Kønsscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2011

Dansker i England

Kofoed33 skriver:

Og så hjælper en sygmelding fra 16. uge altså ikke, hehe. Men jeg må også bare passe bedre på mig selv, det er ikke smart, at sætte sig på alle fire med et i forvejen dårlig hofte

Aner ikke meget til, hvordan det forgår i England, tænker de nok har privateklinikker, men pas til resten. Hvordan er det med "almindelige" scanninger (NF og MD)? Skal i selv betale for alt? Hvad med fødsel? Altså je, aner ikke hvordan det foregår i England.

Du må være ved at gå ud af dit gode skind, hvis du har gået hjemme siden uge 16. (sådan kan det gå, når man bevæger sig let og elefant )

Al sundhedsvæsen ekls tandlæge (som dog er gratis, mens man er gravid og et år efter barnet er født) er gratis herovre inkl NF og MD scanninger, fødsel osv. Så nej, ingen egenbetalinger, medmindre man vil have ekstra scanninger privat, som jeg jo så vil om en 5-6 ugers tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2011

Kløver

nogle mener allerede i uge 14,. emn ville helt klart vente til min uge 16-17 da kønsorganerne skal nå at være færdigudviklet, og man nemmere kan tage fejl, hvis det bliver gjort for tidligt. De fleste privat klinikker giver garanti fra uge 17 ( mig bekendt ihvertfald)

Anmeld

18. juli 2011

Kofoed.

Dansker i England skriver:

Du må være ved at gå ud af dit gode skind, hvis du har gået hjemme siden uge 16. (sådan kan det gå, når man bevæger sig let og elefant )

Al sundhedsvæsen ekls tandlæge (som dog er gratis, mens man er gravid og et år efter barnet er født) er gratis herovre inkl NF og MD scanninger, fødsel osv. Så nej, ingen egenbetalinger, medmindre man vil have ekstra scanninger privat, som jeg jo så vil om en 5-6 ugers tid.

Det er jo det elefant er nok ikke engang det rigtige udtryk

Okay og man bliver tilbudt det samme som i DK? Altså antal jordemoder besøg og et nummer man kan ringe og panikke på?

Anmeld

19. juli 2011

norenberg

jeg har fået kønsscanning alle 3 gange hos privat klinik og hver gang har de først kunne se det efter uge 18 og en af gangene tog de fejl så tror det er meget individuelt...

Anmeld

19. juli 2011

chael

Hej I gæve quinder.

Lige et spørgsmål, som sikkert har været her før, men jeg kunne ikke finde det.

Er der nogen af jer, der ved, hvornår man kan få kønnet at vide? Altså hvor tidligt de kan se det? Jeg er ved at gå til at spænning men også pga det praktiske, vil jeg gerne vide det tidligt.

På forhånd tak.

Mvh Dansker i England

Blev selv tidligt kønsscannet, da jeg var 14+6. Der var det ret tydligt. Og kønnet blev bekræftet ved md scanning.

Scanningsjordemoderen i København kan se det fra 14. Uge. Men som andre skriver, så vil mange klinikker gerne vente til uge 17, for et mere sikkert svar.

*Camilla 29+6

Anmeld

19. juli 2011

chael

Hej I gæve quinder.

Lige et spørgsmål, som sikkert har været her før, men jeg kunne ikke finde det.

Er der nogen af jer, der ved, hvornår man kan få kønnet at vide? Altså hvor tidligt de kan se det? Jeg er ved at gå til at spænning men også pga det praktiske, vil jeg gerne vide det tidligt.

På forhånd tak.

Mvh Dansker i England

Blev selv tidligt kønsscannet, da jeg var 14+6. Der var det ret tydligt. Og kønnet blev bekræftet ved md scanning.

Scanningsjordemoderen i København kan se det fra 14. Uge. Men som andre skriver, så vil mange klinikker gerne vente til uge 17, for et mere sikkert svar.

*Camilla 29+6

Anmeld

19. juli 2011

Dansker i England

Maja84 skriver:

nogle mener allerede i uge 14,. emn ville helt klart vente til min uge 16-17 da kønsorganerne skal nå at være færdigudviklet, og man nemmere kan tage fejl, hvis det bliver gjort for tidligt. De fleste privat klinikker giver garanti fra uge 17 ( mig bekendt ihvertfald)

Ok tak for svar - vidste ikke at kønsorganerne først var færdig dannede der - rart at vide

Anmeld

19. juli 2011

Dansker i England

Kofoed33 skriver:

Det er jo det elefant er nok ikke engang det rigtige udtryk

Okay og man bliver tilbudt det samme som i DK? Altså antal jordemoder besøg og et nummer man kan ringe og panikke på?

Nu ved jeg af gode grunde ikke, hvor mange jm besøg man får i Dk, da jeg sneryd har boet der og været gravid :p men her sneen gang akal jeg vist til jm ca 7-8 gange, og efter uge 25 har man et panik nummer, der endda tager på hjemmebesøg, hvis man har svært ved at komme på sygehuset selv ( prøvede jeg da jeg var gravid med min datter). Men inden uge 25 er det lidt sværere, da det er abortgrænsen herovre, og man bliver ikke regnet som rigtig gravid inden. Beklager Manglende linjeskift mm men skriver fra telefonen knus

Anmeld

19. juli 2011

Dansker i England

norenberg skriver:

jeg har fået kønsscanning alle 3 gange hos privat klinik og hver gang har de først kunne se det efter uge 18 og en af gangene tog de fejl så tror det er meget individuelt...

Hmm ikke rart de kan tage fejl der. Tror jeg prøver lykken i uge 16-17 alligevel. Tak for svar.

Anmeld

19. juli 2011

Dansker i England

chael skriver:

*Camilla 29+6

Det var tidligt, de kunne se det. Jeg vil prøve i uge 16-17, tror jeg. Og tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.