Hvornår er man "ung mor"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår er man decideret UNG mor ift. "bare" mor?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

6.763 visninger
29 svar
0 synes godt om
10. juli 2011

Preghiera

Ja som overskriften lyder: Hvor går grænsen for hvad der defineres som ung mor?

-og på forhånd, unskyld, hvis den har været oppe før, men jeg er alene hjemme, keder mig lidt og elsker afstemninger samt tusindvis af forskellige holdninger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2011

MaliksMor

Under 18 så synes jeg man er ung mor blev selv gravid da jeg var 16 -

Anmeld

10. juli 2011

Frøken J.

Preghiera skriver:

Ja som overskriften lyder: Hvor går grænsen for hvad der defineres som ung mor?

-og på forhånd, unskyld, hvis den har været oppe før, men jeg er alene hjemme, keder mig lidt og elsker afstemninger samt tusindvis af forskellige holdninger

Jeg kan ikke kende dig med det profilfoto, bliver ved med at tænke det er en anden

Men hmm.. Jeg tror jeg i grunden tænker, at det er når man er under 20. Men måske i virkeligheden sådan ung-ung mor, hvis man er 18 eller derunder Jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg synes det føles som noget andet, når man rammer 20. Måske baseret på mit eget liv og min egen tankegang da jeg var 18 versus 20

Anmeld

10. juli 2011

Preghiera

Frøken J. skriver:

Jeg kan ikke kende dig med det profilfoto, bliver ved med at tænke det er en anden

Men hmm.. Jeg tror jeg i grunden tænker, at det er når man er under 20. Men måske i virkeligheden sådan ung-ung mor, hvis man er 18 eller derunder Jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg synes det føles som noget andet, når man rammer 20. Måske baseret på mit eget liv og min egen tankegang da jeg var 18 versus 20

Hehe I knoooow. Fik lige fat i et billede, for det så så kedeligt ud det andet. Og marguritten er min yndlingsblomst! (Ligegyldig-trivia-om-Astrid)

Anyways... Jah, jeg tænker jo at når "mor" ikke selv er myndig så må det da være betegnelsen for "ung mor". Men alligevel, når jeg så møder en gravid pige, blot et år yngre end jeg selv: "Wow, det var sgu da tidligt!"... Og måske tænker jeg endda at jeg også bliver en ung mor idet jeg (7-9-13) føder som 23 årig Er ret meget i tvivl om den definition dér!

Anmeld

10. juli 2011

Lisbeth85

Jeg har hørt noget med under 25 år, så er man ung mor Hvis man er 16 år, så synes jeg faktisk man stadig er et barn. Man er kun lige gået ud af folkeskolen, og skal til at vælge til og fra mht. uddannelse i ens videre liv. Og man er også MEGET ung mor Respekt for dem, som kan det!

Anmeld

10. juli 2011

B&J

Jeg har slet ikke sat nogle for det er såå svært, for  ja men er ungmor når man er under 18, men jeg fik min søn da jeg var 22 der for er jeg jo ikke gammel

Anmeld

10. juli 2011

Sof

Ifølge offentlige instanser, så er det når man er under 25, så jeg når lige "bare" at blive mor inden jeg føder nr. 2 

Anmeld

10. juli 2011

Lunae

Jeg tror jeg vil sige unge mødre er under 20! Den er lidt svær, for jeg er 24 og føler mig da ikke som gammel mor og man kan sige, at udfra statestikkerne om hvornår man bliver mor første gang, så er jeg da ret ung

Anmeld

10. juli 2011

aarhusmor

Det er man når man ikke er sit ansvar bevidst eller når man burde have oplevet frihed og at have det sjovt inden man fik et barn.

Og så kan man vel egentlig ikke sætte alder på?

Jeg tabte desværre det første barn jeg ventede som 19 årig og dengang boede jeg sammen med en kæreste, som jeg var meget "moden" sammen med, synes jeg, når jeg kigger tilbage.

Så gik det forhold i stykker og der kom mange år, hvor jeg synes jeg var "umoden" og jeg har nok først følt mig moden til et barn efter jeg blev 30 år.

Anmeld

10. juli 2011

Bare mig..

Jeg var selv kun lige blevet 19 da jeg fik min datter, og jo jeg følte mig meget meget ung.. Og det gør jeg såmendt også stadig,s elv om jeg er 20 nu. Men spdan generalt, vil jeg sige under 20 år, så er man ung mor.

Jeg føler mig dog stadig væk meget meget ung i forhold til at have barn nu.. Meeen jeg elsker jo at være ung mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.