Møg start på ferien :'-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2011

TbCp

Krydser fingre for jer imorgen! De kan vel godt tage sådan noget ind akut ved tandlægen?

Min ene kusine slog en fortand ud som to årig.... hun var en værre vildbasse... husker ikke helt om det var da hun kravlede på toppen af en reol og faldt ned eller om det var da hun forsøgte at slå koldbøtter ned af trappen fra 1. salen, at det gik galt .... skøre pigebarn!

Håber snart smerterne er overstået...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2011

JustAnotherName

michella80 skriver:

Carla faldt engang forover og slog tænderne lige ned i en metalskinne. Hun blødte også helt vildt og slog en helt ny tand lidt ind. Men den kom ud igen... Men hold op hvor havde jeg også ondt af hende. Og jeg kunne blive ved med at høre det der BUMP!

Uhh, av!!

Jeg har også bare genspillet filmen om og om igen, hvordan det skete - hvordan hun lå, da jeg samlede hende op - hvordan hun så ud, da jeg vente hende om og opdagede blodet om hendes mund...

Puuuuha...

Men her er lige et billede af tanden også...
Jeg gik bare længe rundt med den, og kunne ikke finde ud af, hvad jeg skulle stille op med den. Vi har jo ikke ligefrem sådan en lille krukke til " MINE MÆLKETÆNDER" stående, for vi troede jo slet, slet ikke, at det allerede ville være nu

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. juli 2011

JustAnotherName

Krydser fingre for jer imorgen! De kan vel godt tage sådan noget ind akut ved tandlægen?

Min ene kusine slog en fortand ud som to årig.... hun var en værre vildbasse... husker ikke helt om det var da hun kravlede på toppen af en reol og faldt ned eller om det var da hun forsøgte at slå koldbøtter ned af trappen fra 1. salen, at det gik galt .... skøre pigebarn!

Håber snart smerterne er overstået...

Celina er også en værre uheldig én. Åbenbart.
Så nu kalder vi hende "klumpe Lumpe" ...hehe, aj!

Vi har aftalt at være endnu mere OBS på fremover, at gribe fat i hende, når hun reagerer i afmagt. Hun får jo de hersens "affekt-anfald" engang imellem, og ofte bliver hun blå over læberne og helt op til næsen (ligesom hun havde sådan en maske på ...der skifter hun bare kulør). Hun har så svært ved at reagere og tackle svære følelser, og så ophører vejrtrækningen mange gange lidt for længe....så ind imellem besvimer hun. Og vi er lidt usikre på, om det faktisk VAR årsagen til at hun faldte. For hun var oprevet og græd og trak ikke lige luft ind. Så hoppede hun (sådan lidt i vildskab og mangel på bedre reaktion), og faldt..

Det er jo lidt farligt at hun ikke får luft og kan falde rundt ....besvime. Så nu vil vi være bedre til at komme det i forkøbet, da vi jo ved at hun tit har det svært, når hun oplever komplekse følelser. Så må vi holde hende (i det omfang vi kan være der til det), så vi undgår unødige uheld fremover.

Hehe, sikke en kusine - vilde historier med hende

Anmeld

17. juli 2011

Skouboe

JustAnotherName skriver:

Tak...   Også god ferie til Jer.
Sig til Silja, at hun skal høre efter og være en god pige, og sove om aftenen

Lige i øjeblikket er det faktisk Freja - Silja har puttet sig forholdsvist pænt de sidste par dage, men Freja kan slet ikke administrere at være i telt.. i går og i dag har hun først puttet sig kl. 22, og det er bare noget hø, for vi har planer om at tage i Ree Park i morgen, og det er bare ikke sjovt med en små-sur 2½ årig.

Anmeld

18. juli 2011

Barbamama

JustAnotherName skriver:

Uhh, av!!

Jeg har også bare genspillet filmen om og om igen, hvordan det skete - hvordan hun lå, da jeg samlede hende op - hvordan hun så ud, da jeg vente hende om og opdagede blodet om hendes mund...

Puuuuha...

Men her er lige et billede af tanden også...
Jeg gik bare længe rundt med den, og kunne ikke finde ud af, hvad jeg skulle stille op med den. Vi har jo ikke ligefrem sådan en lille krukke til " MINE MÆLKETÆNDER" stående, for vi troede jo slet, slet ikke, at det allerede ville være nu

Årh shit mand det er en stor tand!!! Det har altså bare gjort ondt på hende. Hvor er det synd. Nej jeg kan da godt se at I ikke lige havde regnet med at hun skulle til at tabe tænder nu. Hvordan går det med hende???

Anmeld

18. juli 2011

JustAnotherName

Årh shit mand det er en stor tand!!! Det har altså bare gjort ondt på hende. Hvor er det synd. Nej jeg kan da godt se at I ikke lige havde regnet med at hun skulle til at tabe tænder nu. Hvordan går det med hende???

