Hjælp!! Nogen med forstand på hypermobilitet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2011

Wimmie

Tusind tak for dit svar!

Det med brusken bag knæet... og at det hæver.. kan det føles lidt som om man har væske under knæet ?? for det føler jeg at jeg har efter en lang arbejdsdag og det gør bare nuller naller
+ mine fødder og ankler også hæver lidt...
(ved ikk om det har noget at sige, men havde også siiiiindsygt meget væske i krop, specielt fødder og ben da jeg var gravid)

Jeg vil ikk sige jeg har accepteret noget som helst endnu
Men har jo også først "opdaget" problemerne mere og mere nu...
Så kan godt forstå du nok bare med tiden har lært det.
Men hvordan og hvorledes, kan du/må du/skal du arbejde fuld tid, eller har du del tid ??

Og ang røngten... det viste bare slet ingenting eller hvordan ??
Jeg tænker mere om det måske kan vise at ledene er hypermobile - eller ja skæve eller lign...

Lægen siger blot hun sys jeg skal holde en pause fra kiro eller finde en anden hvis ikk det hjælper

Nej, røntgen viste ikke noget - de tjekkede kun for skævheder og abnormaliteter - hypermobilitet kan ikke ses på røntgen.

Mht. mine knæ, så synes jeg ikke det føles som væske - det føles vitterligt som om der er noget under knæskallen der skraber/gnubber sig op ad indersiden af knæet - især når jeg bøjer det og til sidst "låser" knæet sig nærmest fast og jeg må gå meget stift for at undgå de værste smerter. Derfor måtte jeg stoppe med at løbe...

Jeg har endnu ikke taget smertestillende da jeg ellers kunne spise dem konstant, og jeg arbejder fuldtid - dog en stilling hvor jeg sidder ned det meste af tiden og har gode borde, stole og computerskærme der kan hæves og sænkes

Jeg ville ikke kunne holde til at stå op hele dagen da jeg som regel får ondt i ryggen efter en halv times tid - sommetider mindre.

Jeg er 17 uger henne i min graviditet og har døjet en del med smerter i ryg og lænd, men det er blevet lidt bedre efter at jeg havde en uges ferie, så jeg håber ikke det bliver værre igen og jeg håber bestemt ikke at jeg får bækken-problemer, selvom jeg ved at jeg er disponeret for det pga. hypermobilitet.

Hypermobilitet kan desværre ikke kureres; de bedste råd jeg har fået er at træne i motionscenter; ryg, lænd, mave og benmuskler samt prøve at sidde ret op og ikke overstrække min ryg og mine knæ.Har især tendens til at hvile i yderstillinger med mine knæ når jeg står op.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2011

2721

Lou87 skriver:

Tak for svar

Og hihi nej - det tror jeg da ihvertfald ikk jeg er

MEN... kan nikkende genkendende til ibutinen (staves?) på de 600 mg tre gange om dagen.. ! æv.
Jeg kan slet ikk forholde mig til at jeg er nødt til og tage piller for at ku klare et job - det hænger altså bare ikk sammen i min verden og alder for den sags skyld!! Og slet ikk pga disse ting

Jeg har for mange år tilbage været ved en ortopæd med mine knæ.
Og "frygter" lidt det og sku vende tilbage... for der sagde han at hvis det ikk ku styrke trænes sku der nok en kikkert ind og se
(og det er mine tanker ikk liiiii helt trygge ved)
Men mon ikke det bare er der jeg havner igen og så må acceptere... ???

Jeg FATTER simpelthen ikke at de bliver VED og sætte mig ind til den skide kiropraktor så.... ?? jeg siger jo det IKK hjælper og spørg om det kan være pga min hypermobilitet, men hun bliver ved og sige nej. Grrr!!

