nybagt mor til en hjerneskadet dejlig dreng.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.837 visninger
23 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juli 2011

plmd81

Hej, jeg ved egentlig ikke hvad jeg skal skrive. Synes bare at der er saa mange ting jeg ikke kan faa svar paa.

Min dejlige soen som bliver 4 mdr imorgen led af iltmanglen de sidste 24 timer i min graviditet, hvilket resulterede i at store dele af hans venstre hjernedel og centeret er skadet.
De observerer ham nu for cerebral parese. Det er tydeligt at han har et handicap og hvad jeg kan laese saa er det de symptomer hans krop viser.
Hvor lang tid skal de observere ham foer de kan sige at det er cerebral parese eller ikke er, nogen som ved det?

De mener ogsaa at hans kranie er sammenvokset for tidligt saa derfor er det saa skaevt som det er. (det er MEGET tydeligt) og ligemeget hvad vi goer saa bliver det ikke bedre. Andre som har proevet noget lignende?

Som sagt jeg er ny og ved ikke hvordan jeg skal skrive tingene. Synes generelt infoerne er meget smaa paa nuvaerende tidspunkt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2011

MelikkazMoar

plmd81 skriver:

Hej, jeg ved egentlig ikke hvad jeg skal skrive. Synes bare at der er saa mange ting jeg ikke kan faa svar paa.

Min dejlige soen som bliver 4 mdr imorgen led af iltmanglen de sidste 24 timer i min graviditet, hvilket resulterede i at store dele af hans venstre hjernedel og centeret er skadet.
De observerer ham nu for cerebral parese. Det er tydeligt at han har et handicap og hvad jeg kan laese saa er det de symptomer hans krop viser.
Hvor lang tid skal de observere ham foer de kan sige at det er cerebral parese eller ikke er, nogen som ved det?

De mener ogsaa at hans kranie er sammenvokset for tidligt saa derfor er det saa skaevt som det er. (det er MEGET tydeligt) og ligemeget hvad vi goer saa bliver det ikke bedre. Andre som har proevet noget lignende?

Som sagt jeg er ny og ved ikke hvordan jeg skal skrive tingene. Synes generelt infoerne er meget smaa paa nuvaerende tidspunkt

aner desværre ingenting om det.,.
men vil da sige tillykke med den lille prins og sende en stor krammer til den lille fyr og den størke familie bag ham ...

Anmeld

17. juli 2011

Topp

plmd81 skriver:

jeg ved intet om det.... men vil lige sige velkommen hertil..

Er ked af at høre det med din dreng - og håber da lægerne kan hjælpe dig med alle de svar du har??

STORT

Anmeld

17. juli 2011

plmd81

Tak begge to - Han er super skoen og nem.
Laegerne siger ikke saa meget for de siger at det er alt for tidlig og tiden kun kan vise det sammen med hans udvikling. Men jeg synes det er lidt underligt at de observer ham i saa lang tid, er da glad for at vi har fys. osv men jeg vil jo gerne snart vide om det er det han har eller ej. Godt vaere at jeg bare er egoitisk og forlanger for meget, men ventetiden er haard og jeg er sikker paa at det kun er starten.
Med hensyn til hans kranie siger de at han skal ses af rishospitalet men rishospitalet siger at de foerst har tid i det nye aar og det er min soens fys. ikke tilfreds med. Saa igen jeg ved intet. Oevs.

Anmeld

17. juli 2011

Nessie

Tillykke med din lille søn

Jeg håber at lægerne kan give jer svar på alle jeres spørgsmål.

Jeg sad lige og ledte i nogle gamle indlæg, for jeg kunne huske at en anden herinde også har en søn med cerebral parese. Du kan evt. skrive til hende, jeg er sikker på at hun gerne vil hjælpe. Hun hedder MoarMaiken

Anmeld

17. juli 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg ved intet om cerebral parese. Men jeg vil da lige sige tillykke med din søn.

Anmeld

17. juli 2011

plmd81

Tusind tak Nessie, det vil jeg goere.

Mange tak, er en stolt mor paatrods af hans handicap.

Anmeld

17. juli 2011

tinasmor

Kan ikke hjælpe med spørgsmålene, men ville ikke forlade tråden uden et

Anmeld

17. juli 2011

Miss T

Stort tillykke med din lille dreng. Ved ikke, hvor meget du har fået af vide, så fandt lidt læse stof http://www.spastikerforeningen.dk/6storage/521/1753/at_faa_et_barn_med_cerebral_parese.pdf

Anmeld

17. juli 2011

anna-jonas

Velkommen til................

Det er rigtig hårdt, at gå i det uvisse, når der er noget galt med ens lille barn. Men det er desværre sådan, at man ikke kan sige noget om skadens omfang og evt. handicaps, før et barn er noget ældre end de 4 mdr.

Som mor til et handicappet barn, kan jeg kun råde dig til at søge ind i fællesskaber med ligesindede. Der findes en forening for CP-børn og voksne. http://www.spastikerforeningen.dk/cerebral_parese.6.

Måske kan du finde svar og støtte der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.