Jep, ferien startede igår, og det er ærlig talt ikke gået særlig godt siden.
Bianca har haft 39 feber igår og idag. Muligvis kan det være det dersens "hænder, mund og fod" -sygeværk (som er en virus og derfor ikke kan behandles) - Det har nemlig været tilfælde af henne i hendes børnehave for en uge siden, og der går ca. 5 dage fra det opdages til næste smittede reagerer. Hendes tunge har været lidt hvidlig med røde prikker. Men hænder og fødder ser fine ud, så muligvis kan hun også være sluppet, og dét med tungen kan skyldes irriterede slimhinder og feberen.
Hun har stort set ingenting spist hverken igår eller idag - Kun is.
Og idag (sen eftermiddag) havde Celina et rigtig træls uheld.
I afmagt over at tingene ikke gik efter hendes vilje, hoppede hun, og faldt, udenfor på fliserne. Og hun slog hovedet ned i jorden med stor kraft. Da jeg løftede hende op, var hendes mund helt blodig.
Jeg skyndte mig ind og fandt noget vådt køkkenrulle at duppe blodet væk med, og gav hende en lille tår vand, som jeg bad hende om at spytte ud - Da hun spyttede og jeg tørrede væk, så lå der en lille tand på det blodige papir 
Det gjorde så ondt på hende, og Kenneth ringede straks til vagtlægen, men jeg trøstede og duppede med koldt vand.
Jeg ville tjekke, om andre tænder var blevet løse, og det lod det heldigvis ikke til. Men hun havde slået læben også.........Og så opdagede jeg til min store skræk, at udover at hendes højre fortand nu mangede, så var den venstre fortand også slået temmelig højt op.
Vi tog på skadestuen (hvor der som altid er en helvedes ventetid).
Men det kom ikke som nogen overraskelse, at de intet kunne gøre til eller fra. Så vi blev sendt hjem igen med besked om, at give hende kolde drikke og flydende kost de næste dage.
Vi kørte straks ud og handlede yogurt, koldskål, frugtgrød og fløde og bananer og petitdanon (de der sukkerbomber) små youghurter.
Ingen af børnene havde den store appetit. Men spiste dog en is.
Så fik de børnepanodil og er netop blevet puttet.
Jeg er så ked af det.
Vi skulle i sommerhus mandag morgen. Men må nu starte ud med at indberette skade til forsikringen, og kontakte tandlæge, så Celina's tænder kan blive tjekket efter......om der muligvis kan være sket varrig skade på de blivende tænder højere oppe, eller om tanden er "død" eller slået skævt op, så den evt. blokere for at de blivende tænder senere kan komme ud ....så skal den fjernes.
Lige nu ved vi det ikke. Men vi er forskrækkede over at et lille bumpe-fald kunne ende så galt, og at stakkels lille Celina stadig bløder let derfra, og har så pokkers ondt. Hvor er det ufortjent!!
HELDIGVIS at det "bare" var hendes mælketænder.
Men alligevel, for fanden - HUN MANGLER EN TAND ALLERFORREST 
Når hun smiler er hendes fortænder slet ikke at se - den ene er væk! Og den anden sidder højt oppe. Det er så synd for hende 
Sikke en pisse-lorte-fucke-røv-skod-møg dårlig start på vores ferie!!!