At købe kød ved landmanden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2011

Lone Jakobsen

Louise mortil4 skriver:

sys generelt ikke det er nemt at finde billigt kød med mindre man kender nogen som kender nogen Vi køber gennem slagteriet, det er noget billigere end i butikkerne, min mand arbejder på slagteriet.

nej det kan bare være rigtigt svært. det sidste sted vi købte svinekød var fra halv-gris.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2011

Lone Jakobsen

Mi skriver:

Det er samme pris som i fakta. Ved du om deres kød er bedre end det i dagligvarebutikkerne?

nej jeg har aldrig bestilt derfra. overvejede det, men de har ikke halve kvier.

Anmeld

18. juli 2011

Mi

nutche skriver:

jamen hvad gav i pr. kilo for den? for er prisen lav nok kan i jo bare udbene det og hakke det

Det er mange år siden vi købte. Min mands bror har kødkvæg, men der skal vi også give 55kr/kg.

Vi har engang købt af en som skulle have sit kvæg slagtet( skotsk højlandskvæg). Men det var ikke så dyrt mener jeg.

Jeg tænkte egentlig at jeg ville måske kunne spare lidt ved at købe direkte ved landmanden, men det kan jeg da godt se ikke er sådan

Anmeld

18. juli 2011

Louise mortil4

Mi skriver:

Jeg kan nemlig også godt lide ideen om at gå uden om butikkerne, syntes jo at jo flere mellemled, jo dyrer varer. Men i fakta giver jeg 50kr/kg, ved godt at det sikkert er gammelt udtjente køer, men har bare ikke råd til at give mere lige nu.

ja det er lige det, sys det er optrækkeri at de tager så meget for alt der har bare lidt med mad at gøre. Eller bare ca alt, det er sgu ved at være dyrt over alt sys jeg.

Anmeld

18. juli 2011

Mi

Louise mortil4 skriver:

ja det er lige det, sys det er optrækkeri at de tager så meget for alt der har bare lidt med mad at gøre. Eller bare ca alt, det er sgu ved at være dyrt over alt sys jeg.

Ja, man skal virkelig se sig for når man handler, men Danmark er vist også ved at være et meget dyrt land at handle i, hørte jeg for noget tid siden i nyhederne.

Anmeld

18. juli 2011

Lone Jakobsen

Mi skriver:

Det er mange år siden vi købte. Min mands bror har kødkvæg, men der skal vi også give 55kr/kg.

Vi har engang købt af en som skulle have sit kvæg slagtet( skotsk højlandskvæg). Men det var ikke så dyrt mener jeg.

Jeg tænkte egentlig at jeg ville måske kunne spare lidt ved at købe direkte ved landmanden, men det kan jeg da godt se ikke er sådan

nej synes også det er rigtigt svært at finde til en lav pris hvis kvaliteten stadig skal være god.

Anmeld

18. juli 2011

Mi

nutche skriver:

nej synes også det er rigtigt svært at finde til en lav pris hvis kvaliteten stadig skal være god.

jeg bliver også lidt doven, hvis jeg alligevel skal give butikspriser, så vil jeg ikke skulle stå og pakke 20kg hk oksekød, når nu jeg kan købe det færdigpakket.

Anmeld

18. juli 2011

Lone Jakobsen

Mi skriver:

jeg bliver også lidt doven, hvis jeg alligevel skal give butikspriser, så vil jeg ikke skulle stå og pakke 20kg hk oksekød, når nu jeg kan købe det færdigpakket.

nej sådan har jeg det også lidt...og da jeg køber meget store mængder så presser jeg gerne prisen lidt.

Anmeld

18. juli 2011

Louise mortil4

Mi skriver:

vil så også ige at 55 kr er billigt for kødkvæg, det er noget helt anderledes lækkert kød man får fra dem af, ikke sådan en gang gammel sej malke ko. Jeg passede kødkvæg det første år af min uddannelse. Hvis jeg kunne ville jeg gerne det igen, men der er bare så få steder de har kødkvæg på stort plan desværre. Jeg ved at den gang kom de fra De store kæder og valgte hva for dyr de ville ha. Der af kom min lille drøm om 2 køer som vi selv kunne ha gående også spise deres kalve og selvfølgelig hvis der kom en kvie så bruge den til at udvide besætningen med eller erstatte køerne med når de blev for gamle.

Anmeld

18. juli 2011

Mi

Louise mortil4 skriver:

vil så også ige at 55 kr er billigt for kødkvæg, det er noget helt anderledes lækkert kød man får fra dem af, ikke sådan en gang gammel sej malke ko. Jeg passede kødkvæg det første år af min uddannelse. Hvis jeg kunne ville jeg gerne det igen, men der er bare så få steder de har kødkvæg på stort plan desværre. Jeg ved at den gang kom de fra De store kæder og valgte hva for dyr de ville ha. Der af kom min lille drøm om 2 køer som vi selv kunne ha gående også spise deres kalve og selvfølgelig hvis der kom en kvie så bruge den til at udvide besætningen med eller erstatte køerne med når de blev for gamle.

Den romantiske forestilling om det lille landbrug er jo desværre ikke dem der er flest af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.