Folsyre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2011

Chalala85

mrs X skriver:

Nu bliver jeg ikke smådårlig men heldårlig og kan huske fra min graviditet fra før hvor jeg nemlig brugte Gravitamin mener jeg fra Apoteket at der var jeg faktisk syg igennem hele graviditeten. Så ved faktisk ikke helt hvad jeg skal gøre...!

Jeg tror jeg ender med at skulle have en snak med lægen...

Men tak for forslag

Åh gud ja, hvis du ligefrem bliver så dårlig så ring du til lægen og få lidt råd  Held og lykke med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

<3

Chalala85 skriver:

Åh gud ja, hvis du ligefrem bliver så dårlig så ring du til lægen og få lidt råd  Held og lykke med det

Tak!

Anmeld

15. juli 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

mrs X skriver:

Er der nogen der har det på samme måde?

Siden jeg er begyndt på folsyre så har jeg haft kvalme, frosset, svimmel, træt og været så dårlig.

Nu fik jeg rådet at tage folsyren om aftenen. Og har haft det SÅ skønt hele dagen!

Men nu har jeg så "bare" reaktionen om aftenen... Puh jeg har det dårligt! Nogen der har haft lignende reaktioner?! jeg kan ikke rigtigt finde noget på nettet

Hej søde, ikke lige af folsyre, men af andre vitaminpiller. Jeg skiftede mærke, og det hjalp rigtig meget. Det synes jeg du skal prøve 

Anmeld

15. juli 2011

<3

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hej søde, ikke lige af folsyre, men af andre vitaminpiller. Jeg skiftede mærke, og det hjalp rigtig meget. Det synes jeg du skal prøve 

Been there done that. Har prøvet fra apoteket og matas. Jeg ved ikke om der er flere mærker?

Jeg ønsker bare ikke at have en graviditet som sidst hvor jeg var sygemeldt det meste af det pga. hvad jeg ved nu er en dårlig reaktion på folsyre...

Anmeld

15. juli 2011

Masig

mrs X skriver:

Sikken en dejlig opdatering! Altså ikke at han er stresset men at han bare er stresset modsat at han ikke vil dig.

Ja jeg tror det føles hårdere for dem der er ansvarlige for det. At han bygger huset at det undrer mig ikke.

Og dejligt han kunne sætte ord på hvad du kunne bidrage med. om det så er det samme som før eller lidt mere. Det er en klog mand du har dig der.

Og ja jeg kunne godt fornemme din nervøsitet omkring jeres forhold så det er da bare super at det var ydre faktorer Så er I to stadig intakte

Jamen så vil jeg ønske held og lykke med PB når I når dertil og indtil da knæk og bræk med huset!

Ja man bliver jo nervøs når tingene pludselig går helt i kage... men er også glad for det bare var, som du siger, ydre faktorer... Det er da i det mindste noget vi kan arbejde med og gøre noget ved rimelig nemt....

Så nu skal huset bare gerne snart være færdigt så vi kan få unger og være en rigtig glad og lykkelig familie hehe...

Anmeld

16. juli 2011

mrs X skriver:

Been there done that. Har prøvet fra apoteket og matas. Jeg ved ikke om der er flere mærker?

Jeg ønsker bare ikke at have en graviditet som sidst hvor jeg var sygemeldt det meste af det pga. hvad jeg ved nu er en dårlig reaktion på folsyre...

Jeg ved at Føtex også har folsyre/folin, og Matas har også flere forskellige. Det mener jeg også apoteket har,. Men hvis du bliver så dårlig af det, og det ikke hjælper at skifte, så snak med din læge om det. Heldigvis er det ikke hele graviditeten du skal tage det, men det er da ulideligt, hvis du bliver SÅ dårlig af det!

Har du læst hvilke madvarer du får Folsyre igennem? Det kunne måske være en god ide at begynde at spise dem i gode mængder, så du med sikkerhed får lidt ekstra folin. 

Anmeld

16. juli 2011

<3

Jeg ved at Føtex også har folsyre/folin, og Matas har også flere forskellige. Det mener jeg også apoteket har,. Men hvis du bliver så dårlig af det, og det ikke hjælper at skifte, så snak med din læge om det. Heldigvis er det ikke hele graviditeten du skal tage det, men det er da ulideligt, hvis du bliver SÅ dårlig af det!

Har du læst hvilke madvarer du får Folsyre igennem? Det kunne måske være en god ide at begynde at spise dem i gode mængder, så du med sikkerhed får lidt ekstra folin. 

Jeg får allerede masser i min kost. Elsker grønne grønt og groft brød og gryn! Får masser af det hver dag. Så jeg er faktisk ikke bekymret for at jeg ikke får det. Nu er min læge selvfølgelig lige gået på ferie så nu må jeg vente på at få snakket med ham - typisk. Men jeg tænker lige mere over det...

Der står jo fx at det er noget man "bør indtages" så det er ikke noget man "skal indtage" så jeg vender det lige med min læge

Anmeld

17. juli 2011

mrs X skriver:

Jeg får allerede masser i min kost. Elsker grønne grønt og groft brød og gryn! Får masser af det hver dag. Så jeg er faktisk ikke bekymret for at jeg ikke får det. Nu er min læge selvfølgelig lige gået på ferie så nu må jeg vente på at få snakket med ham - typisk. Men jeg tænker lige mere over det...

Der står jo fx at det er noget man "bør indtages" så det er ikke noget man "skal indtage" så jeg vender det lige med min læge

Så går det nok.  Ellers ville jeg da kontakte en anden læge. Men vil tro, at når du får en hel del gennem kosten, at det så ikke bliver det store problem. Ej heller ikke at der kommer misdannelser, som folin jo netop kan forhindre. Er selv stor tilhænger af, at man primært får tingene gennem kosten. 

Anmeld

17. juli 2011

Krussedulle

mrs X skriver:

Er der nogen der har det på samme måde?

Siden jeg er begyndt på folsyre så har jeg haft kvalme, frosset, svimmel, træt og været så dårlig.

Nu fik jeg rådet at tage folsyren om aftenen. Og har haft det SÅ skønt hele dagen!

Men nu har jeg så "bare" reaktionen om aftenen... Puh jeg har det dårligt! Nogen der har haft lignende reaktioner?! jeg kan ikke rigtigt finde noget på nettet

Jeg føler også at jeg får sådan en klump i halsen, og det forstærker bare kvalmen ... Og faktisk har jeg undladt at tage dem/af og til glemt de sidste par uger fordi kvalmen har været så overvældende ... Knus fra mig, 7+5..

Anmeld

17. juli 2011

<3

Så går det nok.  Ellers ville jeg da kontakte en anden læge. Men vil tro, at når du får en hel del gennem kosten, at det så ikke bliver det store problem. Ej heller ikke at der kommer misdannelser, som folin jo netop kan forhindre. Er selv stor tilhænger af, at man primært får tingene gennem kosten. 

Jeg går også ind for at man får det meste ind gennem kosten så jeg er heller ikke bekymret

Tak for støtten smukke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.