil jeg altså også sige, at jeg ikke tror på din læge udskriver noget der kan skade din baby.

Held og lykke med det - håber du finder noget der virker for dig.

Anmeld

20. juli 2011

Pikku Myy

MortilAyah skriver:

Hej

Min læge udskrev nogle piller, men kan ikke få mig selv til at tage dem, er bange for det kan have en effekt på barnet

Har i ren desperation købt sådan nogle Seaband armbånd, men de virker slet ikke..

Råd er velkomne

Du får lige hurtigt de ting jeg kan huske man kan gøre/skal være opmærksom på:

*Ting man sutter på ( fx. sodavandsis og bolcher)

*Mandler!!

*Husk at få væske nok. Også selvom det er gennem sodavand og is

*Optimer dit kalorieindtag hvis det står på længe

*Kvalmen kommer frem når man er træt eller sulten, så masser af små måltider til at holde blodsukkeret oppe, og tag alle de hvil du kan komme i nærheden af

*Så vidt jeg har forstået skal man holde sig fra ingefær. Man må gerne bruge det i maden, men de der koncentrede kosttilskud man kan tage mod kvalme, er ikke gode når man er gravid

Håber det er snart er overstået!

Anmeld

23. juli 2011

Zelinasmor

BANANER!

Jeg havde virkelig ikke lyst til at spise dem, men min faster sagde jeg skulle prøve. Det har været min redning

Anmeld

23. juli 2011

Nille-pigen

MortilAyah skriver:

Hej

Råd er velkomne

jeg kender godt den følelse af at intet virker...

jeg har haft ekstrem kvalme og opkast i omkring 5 uger nu og har tabt mig 3 kg men nu er det begyndt at stilne lidt af så jeg har kvalme og opkast fra sidst på eftermiddagen og til jeg falder i søvn...

jeg prøvede sodavands is, men det kom op lige så hurtigt som det kom ned, og mariskiks virker heller ikke...

det eneste som hjælper hvis jeg drikker det i små mængder er cocio... måske kunne du prøve det...

jeg føler i hvert tilfælde med dig og håber du finder noget der hjælper...

Anmeld

23. juli 2011

MortilAyah

Jeg har været indlagt og blev udskrevet igår, var fuldstændig dehydreret

Fortalte dem, at min egen læge havde udskrevet Emporal til mig og de lettere chokkeret og sagde, at dem måtte jeg ihvertfald ikke spise Er glad for jeg fulgte min mavefornemmelse.

Banan har jeg prøvet, men det kommer op igen.

Kaster stadig op, så frygter lidt om jeg blir indlagt igen

Det eneste positve var, at jeg blev scannet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.