nybagt mor til en hjerneskadet dejlig dreng.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juli 2011

plmd81

Tak igen. Saa snart de sagde at de observerede ham for CP der gik jeg ind og soegte om alt jeg kunne finde om det ogsaa foreningen, for hvis det er den handicap han har saa skal jeg som mor vaere forberedt. Synes bare ventetiden er haard men jeg maa bare finde mig i det

Godt vaere at jeg maaske er haard nu naar jeg lufter nogle tanker, men mit vaerste marridt er sket og jeg troede aldrig at jeg ville kunne acceptere at have en handicappet barn eller for den sags skyld elske det. Maaske pga jeg selv er foedt med laebe, gane og kind spalte og har vaeret igennem en masse moberi som teenager/voksen og derfor ikke oensker at mine boern skulle opleve det samme.
Jeg tog gruelig fejl, han er vidunderlig og vil aldrig undvaere ham. Han er det dejligste udover min datter selvfoelgelig. Det smukkeste smil og nemmeste vaesen. (Min datter var et skrigebarn hehe) Jeg tager tingene som de kommer og er afklaret med at han ikke er som min datter, MEN det er haardt ikke at vide hvad hans fremtid bliver og det praecise handicap. Det er en kamel af sluge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2011

mortilflere

er selv mor til et handicappet barn , og er veninde til en der har CP , hun er en med ild i røven , tager bla på roskilde hvert år osv rejser osv 

Som hun selv siger ha ik ondt af mig jeg har altid sidde plads med

Anmeld

21. juli 2011

plmd81

mortilflere skriver:

er selv mor til et handicappet barn , og er veninde til en der har CP , hun er en med ild i røven , tager bla på roskilde hvert år osv rejser osv 

Som hun selv siger ha ik ondt af mig jeg har altid sidde plads med

Hun lyder til at nyde livet og hvor dejligt at hun kan se det gode i hendes handicap og ikke lader noget som helst staa hende i vejen, saadan skal det vaere. En inspiration til andre, er lige hvad hun er.

Anmeld

21. juli 2011

Pige2009

plmd81 skriver:

Hej, jeg ved egentlig ikke hvad jeg skal skrive. Synes bare at der er saa mange ting jeg ikke kan faa svar paa.

Min dejlige soen som bliver 4 mdr imorgen led af iltmanglen de sidste 24 timer i min graviditet, hvilket resulterede i at store dele af hans venstre hjernedel og centeret er skadet.
De observerer ham nu for cerebral parese. Det er tydeligt at han har et handicap og hvad jeg kan laese saa er det de symptomer hans krop viser.
Hvor lang tid skal de observere ham foer de kan sige at det er cerebral parese eller ikke er, nogen som ved det?

De mener ogsaa at hans kranie er sammenvokset for tidligt saa derfor er det saa skaevt som det er. (det er MEGET tydeligt) og ligemeget hvad vi goer saa bliver det ikke bedre. Andre som har proevet noget lignende?

Som sagt jeg er ny og ved ikke hvordan jeg skal skrive tingene. Synes generelt infoerne er meget smaa paa nuvaerende tidspunkt

Jeg har desværre ikke noget svar til dig, men vil blot sige, at jeg synes din dreng er super lækker og dejlig - var lige inde og se i dit fotoalbum

Anmeld

21. juli 2011

babymus77

Stort tillykke med den lille prins

Anmeld

21. juli 2011

jydeinden

plmd81 skriver:

Tak igen. Saa snart de sagde at de observerede ham for CP der gik jeg ind og soegte om alt jeg kunne finde om det ogsaa foreningen, for hvis det er den handicap han har saa skal jeg som mor vaere forberedt. Synes bare ventetiden er haard men jeg maa bare finde mig i det

Godt vaere at jeg maaske er haard nu naar jeg lufter nogle tanker, men mit vaerste marridt er sket og jeg troede aldrig at jeg ville kunne acceptere at have en handicappet barn eller for den sags skyld elske det. Maaske pga jeg selv er foedt med laebe, gane og kind spalte og har vaeret igennem en masse moberi som teenager/voksen og derfor ikke oensker at mine boern skulle opleve det samme.
Jeg tog gruelig fejl, han er vidunderlig og vil aldrig undvaere ham. Han er det dejligste udover min datter selvfoelgelig. Det smukkeste smil og nemmeste vaesen. (Min datter var et skrigebarn hehe) Jeg tager tingene som de kommer og er afklaret med at han ikke er som min datter, MEN det er haardt ikke at vide hvad hans fremtid bliver og det praecise handicap. Det er en kamel af sluge.

undskyld jeg siger det her lige ud, men ingen af de spalter du nævner er jordens undergang der kan gøres meget for rent kosmetisk idag, og jeg synes det er mere synd for dem der føler behov for at mobbe andre pga en lille bitte ting, for deres verden må godt nok være lille.

en hilsen og et kram fra en som selv er født og opvokset med læbeganespalte, og IKKE ser det som et handikap som sådan.

Anmeld

21. juli 2011

plmd81

jydeinden skriver:

undskyld jeg siger det her lige ud, men ingen af de spalter du nævner er jordens undergang der kan gøres meget for rent kosmetisk idag, og jeg synes det er mere synd for dem der føler behov for at mobbe andre pga en lille bitte ting, for deres verden må godt nok være lille.

en hilsen og et kram fra en som selv er født og opvokset med læbeganespalte, og IKKE ser det som et handikap som sådan.

Du har da ret i at det ikke er jordens undergang. Men det har da KLART paavirket mit liv i den forstand jeg har MEGET svaert ved at finde arbejde. Du har ingen idder om hvor mange gange jeg har faaet afvide at de er bange for at jeg skraemmer kunderne vaek og saa videre. Jeg har et dejlig liv, jeg er ligeglad med hvad andre synes om mig. Men jeg har haft meget modstand og selvfoelgelig oensker jeg da ikke som mor at mine boern skal opleve det samme. Jeg er ikke en person som er ked af at jeg ser saadan her ud, jeg kender ikke til andet. Jeg synes selv jeg har en masse af byde paa og dem som ser det, faar alt det som jeg har at give. Desuden synes jeg at hjerneskade er meget vaerre end det jeg selv lider. Og enig man kan blive operaret for mange ting idag men maaske skulle du lige se mit billed og det er ikke bare et normalt spalte jeg har som man normalt ser ved laebe gane spalte Nu handler det egentlig ogsaa om min soen og ikke mig. Og det eneste jeg naevnte var mobning og nogle foelelser jeg havde af frygt for hvad mit barn skal opleve. Som mor vil man beskytte sine boern. God aften til dig

Anmeld

21. juli 2011

plmd81

Baagøe skriver:

Jeg har desværre ikke noget svar til dig, men vil blot sige, at jeg synes din dreng er super lækker og dejlig - var lige inde og se i dit fotoalbum

Tusind tak.

Anmeld

22. juli 2011

Pige2009

plmd81 skriver:

Tusind tak.

Velbekomme

Anmeld

22. juli 2011

Mi

Stort tillykke med din søn, og velkommen til siden

Jeg har ingen svar til dig, men tror at du kan finde nogle herinde som går igennem eller har været igennem noget af det samme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.