Møg start på ferien :'-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.828 visninger
30 svar
0 synes godt om
16. juli 2011

JustAnotherName

Jep, ferien startede igår, og det er ærlig talt ikke gået særlig godt siden.

Bianca har haft 39 feber igår og idag. Muligvis kan det være det dersens "hænder, mund og fod" -sygeværk (som er en virus og derfor ikke kan behandles) - Det har nemlig været tilfælde af henne i hendes børnehave for en uge siden, og der går ca. 5 dage fra det opdages til næste smittede reagerer. Hendes tunge har været lidt hvidlig med røde prikker. Men hænder og fødder ser fine ud, så muligvis kan hun også være sluppet, og dét med tungen kan skyldes irriterede slimhinder og feberen.
Hun har stort set ingenting spist hverken igår eller idag - Kun is.

Og idag (sen eftermiddag) havde Celina et rigtig træls uheld.
I afmagt over at tingene ikke gik efter hendes vilje, hoppede hun, og faldt, udenfor på fliserne. Og hun slog hovedet ned i jorden med stor kraft. Da jeg løftede hende op, var hendes mund helt blodig.
Jeg skyndte mig ind og fandt noget vådt køkkenrulle at duppe blodet væk med, og gav hende en lille tår vand, som jeg bad hende om at spytte ud - Da hun spyttede og jeg tørrede væk, så lå der en lille tand på det blodige papir
Det gjorde så ondt på hende, og Kenneth ringede straks til vagtlægen, men jeg trøstede og duppede med koldt vand.
Jeg ville tjekke, om andre tænder var blevet løse, og det lod det heldigvis ikke til. Men hun havde slået læben også.........Og så opdagede jeg til min store skræk, at udover at hendes højre fortand nu mangede, så var den venstre fortand også slået temmelig højt op.

Vi tog på skadestuen (hvor der som altid er en helvedes ventetid).
Men det kom ikke som nogen overraskelse, at de intet kunne gøre til eller fra. Så vi blev sendt hjem igen med besked om, at give hende kolde drikke og flydende kost de næste dage.

Vi kørte straks ud og handlede yogurt, koldskål, frugtgrød og fløde og bananer og petitdanon (de der sukkerbomber) små youghurter.

Ingen af børnene havde den store appetit. Men spiste dog en is.
Så fik de børnepanodil og er netop blevet puttet.

Jeg er så ked af det.
Vi skulle i sommerhus mandag morgen. Men må nu starte ud med at indberette skade til forsikringen, og kontakte tandlæge, så Celina's tænder kan blive tjekket efter......om der muligvis kan være sket varrig skade på de blivende tænder højere oppe, eller om tanden er "død" eller slået skævt op, så den evt. blokere for at de blivende tænder senere kan komme ud ....så skal den fjernes.

Lige nu ved vi det ikke. Men vi er forskrækkede over at et lille bumpe-fald kunne ende så galt, og at stakkels lille Celina stadig bløder let derfra, og har så pokkers ondt. Hvor er det ufortjent!!

HELDIGVIS at det "bare" var hendes mælketænder.
Men alligevel, for fanden - HUN MANGLER EN TAND ALLERFORREST
Når hun smiler er hendes fortænder slet ikke at se - den ene er væk! Og den anden sidder højt oppe. Det er så synd for hende

Sikke en pisse-lorte-fucke-røv-skod-møg dårlig start på vores ferie!!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2011

<3

Det var dog også helt ufatteligt uheldigt! Næste gang lærer hun forhåbentligt at falde lidt bedre. Men at hun lige skulle ødelægge to fortænder er da helt utroligt!?

Stakkels lille tandløse pige!(men hun er stadig så smuk!)

Og så en omgang hånd,fod, mund syge oveni med den anden? Det er en hård start på ferien synes jeg. Men tror du det er hfm når der ingen knopper er? Da min søn havde det sidste sommer var der knopper med det samme og han lå max på 38 Ved godt det er forskelligt fra barn til barn Men tilgengæld hvis det er hfm så er det hurtigt overstået

Håber I får en langt bedre fortsættelse på jeres sommerferie!

Anmeld

16. juli 2011

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Nej,puha da!Stakkels,stakkels jer allesammen

Håber det kun går fremad nu,med resten af ferien.

Anmeld

16. juli 2011

JustAnotherName

mrs X skriver:

Det var dog også helt ufatteligt uheldigt! Næste gang lærer hun forhåbentligt at falde lidt bedre. Men at hun lige skulle ødelægge to fortænder er da helt utroligt!?

Stakkels lille tandløse pige!(men hun er stadig så smuk!)

Og så en omgang hånd,fod, mund syge oveni med den anden? Det er en hård start på ferien synes jeg. Men tror du det er hfm når der ingen knopper er? Da min søn havde det sidste sommer var der knopper med det samme og han lå max på 38 Ved godt det er forskelligt fra barn til barn Men tilgengæld hvis det er hfm så er det hurtigt overstået

Håber I får en langt bedre fortsættelse på jeres sommerferie!

