Hjælp!! Nogen med forstand på hypermobilitet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2011

Lou87

Wimmie skriver:

Ang. mine rygsmerter så vil jeg beskrive dem således: Hvis jeg har siddet, stået eller gået længe bliver jeg "træt" i ryggen. Det føles som om at ryggen nærmest "falder sammen" og jeg har bare lyst til at lægge mig ned eller at blive strukket ud.

Jeg kan knække min ryg mange mange gange om dagen, og nogle gange er det så slemt at ryggen kan give en hel række af små knæk/smæld når jeg får den strukket ud eller masseret

Ja dem ka jeg godt nikke genkendende til..
Min føles også som om den falder sammen - og har en konstant smerte indover midten som regel..
Og ja så er det bare slet ikk til og være nogen steder nogen gange.. hjælper hverken og stå, sidde eller ligge Ryggen vil bare ikk slappe af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2011

Lou87

Vingummien skriver:

Udd og en masse dope. Og nogle meget smertefulde ture nogle gange

Okay  det jo ikk fedt....

Anmeld

13. juli 2011

Lou87

Kay skriver:

tja... ved ikke hvad forskellen er... andet end det virker...

mit bækken har siddet så fast at jeg hverken ku gå eller rejse mig... og han ordnede det på 1 omgang... og et par af de øvelser jeg har fået, skal der ik noget knæ øvelser eller noget til...

Okay det må ikk ha været rart..

Men jeg vil ikk sige jeg er SÅ fastlås.
Jeg kan godt bevæge mig - men jeg får bare hurtigt ondt

Anmeld

13. juli 2011

Kay

Lou87 skriver:

Okay det må ikk ha været rart..

Men jeg vil ikk sige jeg er SÅ fastlås.
Jeg kan godt bevæge mig - men jeg får bare hurtigt ondt

det er et forsøg hverd hvis det er kan jeg også prøve at tegne og forklare øvelserne...

Anmeld

13. juli 2011

Lou87

Kay skriver:

det er et forsøg hverd hvis det er kan jeg også prøve at tegne og forklare øvelserne...

Det må du da meget gerne hvis du vil

Anmeld

13. juli 2011

Vingummien

Lou87 skriver:

Okay  det jo ikk fedt....

Nej overhovedet ikke, syntes også det kan være pinligt når man f.eks står i en butik og så bare ikke kan røre sig for smerter

Anmeld

13. juli 2011

kirsten35

Lou87 skriver:

Hej De Damer..

NÅ - jeg tænkte jeg måske var så "heldig" at andre har stået/står i samme sitution som mig, og måske kunne give mig et bedre svar end det jeg får af læge, fys og kiropraktor.......

Sagen er den at jeg altid har vidst jeg er lidt hypermobil, specielt har jeg lagt mærke til det i knæ og fingre.
Da jeg blev gravid fik jeg bækkenløsning (efter lange undersøgelser og frem og tilbage....) og den endte med sygemelding, da det gjorde ondt for mig og stå og gå i længere tid uden pauser. (Arbejder i butik...) Jeg har efter jeg har født døjet med det forsat og fik først at vide af lægen det nok først var godt igen ved 8 ugers undersøgelsen... det var det ikk! Herefter sagde lægen jeg nok sku regne med at li så længe jeg ca havde det under graviditeten (ca 3 mdr +/-) sku jeg regne med det så måske var om og forsvinde... det gjorde det så heller ikk! Herefter sender hun mig til fysserne på det sygehus jeg fødte. De viser mig nogle øvelser som jeg skal prøve og lave til næste gang vi ses... Jeg kan ikk lave disse øvelser pga mine knæ.
Og de prøver så at vise mig nogle nye, men de siger hele tiden det ikke må gøre for ondt og lave... og igen - det gør for ondt og mine knæ kan ikk klare det. Ved sidste besøg siger de inddirekte at de ikke kan gøre mere for mig faktisk og siger jeg skal kontakte lægen eller dem igen hvis det ikk går i sig selv + at jeg gerne sku komme i varmvandsbassin og cykle på min motions cykel for at styrke musklerne.
Jeg er så pænt træt af den kasten rundt i systemet, så jeg beslutter mig for at gå igang med og cykle.. (det skal li siges jeg tabte mig 10 kg inden jeg blev gravid, og der ku jeg cykle tre kvarter en time.. UDEN problemer og også hver dag)
Men jeg kunne cykle 10 min!!!?? Og fik efter en uge presset den op på MAX 15 min.. og så var jeg helt ødelagt.. Og jeg ku / kan absolut ikk cykle to dage i træk.
Jeg tabte mig en små 5 kg også ved dette.. er ikke svært overvægtig eller noget, men tæntke at det da også ku hjælpe lidt.

