Kønsscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2011

twinny

Mange steder er 14+0...

Jeg fik det afvide til NF scanning... Og det var rigtig....

Begge køn har tapper. Men det er noget med hvilken vinkel tappen har.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2011

Kofoed.

Dansker i England skriver:

Nu ved jeg af gode grunde ikke, hvor mange jm besøg man får i Dk, da jeg sneryd har boet der og været gravid :p men her sneen gang akal jeg vist til jm ca 7-8 gange, og efter uge 25 har man et panik nummer, der endda tager på hjemmebesøg, hvis man har svært ved at komme på sygehuset selv ( prøvede jeg da jeg var gravid med min datter). Men inden uge 25 er det lidt sværere, da det er abortgrænsen herovre, og man bliver ikke regnet som rigtig gravid inden. Beklager Manglende linjeskift mm men skriver fra telefonen knus

Hvornår er deres abort grænse?

Her hjemme er det normale vist 5 JM besøg.

Anmeld

19. juli 2011

Dansker i England

Kofoed33 skriver:

Hvornår er deres abort grænse?

Her hjemme er det normale vist 5 JM besøg.

Abortgrænsen er 25 uger herovre, men man kan få det foretaget lidt længere, hvis man har en gyldig grund som f.eks. alvorlige sygdomme hos barnet (og nej, jeg støtter ikke den grænse  - barnet kan jo overleve, hvis det blev født der )

Anmeld

19. juli 2011

Dansker i England

Baby-støv skriver:

Mange steder er 14+0...

Jeg fik det afvide til NF scanning... Og det var rigtig....

Begge køn har tapper. Men det er noget med hvilken vinkel tappen har.

Det var godt nok tidligt, de kunne se det hos dig. Jeg venter dog til uge 16-17 for at være sikker på, de kan se kønnet

Anmeld

19. juli 2011

Kofoed.

Abortgrænsen er 25 uger herovre, men man kan få det foretaget lidt længere, hvis man har en gyldig grund som f.eks. alvorlige sygdomme hos barnet (og nej, jeg støtter ikke den grænse  - barnet kan jo overleve, hvis det blev født der )

Hold da op. Jamen hvad så vis man går i fødsel 24+ ? Er det så et barn der er tvunget til døden? Synes den danske grænse er lidt på vippen, men ja, den engelske bliver da ikke meget bedre.

Hvad så vis (lige som mig) barnet går til efter 20. uge, bliver det så ikke betrangtet som et dødsfald?

Hvornår ligger MD scanningen i England?

Anmeld

19. juli 2011

Dansker i England

Kofoed33 skriver:

Hold da op. Jamen hvad så vis man går i fødsel 24+ ? Er det så et barn der er tvunget til døden? Synes den danske grænse er lidt på vippen, men ja, den engelske bliver da ikke meget bedre.

Hvad så vis (lige som mig) barnet går til efter 20. uge, bliver det så ikke betrangtet som et dødsfald?

Hvornår ligger MD scanningen i England?

Hvis man går i fødsel 24+, så gør de selvfølgelig alt for at redde barnet, men man har aldrig været betragtet som gravid i systemets øjne.

Jeg kender en, der fødte i 24+6, og hendes datter overlevede, men hun svært ved at få alt det papirarbejde, der skal til for at registrere en fødsel/graviditet eller hvad det var (sorry, kan ikke lige huske præcis, hvad det var), og hendes barn blev ikke anset som værende et barn, da hun fødte. Igen

Hvis man mister i uge 20 bliver det betragtet som en SA og ikke et dødsfald, nej. Man kan dog stadig begrave fostret, men det er igen ikke et barn i systemets øjne.

Den første scanning er i uge 11+3-uge 13+5 og den anden scanning er uge 20+3-uge 22+5, mener jeg.

Anmeld

19. juli 2011

Kofoed.

Hvis man går i fødsel 24+, så gør de selvfølgelig alt for at redde barnet, men man har aldrig været betragtet som gravid i systemets øjne.

Jeg kender en, der fødte i 24+6, og hendes datter overlevede, men hun svært ved at få alt det papirarbejde, der skal til for at registrere en fødsel/graviditet eller hvad det var (sorry, kan ikke lige huske præcis, hvad det var), og hendes barn blev ikke anset som værende et barn, da hun fødte. Igen

Hvis man mister i uge 20 bliver det betragtet som en SA og ikke et dødsfald, nej. Man kan dog stadig begrave fostret, men det er igen ikke et barn i systemets øjne.

Den første scanning er i uge 11+3-uge 13+5 og den anden scanning er uge 20+3-uge 22+5, mener jeg.

Så det minder generelt meget om den danske, udover abortgræsen er 3 uger senere og men i DK er berettet på et par sygedage, hvis forsteret fødes før abortgrænsen (altså også manden).

Så helt forskelligt er det ikke, men hvor er det da træls, at hun skal igennem alt det, når hun også har et alt for tidligt født barn.

Spændende og lære noget nyt

Anmeld

19. juli 2011

Dansker i England

Kofoed33 skriver:

Så det minder generelt meget om den danske, udover abortgræsen er 3 uger senere og men i DK er berettet på et par sygedage, hvis forsteret fødes før abortgrænsen (altså også manden).

Så helt forskelligt er det ikke, men hvor er det da træls, at hun skal igennem alt det, når hun også har et alt for tidligt født barn.

Spændende og lære noget nyt

Jeg kendte hende ikke, da hun fødte, men hun har fortalt lidt om det (datteren er nu 4 år gammel).

Jeg troede, abortgrænsen i Dk var 12 uger?

Ja, altid spændende at lære nyt.

Anmeld

19. juli 2011

Kofoed.

Jeg kendte hende ikke, da hun fødte, men hun har fortalt lidt om det (datteren er nu 4 år gammel).

Jeg troede, abortgrænsen i Dk var 12 uger?

Ja, altid spændende at lære nyt.

Du må, vis barnet har store "fejle" såsom manglede kropsdele osv søge om abort indtil 22+0 og så er det ellers vare slut. Men ja, den "frie" abort hedder inden 12+0, altså der hvor du ikke skal have nogen grund.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.