Kan en nyfødt "ligne et navn"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2011

Mette.

Wimmie skriver:

Ja, jeg har hørt flere herinde fortælle at de havde besluttet sig for et navn, men da så deres lille søn/datter kom ud, så synes de alligevel ikke at navnet passede...

Nu har jeg ikke fået mit første barn endnu, men jeg har aldrig helt forstået hvordan sådan en lille nyfødt rødlilla baby kan ligne eller ikke ligne et bestemt navn

Jeg har altid været af den opfattelse at når man får et navn, så vokser man med det navn, og så kan man bare ikke hedde andet  Men jeg kan da ikke sige 100% om jeg stadig vil have samme mening når jeg selv har født. Herhjemme vil vi nu nok beslutte os for et navn uanset hvad og så tage den derfra...

Hvad synes I?

Jeg tror ikke kun det ligger i hvilket navn der passer til barnets udseende, men efter ganske få dage lære man også sit barns temperament at kende.

Vi vidste vi skulle have en pige og var ret hurtige enige om hun skulle være en Sofie eller en Emilie. Da hun så kom ud, var vi stadig i tvivl, men efter en god uge, passede både hendes ydre og indre til en lille Emilie. Jeg tror bare det er en fornemmelse af mange ting som man først får når man ligger der med sin guldklump i armene. Vi var hvertfald ikke i tvivl og i dag kan hun hvertfald slet ikke hedde andet end Emilie. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2011

2babygirls

Vi havde besluttet os for at hun ville være en lille Madeleine. Dog var det svært at gøre det permanent, så i starten sagde jeg meget baby, og den hænger stadig ved 9 mdr senere, men er blevet bedre til at kalde på hende ved navn.

Anmeld

9. juli 2011

K&S

Vi valgte navnet Anton, da vi fandt ud af, at vi ventede en dreng til MD og det passede perfekt til ham, da han blev født, for det havde han jo heddet i laaang tid, så han kunne slet ikke hedde andet

Anmeld

9. juli 2011

Billemyre

Wimmie skriver:

Ja, jeg har hørt flere herinde fortælle at de havde besluttet sig for et navn, men da så deres lille søn/datter kom ud, så synes de alligevel ikke at navnet passede...

Nu har jeg ikke fået mit første barn endnu, men jeg har aldrig helt forstået hvordan sådan en lille nyfødt rødlilla baby kan ligne eller ikke ligne et bestemt navn

Jeg har altid været af den opfattelse at når man får et navn, så vokser man med det navn, og så kan man bare ikke hedde andet  Men jeg kan da ikke sige 100% om jeg stadig vil have samme mening når jeg selv har født. Herhjemme vil vi nu nok beslutte os for et navn uanset hvad og så tage den derfra...

Hvad synes I?

I feel you!

Jeg har også altid undret mig... Men ja, det kan da godt være, det viser sig at hænge sådan sammen, når man har født.

Jeg håber dog ikke, jeg får det sådan, hvis jeg en dag får en dreng, for jeg har virkelig ikke ret mange andre navne-muligheder end dem manden og jeg har snakket om 

Anmeld

9. juli 2011

Wimmie

Billemyre skriver:

I feel you!

Jeg har også altid undret mig... Men ja, det kan da godt være, det viser sig at hænge sådan sammen, når man har født.

Jeg håber dog ikke, jeg får det sådan, hvis jeg en dag får en dreng, for jeg har virkelig ikke ret mange andre navne-muligheder end dem manden og jeg har snakket om 

Nemlig - og jeg har det umiddelbart ligesom K&S skriver lige før dit indlæg; at når babyen nu har heddet det så længe inden det blev født, så virker det mærkeligt at han/hun pludselig skulle til at hedde noget andet. Vi er da så småt begyndt at bruge det navn vi har besluttet til vores lille pige - simpelthen for at vænne os til at bruge det og få det til at ligge "naturligt" på læben

Anmeld

9. juli 2011

Billemyre

Wimmie skriver:

Nemlig - og jeg har det umiddelbart ligesom K&S skriver lige før dit indlæg; at når babyen nu har heddet det så længe inden det blev født, så virker det mærkeligt at han/hun pludselig skulle til at hedde noget andet. Vi er da så småt begyndt at bruge det navn vi har besluttet til vores lille pige - simpelthen for at vænne os til at bruge det og få det til at ligge "naturligt" på læben

Det kan jeg godt forstå - Ville selv gøre det samme 

Anmeld

9. juli 2011

Dansker I Holland

Wimmie skriver:

Hvad synes I?

Altså nu synes jeg jo godt at man kan bestemme sig for et navn til en baby som ikke er født endnu, sådan har jeg selv gjort med mine 3 piger Og det passede på alle 3 Den yngste på 7-8 mdr havde osse navn inden hun blev født, men det var først efter MD da vi fik af vide at det lignede en pige, på trods af at vi ønskede en dreng Så fik vi en smuk prinsesse Nikita

Anmeld

9. juli 2011

MortilCilas

Wimmie skriver:

Hvad synes I?

Jeg har stemt på at man ikke kan vælge et navn, før man har set babyen
Og faren til min søn og jeg, belsutted os for Jontan, men følte ikke rigtigt for det. (under graviditeten.) Jeg ville gerne have haft Lucas eller Milas. Og da han så kom ud, ligned han en Lucas, Milas, Malde, Julius og en Cilas. Og faren og jeg, var enige om at Lucas var udelukket, det så mange børn hedder det, og vores søn skulle ikke sidde i en klasse, med 2 -5 andre Lucas'er. Og det eneste han så gik med til, var Cilas.

Anmeld

9. juli 2011

4kløver

Både ja og nej herfra.. min store søn hedder nicklas og da han blev født Syndes jeg at han så ud som en Emil. Men ved xenya kunne hun bare ikke hedde andet. så glæder mig til når lillebror kommer om han ligner en Xander. (håber det ikke)

Anmeld

9. juli 2011

Isabeau

Hvad synes I?

Sådan havde vi det med Stella. Vi havde besluttet os for Vinni, og det lignede hun også på 3D scanningen, men da hun kom ud, var hun bare en Stella, en

Derfor har vi også 2 sæt navne til nr. 2 barn her med terin d. 2. dec.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.