Men ja det gør ondt på mig og det hjælper bare ikke, føler nærmest kun det er værre når jeg dyrker motion.

Jeg kontakter så min læge igen - hun henviser mig til en fys.
Fyssen undersøger mig og mener jeg skal til kiro i stedet da jeg er låst. Og dette bare ville være for pinefuldt hvis hun sku gøre det... (Jeg har allerede her nævnt jeg var hypermobil, men ingen reaktion?! ...) For at slutte af, så har jeg så nu været 6 gange til kiropraktor og jeg føler ingen virkning... Hun sagde jeg var låst i både bækken, lænd, brsytryg, mellem skulderbladende og i nakken.. ! Hun løsner dette og siger det nok sku tage en to ganges tid mere og så sku jeg ku komme tilbage til fyssen.
Jeg har flere gange nævnt til kiro at jeg er hypermobil om det er noget med det og gøre.... men hun siger nej ???
Andre jeg snakker med det om siger at de ikk engang kan få nogen som helst kiropraktoere til og ville tage dem overhovedet pga hypermobiliteten....

Mit spørgsmål er så: Hjælper det overhovedet når jeg er hypermobil - fylder hun mig bare med fis og tror jeg er en pengemaskine ??? Og har du evt selv dissse symptomer eller kender nogen, og ved hvor det er "endt" ???

Jeg render på smertestillende nu jeg er tilbage på arb igen efter barsel, og det hjælper kun lidt.. Men jeg har det i det hele taget rigtig skidt med og tage piller for at kunne arbejde. (hader og tage piller i forvejen!)

Tak fordi/hvis du læste med - håber nogen kan hjælpe

Hejsa Jeg er også hypermobil og har haft bækken løsning siden første graviditet 6år siden - har også prøvet med div. kiropraktorer og fysser og akupunktur og massage - alt er prøvet - begyndte så at lave maveøvelser og rygøvelser - da det er de muskler der holder bækkenet på plads og det virker for mig - men det tog lang tid skulle op på mindst 100 øvelser lige + 2*100skrå mave bøj!!! valgte så at blive gravid igen for nu gik det rimeligt - men fik bækkenløsning med sengeleje fra uge 14 kunne ikke gå- valgte at få kejsersnit for at skåne bækkenet og nu 8 uger efter starter jeg på genoptræning af musklerne igen hos fys.(jeg kunne gå 2 dage efter kejsersnittet) Så igang med maveøvelse og rygøvelse

Anmeld

13. juli 2011

2721

Lou87 skriver:

Okay - jeg har li snakket med min læge igen i dag.
Hun vil sende mig til en reumetalog (staves?) så når de er tilbage fra ferie, skal jeg derop ... HÅBER de ka give bedre svar!

EJ det lyder da virkelig også bare væmmeligt Ikk og ku tisse!
Godt det blev løst..

for at de kan hjælpe dig

Anmeld

13. juli 2011

Lou87

Vingummien skriver:

Nej overhovedet ikke, syntes også det kan være pinligt når man f.eks står i en butik og så bare ikke kan røre sig for smerter

Ej - det er sku bare heller ikk fedt!

Anmeld

13. juli 2011

Lou87

kirsten35 skriver:

Hejsa Jeg er også hypermobil og har haft bækken løsning siden første graviditet 6år siden - har også prøvet med div. kiropraktorer og fysser og akupunktur og massage - alt er prøvet - begyndte så at lave maveøvelser og rygøvelser - da det er de muskler der holder bækkenet på plads og det virker for mig - men det tog lang tid skulle op på mindst 100 øvelser lige + 2*100skrå mave bøj!!! valgte så at blive gravid igen for nu gik det rimeligt - men fik bækkenløsning med sengeleje fra uge 14 kunne ikke gå- valgte at få kejsersnit for at skåne bækkenet og nu 8 uger efter starter jeg på genoptræning af musklerne igen hos fys.(jeg kunne gå 2 dage efter kejsersnittet) Så igang med maveøvelse og rygøvelse

Puhaa.. der blev jeg så li lidt skræmt for at få nr 2
Men kan godt forstå hvorfor du valgte kejsersit så...

Jeg ved ikk om jeg bare er for "svag" - MEN jeg har TISSE ondt når jeg træner.. men det er også mere ryg end bækken der brokker sig i de øvelser

Men godt det har hjulpet dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.