nybagt mor til en hjerneskadet dejlig dreng.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2011

Christina.78

min datter led også af iltmangel da jeg blev sat igang men kom i hypotermibehandling for at mindske evt hjerneskader..

skriv til mig hvis du vil vide mere..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2011

Angelspot

plmd81 skriver:

Hej, jeg ved egentlig ikke hvad jeg skal skrive. Synes bare at der er saa mange ting jeg ikke kan faa svar paa.

Min dejlige soen som bliver 4 mdr imorgen led af iltmanglen de sidste 24 timer i min graviditet, hvilket resulterede i at store dele af hans venstre hjernedel og centeret er skadet.
De observerer ham nu for cerebral parese. Det er tydeligt at han har et handicap og hvad jeg kan laese saa er det de symptomer hans krop viser.
Hvor lang tid skal de observere ham foer de kan sige at det er cerebral parese eller ikke er, nogen som ved det?

De mener ogsaa at hans kranie er sammenvokset for tidligt saa derfor er det saa skaevt som det er. (det er MEGET tydeligt) og ligemeget hvad vi goer saa bliver det ikke bedre. Andre som har proevet noget lignende?

Som sagt jeg er ny og ved ikke hvordan jeg skal skrive tingene. Synes generelt infoerne er meget smaa paa nuvaerende tidspunkt

Der er ikke noget værre end uvished

Jeg er bonusmor til en handicappet pige, så min personlige erfaring er ikke så stor hvad angår CP, da det ikke er det hun lider af.

Men jeg har arbejdet med mange CP børn i en stor special børnehave, hvor størstedelen havde CP. Skønne og lækre børn, det lover jeg dig

Men som en anden skriver, det tager tid at få en endelig diagnose, det kræver en kombination af mange ting, både fordi han endnu ikke er så gammel og de fysiske og psykiske krav til alderssvarende børn kan jo først måles på et handicappet barn, når der er gået en vis tid over det 'normale'.

Men der er mange former, som du jo nok allerede har læst dig til Nogle sidder i kørestol, andre går og løber rundt, nogle er velfungerende pskisk og andre noget andet. Så som jeg skriver, det er ventetiden der er værst, for du er nok nødt til at forsøge at affinde dig med, at der går tid før der kommer en endelig og afgørende beslutning på deres observationer. Men jeg håber selvfølgelig at du snart får svar

Jeg synes det er flot du sætter ord på de tnker du har, mht at du ikke ønsker et handicappet barn. Det er der jo ingen der gør og at nå dertil hvor du er, ved at acceptere, elske din søn for den han er og komme videre ved at undersøge de hårde facts ved at give din søn de bedst vilkår, det kalder jeg dælme at være en god mor

Og til sidst vil jeg lige tilføje en kommentar til et af de andre indlæg der er i din tråd. Da du selv har været udsat for mobberi, er jeg sikker på du er den allerbedste til at beskytte dit barn mod det!! Du har din egen livserfaring at trække på! Til gengæld, hvis din søn har CP, så vil han formentlig komme i en special institution og der vil der ikke være den samme grad af mobning, der er mange specielle børn, så de har en helt anden holdning

Anmeld

28. juli 2011

BABYPIGEnr4

Skøn dreng du har fået - tillykke med ham

Jeg har arbejdet som lærer på skole for psykisk- og fysisk handicappede børn i alderen 5-18 år. De ved godt at de er anderledes og har deres udfordringer. Når det er sagt så har jeg der mødt mere livsmod, livsglæde og ukuelighed end i arbejdet som almindelig lærer. Noget meget vigtigt jeg har lært her, er der findes ikke problemer - kun udfordringer.

Mit bedste råd er, find ligesindede - både for jeres og barnets skyld. Forældre til sunde og raske børn, kan nok have svært ved at sætte sig ind i jeres bekymringer og udfordringer.

Få kommunen til at sætte sig ind i situationen, og tag imod den hjælp i kan få til at få hverdagen til at fungere.

Anmeld

11. august 2011

plmd81

Jeg er begyndt i en moedregruppe som min soens synskonsulent har. Og det er foraeldre til handicappet boern. Saa dejligt at moede andre foraeldre som har udfordringer som en selv ogsaa selvom det er forskellige handicaps.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.