Mine knæ får de ikke lov at røre igen. De løste intet, men gjorde dt kun værre
En osteropat er en speciallæge som har styr på hele kroppen og deforskellige deles indflydelse på hinanden.
Min kiropraktor, fattede heller ikke at det havde en indflydelse, men fik lavet så meget rod i det hele, at jeg røg på hospitalet fordi jeg pludselig ikke havde kontrol over min blære. Kunne IKKE tisse
En nerve var kommet i klemme i en løsning. Nøj hvor blev jeg bange. Men det blev da fikset

Anmeld

12. juli 2011

Mille83

Lou87 skriver:

Ja det er bare noget værre skidt med de yderstillingere
Og VED godt at jeg skal passe på med den måde jeg står på, da mine knæ kører HELT tilbage i stadet for at stoppe normalt...
MEN.. det tænker man altså ikk li over når man arbejder

Men ja.. "rart" hvis man ka sige det sådan, og høre man ikk er alene.. Men hvor er det dog træls der bare ingen ordentlige svar er til os

Tak for svar alligevel

Man tænker overhovedet ikke over det.......Men man skal huske og bøje lidt i knæerne og når man strækker armen ud efter noget skal man lige vende sig eller flytte sig istedet for at overstrække.....

Anmeld

12. juli 2011

Wimmie

Ang. mine rygsmerter så vil jeg beskrive dem således: Hvis jeg har siddet, stået eller gået længe bliver jeg "træt" i ryggen. Det føles som om at ryggen nærmest "falder sammen" og jeg har bare lyst til at lægge mig ned eller at blive strukket ud.

Jeg kan knække min ryg mange mange gange om dagen, og nogle gange er det så slemt at ryggen kan give en hel række af små knæk/smæld når jeg får den strukket ud eller masseret

Anmeld

12. juli 2011

Vingummien

Lou87 skriver:

Oki - tager du ingen smertestillende eller har nogen form for deltidsjob eller lign ??

Udd og en masse dope. Og nogle meget smertefulde ture nogle gange

Anmeld

13. juli 2011

Lou87

Kay skriver:

Jeg er hypermobil... i ja... fra navlen og ned...

jeg har tit døjet med bækken løsning på trods af at jeg aldrig har været gravid... jeg har fået nogle øvelser af en fys for nhogle år siden... og de virker.. der ud over har jeg været til flere forskellige kiopraktore der ikke virker!!! men så fandt jeg en... han hedder Jørgen lykke (eller løkke kan ik lige huske hvordan det staves) og han kan sku sætte det på plads når det har sat sig fast... behøver bare en gang... og så hjem og lave øvelser...

kan se du bor på vest sjælland, og han har praksis i nordsjælland (helsinge) men er efter min mening et besøg hverd...

Tak for svar

Problemet er af de øvelser fyssen viser mig gør for ondt og ellers kan jeg ikk lave dem...

Okay - jeg har li fået at vide af flere at kiropraktor og hypermobilitet ikk er en god kombi. Så hvad er der specielt ved ham ??
Altså holder det på en anden måde eller hvordan.

Anmeld

13. juli 2011

Lou87

Wimmie skriver:

Nej, røntgen viste ikke noget - de tjekkede kun for skævheder og abnormaliteter - hypermobilitet kan ikke ses på røntgen.

Mht. mine knæ, så synes jeg ikke det føles som væske - det føles vitterligt som om der er noget under knæskallen der skraber/gnubber sig op ad indersiden af knæet - især når jeg bøjer det og til sidst "låser" knæet sig nærmest fast og jeg må gå meget stift for at undgå de værste smerter. Derfor måtte jeg stoppe med at løbe...

Jeg har endnu ikke taget smertestillende da jeg ellers kunne spise dem konstant, og jeg arbejder fuldtid - dog en stilling hvor jeg sidder ned det meste af tiden og har gode borde, stole og computerskærme der kan hæves og sænkes

Jeg ville ikke kunne holde til at stå op hele dagen da jeg som regel får ondt i ryggen efter en halv times tid - sommetider mindre.

