må alle holde jeres nyfødt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.652 visninger
24 svar
0 synes godt om
18. juli 2011

ønskeprinsesse2011

ja som spørgsmålet lyder.

må alle holde jeres nyfødte børn??

altså når i er i byen osv. må folk så tage jeres bebs op af liften uden i har givet lov.

jeg har lidt den indstilling at i starten vil jeg helst ik ha at der er så mange der kommer til min lille prinsesse. selvfølgelig mor g far g storesøster og så bedsteforældre. men ik familie længere ude og venner.

eller er jeg bare sippet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2011

SaNiNa

Jeg/vi vil ikke have folk bare tager barnet op af liften uden at få lov og nej det er heller ikke alle som får lov at holde det med det sammen, det er personer som vi har meget tiltro til.

Vi hvade ikke problemer med det da Nicklas var lille jeg hvade han også selv da jeg ikke kunne give slip på ham, så det var nok bare en selvfølge at han var hos mig.

Anmeld

18. juli 2011

ønskeprinsesse2011

det vil sige jeg ik er sippet hvis jeg eller min kæreste hellere vil hlde vores datter selv frem for at hun skal vandre i arm fra person til person

Anmeld

18. juli 2011

SaNiNa

nej bestem ikke. barnet er jo så lille og det er kommet til en helt ny verden som den nu skal lære at kende, og det er jo vigtig at den lille bliver tryk hos sine forældre og så kommer alle andre i anden række følge.

Altså så er jeg meget sippet for der gik lang tid før jeg ikke selv hvade Nicklas hele tiden. Tanken om at han væk fra min kunne jeg ikke bære. men det skyldte jo nok selve fødslen hvor de tog ham, med det samme kom og viste ham og så var han væk igen. uden jeg hvis hvor og hvorfor.

Anmeld

18. juli 2011

ønskeprinsesse2011

så jeg mere rolig.. min kæreste og jeg havde nemlig snakket om at det kun var ham og mig der skille bære og sidde med hende de første mdr. og så selvfølgelig bedstefrældre men ellers ingen.

Anmeld

18. juli 2011

Nynne88

Jeg vil bestemt ikke bryde mig om at have en "vandre baby". Vi har snakket meget om, hvordan vi håndterer alle barselsbesøgene på barselsgangen og jeg tror det er meget vigtigt at man lytter efter ens eget og sit barns behov . Så må andre altså vente.

I mit hoved er det uacceptabelt at tage andres børn op uden at have spurgt først. Det kunne jeg heller aldrig finde på. Men jeg håber bestemt at det giver sig selv og folk respektere og venter. 

Angående "sippet-heden" så er jeg (eller skal lære det) super ligeglad - tror der kommer en løvemor op i mig 

Anmeld

18. juli 2011

SaNiNa

Nynne88 skriver:

Jeg vil bestemt ikke bryde mig om at have en "vandre baby". Vi har snakket meget om, hvordan vi håndterer alle barselsbesøgene på barselsgangen og jeg tror det er meget vigtigt at man lytter efter ens eget og sit barns behov . Så må andre altså vente.

I mit hoved er det uacceptabelt at tage andres børn op uden at have spurgt først. Det kunne jeg heller aldrig finde på. Men jeg håber bestemt at det giver sig selv og folk respektere og venter. 

Angående "sippet-heden" så er jeg (eller skal lære det) super ligeglad - tror der kommer en løvemor op i mig 

Det er også kun den eneste måde folk ved hvad man vil have og ikke vil have.

Vi hvade en episode sidste år med  nogle som gave Nicklas en mælkesnitter 15 min før spisetid og jeg tændte fuldstændig af fordi de godt viste vi ikke ville have han fik sådan noget og slet ikke på det tidspunkt han var 1 år.

Idag snakker vi ikke med dem som gjore det da de ikke kunne se problemet (voksne mennesker på 40 år) og blev teenager fornærmet.

Anmeld

18. juli 2011

ønskeprinsesse2011

er nu glad for at høre jeg ik er den eneste som gerne vil ha sin baby i fred. jeg tror os jeg bliver en rigtig løve mor.

Anmeld

18. juli 2011

Ka+Ma=Be

Jeg tror at man skal gøre, hvad man føler for

Jeg synes ikke det er sippet, men jeg har det heller ikke lige som jer. Min baby kommer til at være i mange arme. Det i håb om at han måske bliver mindre pylret og morsyg.

Vil dog, som Nynne88 siger, ikke acceptere, hvis andre "samler ham op" uden min tilladelse! Det ville jeg synes var direkte mærkeligt Man spørger, eller lader barnet være

Anmeld

18. juli 2011

SaNiNa

Katte87 skriver:

Jeg tror at man skal gøre, hvad man føler for

Jeg synes ikke det er sippet, men jeg har det heller ikke lige som jer. Min baby kommer til at være i mange arme. Det i håb om at han måske bliver mindre pylret og morsyg.

Vil dog, som Nynne88 siger, ikke acceptere, hvis andre "samler ham op" uden min tilladelse! Det ville jeg synes var direkte mærkeligt Man spørger, eller lader barnet være

Nicklas har også været i andre armen som helst lille men i et begrænset om fang da det hele jo er meget nyt og de små hurtig bliver over stimmuleret.

Alt med måde og hvad barnet kan magte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.