Gør vi det forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2011

Stjernestoev

SussieThyssen skriver:

Tjaaa..mine fik altid mad senest kl 18-18:30.
Derefter i bad, det bliver de så dejligt søvnige af og så på hovedet i seng og de lå der senest kl 19 og sov lige til næste dag ved 6-7 tiden.
Hvis de vågnede i løbet af natten havde de en flaske kamillete, som de fik..ikke noget med natmælk som speeder stofskiftet op og skaber sultfornemmelser.

Kærligst
Sussie

Yes!!

Jeg troede jeg var den eneste der blev søvnig af at være i bad!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2011

SussieThyssen

Stjernestoev skriver:

Yes!!

Jeg troede jeg var den eneste der blev søvnig af at være i bad!!

Nejda..det har altid været et godt middel til småbørn..og det virker også på de fleste ældre, både små og store

Anmeld

15. juli 2011

Stjernestoev

SussieThyssen skriver:

Nejda..det har altid været et godt middel til småbørn..og det virker også på de fleste ældre, både små og store

Synes bare alle bruger et bad til at blive frisk af

Anmeld

15. juli 2011

morethanperfect

FrøkenHedegaard skriver:

... Felix er 8 måneder, og vi er begyndt at køre ham ind, så kan kommer i seng kl. 20.

MEN MEN, jeg skal lige høre om vi gør noget forkert her:

Han får aftensmad mellem 18-18.30 også kommer han i bad, også hygges der lidt.. Så får han en natflaske ved 19.30-19.40 tiden..

Også sover han bare, MEN ved 2 tiden vågner han så igen og vil spise!!

Mit spørgsmål er så: Skal jeg bare putte ham ved 20 tiden, også vente på han nok vågner ved 22-23 tiden OGSÅ give ham flasken?

Hvad gør I andre, med børn på 8 måneder?

Krams Rikke

Hej smukke

Oscar spiser aftensmad med os omkring kl 18.30 (Afhænger af Daniels arbejdstider)

bagefter blir han vasket og får børstet tænder osv. Og blir lagt i seng senest kl. 20 .. Oppe på hans værelse får han lige en flaske inden han skal sove .. Så sover han ellers fra kl. 20.00 ca, til kl. 06.30 næste morgen .. HVIS han vågner i løbet af natten skal han kun have sutten .. 

Bruger Felix sut? For så kan det jo være derfor .. Prøv evt. og gi ham lidt vand i stedet for mælk, det kan jo være han bare er tørstig

Anmeld

15. juli 2011

SussieThyssen

Stjernestoev skriver:

Synes bare alle bruger et bad til at blive frisk af

Mon ikke det er et brusebad..her snakker jeg om et langt varmt balje elelr karbad...hvis man har den mulighed

Anmeld

15. juli 2011

Millesmammi

FrøkenHedegaard skriver:

... Felix er 8 måneder, og vi er begyndt at køre ham ind, så kan kommer i seng kl. 20.

Han får aftensmad mellem 18-18.30 også kommer han i bad, også hygges der lidt.. Så får han en natflaske ved 19.30-19.40 tiden..

Mit spørgsmål er så: Skal jeg bare putte ham ved 20 tiden, også vente på han nok vågner ved 22-23 tiden OGSÅ give ham flasken?

Krams Rikke

bruger han sut? hvis han gør, hjælper det så ikke bare at give ham den, når han vågner og vil ha flaske? 

ellers så fik jeg afvide af SP at jeg kunne prøve at give mille havregrød om aftenen inden hun kom i seng :-)

Anmeld

15. juli 2011

K&S

FrøkenHedegaard skriver:

Krams Rikke

Anton fik stadig sin natflaske, da han var lige knap 8 måneder, men jeg kunne slet ikke holde til natteroderiet mere, så jeg tog en snak med SP´en og fik at vide, at børn i den alder ikke længere har brug for mad om natten. Hvis han får sine 6 måltider i løbet af dagen (inklusiv godnatflasken), får han opfyldt sine behov for mad i løbet af et døgn - her fik/får Anton mad således:

6.00 havregrød

9.00 mellemmåltid (frugt/brød/youghurt) 

12.00 frokost 

15.00 mellemmåltid (brød/frugt/youghurt) 

17.30 aftensmad

19.30 godnatflaske 210 ml.

Vi trappede ud af natmaden med 50 ml. mindre i flasken pr. nat - derefter ingen natmad, der blev kun tilbudt vand! Det tog ca. 5 dage, inden Anton fandt ud af, at han intet fik ud af vågen om natten mere og derefter har han ikke fået natmad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.