Ja, det er simpelthen så brand-urimeligt uheldigt!

Men tak for de søde ord om at hun er køn alligevel ...heh.

Jeg frygter sådan for, om den anden tand også er "død" eller slået højt op, og skal fjernes. Eller om den bare skal sidde deroppe - og hvad det evt. kan have af betydning for hendes blivende tænder senere hen.

Mht. Bianca så er der chance for at det med tungen bare skyldes irriterede slimhinder og feberen - og ikke er HFM syge. Det tror/håber vi på. Men aner så ikke, hvorfor hun pludselig har høj feber?!

Anmeld

16. juli 2011

JustAnotherName

Pernilleh skriver:

Nej,puha da!Stakkels,stakkels jer allesammen

Håber det kun går fremad nu,med resten af ferien.

ja.... og tak

Anmeld

16. juli 2011

Rosa

Ejj, jeg fik sympatismerter i overmunden af at læse om stakkels lille C. AV da!!!  Jeg håber at der ikke er sket noget alvorligt med bisserne, at feberen damper af og I alle får en dejlig ferie alligevel 

Jeg kender jo skuffelsen fra dengang vores Tenerife-tur røg fordi Jonte fik feber natten til afrejsedagen... Det sker bare ikke for jer, I får en superdejlig ferie, er jeg sikker på!!!

Knus og kram herfra

Anmeld

16. juli 2011

anna-jonas

Åhhhh...........Katrine, sender dig lige et stort, stort knus. Sikke da en møg start på ferien.............og hvor er det synd for Celina. Det må ha' gjort afsindigt ondt. Jeg tror at den anden fortand skal ud, for den ser ud til at være trykket ret højt op....................Håber at tandlægen kan se jer allerede på mandag, så i kan komme afsted på ferie.

Rigtig god bedring med Bianca-pigen...................håber at hun kommer sig hurtigt, og IKKE har smittet Celina.

Fat mod Katrine............i har stadig 3 uger, at nyde familielivet i.

Anmeld

16. juli 2011

JustAnotherName

Rosa skriver:

Ejj, jeg fik sympatismerter i overmunden af at læse om stakkels lille C. AV da!!!  Jeg håber at der ikke er sket noget alvorligt med bisserne, at feberen damper af og I alle får en dejlig ferie alligevel 

Jeg kender jo skuffelsen fra dengang vores Tenerife-tur røg fordi Jonte fik feber natten til afrejsedagen... Det sker bare ikke for jer, I får en superdejlig ferie, er jeg sikker på!!!

Knus og kram herfra

Tak, søde du

Anmeld

16. juli 2011

JustAnotherName

anna-jonas skriver:

Åhhhh...........Katrine, sender dig lige et stort, stort knus. Sikke da en møg start på ferien.............og hvor er det synd for Celina. Det må ha' gjort afsindigt ondt. Jeg tror at den anden fortand skal ud, for den ser ud til at være trykket ret højt op....................Håber at tandlægen kan se jer allerede på mandag, så i kan komme afsted på ferie.

Rigtig god bedring med Bianca-pigen...................håber at hun kommer sig hurtigt, og IKKE har smittet Celina.

Fat mod Katrine............i har stadig 3 uger, at nyde familielivet i.

Tak for knus -

Ja, det må have gjort afsindigt ondt. Og det gjorde det i lang tid efter.
Hun vil have sutten hele tiden ....men gav et piv fra sig ind imellem, hvor det lige gav et jag i det ømme område. Men hun følte sig bedre med sutten end uden.

Og jeg frygter nemlig lige præcis også, at den anden tand ender med at skal fjernes. Mest fordi Celina bliver så bange, når hun skal tjekkes efter, og særligt hvis de skal fjerne den - så vil det ikke være nok med bedøvelse, for hun vil skrige og sprælle og rulle rundt, og gøre deres arbejde umulig. Så i såfald ville hun jo nok skulle i narkose, for at de kunne trække den ud - og det vil jeg have det forfærdeligt med.
Tanden sidder så højt oppe, at man stort set ikke ser den når hun smiler. Så af udseendsmæssige årsager har det ingen særlig betydning, at den bliver siddende - Bestemt ikke hvis den gør mere skade end gavn for de blivende tænder.

Åhh, det er træls med uvished. Og så frygtelig synd for hende!

Anmeld

17. juli 2011

Barbamama

Årh hvor er det bare synd!!! For jer allesammen!!! Det var da godt nok uheldigt med Celina! De kan bare falde så dumt nogle gange de børn. Carla har taget ikke mindre end tre styrt ned af vores trappe ved hoveddøren og har heldigvis kun slået hagen. Men det er bare så slemt med de tænder og man kan bare ikke gøre noget end at vente på det heler så en tandlæge kan kigge på det. Det har da også været voldsomt når hun ligefrem har slået en tand ud! Stakkel.... Hvordan går det med Bianca???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.