Puha er jeg bare den eneste :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2011

Klara

Louiiiise skriver:

Hej tøser.

Jeg er i 14+4 og har taget 3 kilo på Jeg har det super svært med det, er jeg den eneste som har det sådan.

Synes det er hårdt ikke at kunne passe sit tøj og skal gå op i størrelse i tøj

Hvor meget havde i taget på da i var omkring uge 15? Har i gået mange str. op i tøj?

Knus Louise som synes hun er tyk

Hej Louise

Blev lidt glad af at læse din tråd fordi jeg troede jeg var den eneste som havde det på den måde...

Er selv 165 cm og vejede 52 kg før jeg blev gravid så er jo vant til at være den spinkle type, nu er jeg i uge 16 og kan ikke passe mine jeans længere...har lukket de med en hårelastik i et stykke tid, he he, men det går næsten ikke længere! Har ikke købt noget ventetøj endnu selvom jeg nok burde...har bare ikke rigtig lyst til det.  

Føler mig virkelig STOR!! Og det værste er nok at vægten siger altså at jeg kun har taget på 1-1½ kg

Så er ved at gå lidt i panik over hvordan jeg vil have det hvis jeg tager på de 12-15 kg som jordemoder anbefaler

Ellers er jeg selvfølgelig superglad over graviditeten, men lige det med at blive større syns jeg godt nok er en udfordring!! Alle tips hvordan man skal forholde sig til det modtages med glæde 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2011

Madam Blå

Louiiiise skriver:

Puha. Der satte du lige gang i hormonerne

Jeg synes også selv jeg spiser sundt, masser af grønsager og fibre. Men alligevel tager jeg på Jeg føler bare ikke jeg kan dyrke motion, igår løb jeg efter hunden og da jeg kom tilbage, havde jeg det mega skidt og fik mange smerter i maven. Men går en masse lange ture med hunden.

Tak for din søde kommentar, maven elsker maven og tænder åbenbart ligefrem på den. Hehe. Jeg var sikker på at han ikke ville føle tiltrukket af mig og synes jeg var blevet fedt og ulækker, men herhjemme er det omvendt. Han rør og rør ved min mave hele tiden Så lidt skønt er der ved den

Jeg ved også godt at jeg vil smide kiloerne igen, når jeg har født.

Ja og amme dem væk. Hehe..

Men tak for din søde besked, der kom lige en lile tåre eller to

Åh nej, det var ikke meningen! Ville bare komme med et afbræk til alle de tråde man læser, om dem der slet ikke tager på i deres graviditeter.. Jeg fik det i hvert fald dårligere afat læse om dem.

Jeg har tænkt på det sådan her, hvis jeg spiser sundere, end jeg plejer, så ender jeg jo med at tage på, når jeg er færdig med at være gravid. Og det vil jeg ikke - der skal jeg være lille og lækker Jeg er 170 høj, og vejer normalt 62-64, så er normalvægtig. Men bare ikke når jeg er gravid! Puha, som jeg tager på.

Men det bliver bedre. Jeg havde krise indtil maven blev stor nok, til at man tydeligt kunne se, at jeg var gravid. (Jeg synes dog lææænge at jeg bare så tyk ud - men alle kunne tydeligt se, at jeg var gravid)

Hvor dejligt, at manden er så glad for maven Det er så skønt. Håber du hurtigt vænner dig til det - for det er godt nok træls at gå og føle sig tyk, og så endda få lidt dårlig samvittighed over, at man ikke bare er glad for sin voksende mave.

Anmeld

17. juli 2011

SussieThyssen

Louiiiise skriver:

Hej tøser.

Jeg er i 14+4 og har taget 3 kilo på Jeg har det super svært med det, er jeg den eneste som har det sådan.

Hvor meget havde i taget på da i var omkring uge 15? Har i gået mange str. op i tøj?

De 3 kg du har taget på SKAL man tage på..det er væske og førøget vægt omkring livmodren og har intet at gøre med at DU har taget på.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. juli 2011

ØnskerEtMirakel

Louiiiise skriver:

Åh. sidder helt her og får ondt i maven på vegne af dig. Jeg synes nogen gange livet er sååå uretfærdig. Mange af os blev gravid i første forsøg og andre skal bare kæmpe og kæmpe.

Tænkt på dig, men opgiv aldrig håbet om en lille baby. Min gamle kollega blev først gravid efter 5 år, men det skal nok lykkes også for dig

Ja jeg er jo blevet gravid med det samme hver gang så det er ikke det der er problemet  vi har også fundet "fejlen" mit immunforsvar er for aggressivt så jeg er i behandling og tror at jeg er gravid  ja det skal nok lykkes.

