Om dagen = sove - om aften = ikke sove

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.704 visninger
25 svar
0 synes godt om
13. juli 2011

Nadia&Daniel

Min datter på 8 mdr. er ved at få tand nr. 3 - og gider ikke sove om aften.. Men om dagen vil hun gerne.. Hun tager gerne flere timer - men er begyndt at vække hende (råd herinde fra), for at hun ikke skal være for frisk om aften.. Men synes ikke helt at det virker

Lige pt. får hun 2 x 1½ time (nogle gange 1 x 2 timer og 1 x 1½ time) - og lige meget om hun sover meget eller lidt, vil hun ikke sove om aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2011

Ni-ko-li-ne

Nadia&Daniel skriver:

Min datter på 8 mdr. er ved at få tand nr. 3 - og gider ikke sove om aften.. Men om dagen vil hun gerne.. Hun tager gerne flere timer - men er begyndt at vække hende (råd herinde fra), for at hun ikke skal være for frisk om aften.. Men synes ikke helt at det virker

Lige pt. får hun 2 x 1½ time (nogle gange 1 x 2 timer og 1 x 1½ time) - og lige meget om hun sover meget eller lidt, vil hun ikke sove om aften

Ja, nogen bliver meget mærkede af de tænder der :-(

Når i nu har fundet ud af at det ikke hjælper at vække hende om dagen, så er mit råd at lade være... Men evt. Nøjes med to lure i løbet af dagen...

Lige som det er nu, hvad tid falder hun så i søvn til natten? Og er hun ulykkelig?

Anmeld

13. juli 2011

Nadia&Daniel

Ni-ko-li-ne skriver:

Ja, nogen bliver meget mærkede af de tænder der :-(

Når i nu har fundet ud af at det ikke hjælper at vække hende om dagen, så er mit råd at lade være... Men evt. Nøjes med to lure i løbet af dagen...

Lige som det er nu, hvad tid falder hun så i søvn til natten? Og er hun ulykkelig?

Hun er ikke vild ulykkelig - man rejser sig op, og smågræder (nok til at det gør ondt i mors og fars hjerte).. Hun falder først i søvn omkring kl. 21.30

Anmeld

13. juli 2011

kamtok

Nadia&Daniel skriver:

Ihh hvor er det ærgeligt at det ikke virker.. Mon det ligger til alderen? Jakob vil også først sove sent, selvom vi har fjernet den sene eftermiddagslur i  et par dage.

Jeg kom til at tænke på om det udover tænder, måske kan være "tryghedsfasen" hun er midt i ? Jakob har haft en ordentlig omgang "jeg-skal-hænge-fast-på-min-mor-og-far-konstant"

Anmeld

13. juli 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har fået oplyst i vs, at man fraråder, at vække de små om dagen når de sover. Det er råd fra sundhedsstyrelsen.

Men øv med tænderne, at hun ikke vil sove om aften. Håber snart det går over

Anmeld

13. juli 2011

Nadia&Daniel

MoarHvidovre skriver:

Vi har fået oplyst i vs, at man fraråder, at vække de små om dagen når de sover. Det er råd fra sundhedsstyrelsen.

Men øv med tænderne, at hun ikke vil sove om aften. Håber snart det går over

Er også rigtig ked af at vække hende

Anmeld

13. juli 2011

Nadia&Daniel

kamtok skriver:

Ihh hvor er det ærgeligt at det ikke virker.. Mon det ligger til alderen? Jakob vil også først sove sent, selvom vi har fjernet den sene eftermiddagslur i  et par dage.

Jeg kom til at tænke på om det udover tænder, måske kan være "tryghedsfasen" hun er midt i ? Jakob har haft en ordentlig omgang "jeg-skal-hænge-fast-på-min-mor-og-far-konstant"

Laura sover kl. 8-10 og kl. 12.30-14  

Tror det er flere ting som spiller ind - hun bliver nærmest en hel anden om aften.. Nogle dage går hun omkuld kl. 20.30 og andre dage først kl. 21.30/22

Anmeld

13. juli 2011

kamtok

Nadia&Daniel skriver:

Laura sover kl. 8-10 og kl. 12.30-14  

Tror det er flere ting som spiller ind - hun bliver nærmest en hel anden om aften.. Nogle dage går hun omkuld kl. 20.30 og andre dage først kl. 21.30/22

Kan hun virkelig holde sig vågen fra kl. 14 til 21.30 ??  Det er jo 7½ time... Jakob kan max holde sig vågen 3½-4 timer, og så er han også heeeelt færdig, men normalt er det kun 2½-3½ timer han klarer.

Anmeld

13. juli 2011

Nadia&Daniel

kamtok skriver:

Kan hun virkelig holde sig vågen fra kl. 14 til 21.30 ??  Det er jo 7½ time... Jakob kan max holde sig vågen 3½-4 timer, og så er han også heeeelt færdig, men normalt er det kun 2½-3½ timer han klarer.

Det kan hun - selvom jeg putter med dyne om hende..

Anmeld

13. juli 2011

Ni-ko-li-ne

Nadia&Daniel skriver:

Hun er ikke vild ulykkelig - man rejser sig op, og smågræder (nok til at det gør ondt i mors og fars hjerte).. Hun falder først i søvn omkring kl. 21.30

Ja..... Nogen ville vælge at holde rutinen og være standhaftige...

Det gjorde vi ikke selv, de perioder hvor der har været behov for ekstra tryghed har vores datter fået det...

Det er svært at sige hvad der vil virke for jer:-) men der er Intet som er rigtigt eller forkert... Og fordi hun falder i søvn senest 22:00 er det jo ikke sikkert det fortsætter når hun en dag begynder i institution osv...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.