Jeg tror faktisk mere og mere, at tanden kan være knækket højt oppe, end at den er blevet trykket op  ....Ved så ikke om det er værre eller bedre.
Jo bedre ift. hvis den er knækket og ikke skubbet op, så har den sikkert heller ingen skade gjort på de blivende tænder.
Men skal hun så have en stump tand siddende mon, eller skal den ud?
Der er også slået en flig af tanden ved siden af den fortand som røg ud

SÅ HUN HAR SGU GJORT DET GRUNDIGT!!

Vi skal have hende til tandlæge i eftermiddag ved 14:30 tiden. Så kan de nok tage røntgenbilleder og svare os på, hvordan det reelt ser ud.
Om tænderne der er beskadiget skal slibes til, så de ikke er skarpe eller om tanden der er kort skal blive siddende eller ud.

Toppen af glæden ved ferie er altså bare dalet lidt for mig....
Syntes jeg er træt i hovedet af tanker. Og syntes det er synd, at hun sidder og sluprer yughurt, mens vi andre spiser kød og grøntsager

Men hun har det ok trods omstændighederne.
Hun er dejlig og glad som vaneligt   Min lille skattepige.

Tak Michella fordi du gider sludre med mig om det. Det er rart at få ud

Anmeld

18. juli 2011

Barbamama

JustAnotherName skriver:

Jeg tror faktisk mere og mere, at tanden kan være knækket højt oppe, end at den er blevet trykket op  ....Ved så ikke om det er værre eller bedre.
Jo bedre ift. hvis den er knækket og ikke skubbet op, så har den sikkert heller ingen skade gjort på de blivende tænder.
Men skal hun så have en stump tand siddende mon, eller skal den ud?
Der er også slået en flig af tanden ved siden af den fortand som røg ud

SÅ HUN HAR SGU GJORT DET GRUNDIGT!!

Vi skal have hende til tandlæge i eftermiddag ved 14:30 tiden. Så kan de nok tage røngtenbilleder og svare os på, hvordan det reelt ser ud. om tænderne der er beskadiget skal slibes til, så de ikke er skarpe eller om tanden der er kort skal blive siddende eller ud.

Toppen af glæden ved ferie er altså bare lidt røget....
Syntes jeg er træt i hovedet af tanker. Og syntes det er synd, at hun sidder og slupre yughurt, mens vi andre spiser kød og grøntsager

Men hun har det ok trods omstændighederne.
Hun er dejlig og glad som vaneligt   Min lille skattepige.

Tak Michella fordi du gider sludre med mig om det. Det er rart at få ud

Selvfølgelig vil jeg snakke med dig om det. Jeg kan godt forstå du tænker 100 tanker!!!! Det er da også ret vildt det stunt hun har lavet! Hun HAR været grundig!!! Lille pus!!! Jeg håber virkelig at de bare vil lade det være og at tanden bagved vil skubbe den frem. Men ja der kommer jo til at gå mange år inden den vil ud.... Øv hvor er det bare træls. Jeg kan godt forstå det lige har taget toppen af glæden, men jeg håber den lille dame hygger sig alligevel. Oftest er det jo os som forældre der har det værst fordi vi har så ondt af dem, men de har jo glemt det og leger videre. Og herregud Katrine hun synes sikkert det er skønt med youghurt osv. He he..

Anmeld

18. juli 2011

JustAnotherName

michella80 skriver:

Selvfølgelig vil jeg snakke med dig om det. Jeg kan godt forstå du tænker 100 tanker!!!! Det er da også ret vildt det stunt hun har lavet! Hun HAR været grundig!!! Lille pus!!! Jeg håber virkelig at de bare vil lade det være og at tanden bagved vil skubbe den frem. Men ja der kommer jo til at gå mange år inden den vil ud.... Øv hvor er det bare træls. Jeg kan godt forstå det lige har taget toppen af glæden, men jeg håber den lille dame hygger sig alligevel. Oftest er det jo os som forældre der har det værst fordi vi har så ondt af dem, men de har jo glemt det og leger videre. Og herregud Katrine hun synes sikkert det er skønt med youghurt osv. He he..

Du har så ret!

Anmeld

18. juli 2011

Barbamama

JustAnotherName skriver:

Du har så ret!

Jeg håber der kommer en glad update senere på dagen. Det er jo os der holder skansen herinde!!!

Anmeld

18. juli 2011

JustAnotherName

michella80 skriver:

Jeg håber der kommer en glad update senere på dagen. Det er jo os der holder skansen herinde!!!

Sender en sms, hvis der er noget nyt at berette om ....Vi kører nemlig i sommerhus lige efter, så er ikke online de nærmeste dage.

KNUS!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.