Anmeld

17. juli 2011

Sof

Jeg blev gravid i december 2010, mistede i februar 2011 i 11 uge hvor jeg allerede havde taget 5 kg på  Blev så gravid igen i april 2011, er 18 uger henne nu og har taget knap 9 kg på og de 2 af dem er efter en uge i sommerhus hvor jeg ikke lige har tænkt på hvad jeg har indtaget desværre. Er sindssyg bange for at tage for meget på, for jeg tog rigtig meget på med min datter og havde efter 3 års kamp endelig tabt dem igen og kan ikke lgie overskue at skulle starte forfra igen

Anmeld

17. juli 2011

Wimmie

Louiiiise skriver:

Hej tøser.

3 kg er ikke meget når du er så langt henne - det er næppe fedt du har taget på. Jeg er ked af at sige det, men du er nødt til at bide det i dig og "finde dig i" at tage måske 10+ kg på i alt - hvis du skal græde over hvert kilo du tager på bliver det da ikke en hyggelig graviditet.

Du taber jo automatisk ca. 8 kg (mener jeg det er) under selve fødslen - baby+fostervand+moderkage vejer alt sammen.

Jeg er i 18+0 i dag og har taget 3,5 kg på og kan ikke passe ét eneste par af mine jeans mere - det kunne jeg ikke allerede omkring uge 12 selvom jeg kun havde taget ét kilo på dér

Jeg føler mig også tyk og ikke særlig attraktiv, men der er jo en rigtig god grund - lad dét blive dit mantra.

Anmeld

17. juli 2011

Sofiedk

Jeg har faktisk ikke rigtig taget noget på ifølge vægten siden uge 9, men jeg kan intet af mit tøj passe længere. Min mave er virkelig vokset. Ikke på den der frække fine gravide måde synes jeg - Mere på den måde hvor det ligner jeg lige har spist lidt for meget burger king.

Har virkelig også svært ved at forholde mig til at være "tyk". Jeg har aldrig prøvet at være kraftig og altid haft store problemer med at forholde mig til min vægt. Havde endelig affundet mig med hvordan jeg så ud og at jeg nu bare føler mig tyk hele tiden er virkelig hårdt.

Ved jo selvfølgelig godt det har en smuk årsag, men glæder mig til jeg føler jeg ligner en gravid og ikke bare en med en flot ølmave

Anmeld

17. juli 2011

Fenja09

Jeg kan ikke sammenligne med mig selv, da jeg er i uge 34 nu og stadig ikke har taget noget på, men har tabt mig 7 kg.

Med din startvægt lyder det helt normalt at du har taget 3 kg på - synes du skal nyde din voksende mave og graviditet istedet for at fokusere så meget på vægten  

/Fenja

Anmeld

17. juli 2011

N&J

Wimmie skriver:

3 kg er ikke meget når du er så langt henne - det er næppe fedt du har taget på. Jeg er ked af at sige det, men du er nødt til at bide det i dig og "finde dig i" at tage måske 10+ kg på i alt - hvis du skal græde over hvert kilo du tager på bliver det da ikke en hyggelig graviditet.

Du taber jo automatisk ca. 8 kg (mener jeg det er) under selve fødslen - baby+fostervand+moderkage vejer alt sammen.

Jeg er i 18+0 i dag og har taget 3,5 kg på og kan ikke passe ét eneste par af mine jeans mere - det kunne jeg ikke allerede omkring uge 12 selvom jeg kun havde taget ét kilo på dér

Jeg føler mig også tyk og ikke særlig attraktiv, men der er jo en rigtig god grund - lad dét blive dit mantra.

Jep.. en tyk dejlig gravid kvinde.. 

Jeg var overvægtig da jeg blev gravid, tog kun 9 kg på ialt (og pigebarnet vejede så også 4620 g), men jeg syntes jeg var smuk, yderst smuk med den kæmpe mave, og jeg elskede den allerede fra start og kunne heller ikke bruge bukser (ikke engang graviditetsbukser fordi hun  lå så langt nede).. så du/I får lige et billede med at en stor/lille (jeg er kun 162) gravid kvinde med en kæmpebaby i maven

Den lille mave er jeg lige omkring 8 uger henne, og min mave var (som den eneste på mig" normalt fald som en pandekage

De sidste er jeg over tid på.. (6 dage) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.