Jeg er 17 uger henne i min graviditet og har døjet en del med smerter i ryg og lænd, men det er blevet lidt bedre efter at jeg havde en uges ferie, så jeg håber ikke det bliver værre igen og jeg håber bestemt ikke at jeg får bækken-problemer, selvom jeg ved at jeg er disponeret for det pga. hypermobilitet.

Hypermobilitet kan desværre ikke kureres; de bedste råd jeg har fået er at træne i motionscenter; ryg, lænd, mave og benmuskler samt prøve at sidde ret op og ikke overstrække min ryg og mine knæ.Har især tendens til at hvile i yderstillinger med mine knæ når jeg står op.

Okay - nej det viser jo nok ikke rigtig noget når det "kun" er hypermobilitet... Men så har man i det mindste fået det røngten så man er klar over der ikk er mere galt... Det ville jeg gerne.

Okay - ved ikk lige... Føles umiddelbart anderledes i mine knæ, men det er altid så svært og forklare synes jeg

Jeg frygter også at det her butiksliv desværre bliver min "død"
som man siger... jeg tror simpelthen ikk jeg kan holde til det... Jeg er så ØM i hele kroppen til sidst at jeg dårlig kan køre bilen hjem uden smerter. Og jeg synes ikk engang mine smertestillende hjælper nok.. Såå...
Men jeg har snakket med lægen igen i dag.
For det med at kiro ikk har hjulpet, ja det gider jeg ikk blive ved med. Så hun sagde jeg sku videre til en reumetalog (staves?) men de har self ferie nu plus så ville jeg få nogle andre piller som måske forhåbentligt hjælper lidt mere
Så ja når de engang er tilbage fra ferie håber jeg det hele hjælper noget mere.

Og hmm ja er jo ked af og sige du nok ikk som hypermobil kommer til og ungså bækkenløsning desværre...
Men vi må håbe det ikk bliver for voldsomt så.

Anmeld

13. juli 2011

Kay

Lou87 skriver:

Tak for svar

Problemet er af de øvelser fyssen viser mig gør for ondt og ellers kan jeg ikk lave dem...

Okay - jeg har li fået at vide af flere at kiropraktor og hypermobilitet ikk er en god kombi. Så hvad er der specielt ved ham ??
Altså holder det på en anden måde eller hvordan.

tja... ved ikke hvad forskellen er... andet end det virker...

mit bækken har siddet så fast at jeg hverken ku gå eller rejse mig... og han ordnede det på 1 omgang... og et par af de øvelser jeg har fået, skal der ik noget knæ øvelser eller noget til...

Anmeld

13. juli 2011

Lou87

Puslingen skriver:

Mine knæ får de ikke lov at røre igen. De løste intet, men gjorde dt kun værre
En osteropat er en speciallæge som har styr på hele kroppen og deforskellige deles indflydelse på hinanden.
Min kiropraktor, fattede heller ikke at det havde en indflydelse, men fik lavet så meget rod i det hele, at jeg røg på hospitalet fordi jeg pludselig ikke havde kontrol over min blære. Kunne IKKE tisse
En nerve var kommet i klemme i en løsning. Nøj hvor blev jeg bange. Men det blev da fikset

Okay - jeg har li snakket med min læge igen i dag.
Hun vil sende mig til en reumetalog (staves?) så når de er tilbage fra ferie, skal jeg derop ... HÅBER de ka give bedre svar!

EJ det lyder da virkelig også bare væmmeligt Ikk og ku tisse!
Godt det blev løst..

Anmeld

13. juli 2011

Lou87

Mille83 skriver:

Man tænker overhovedet ikke over det.......Men man skal huske og bøje lidt i knæerne og når man strækker armen ud efter noget skal man lige vende sig eller flytte sig istedet for at overstrække.....

Ja i know
MEN når man er igang med arbejdet så glemmer jeg det bare.. super træls!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.