Wimmie skriver:
Ja, jeg har hørt flere herinde fortælle at de havde besluttet sig for et navn, men da så deres lille søn/datter kom ud, så synes de alligevel ikke at navnet passede...
Nu har jeg ikke fået mit første barn endnu, men jeg har aldrig helt forstået hvordan sådan en lille nyfødt rødlilla baby kan ligne eller ikke ligne et bestemt navn 
Jeg har altid været af den opfattelse at når man får et navn, så vokser man med det navn, og så kan man bare ikke hedde andet
Men jeg kan da ikke sige 100% om jeg stadig vil have samme mening når jeg selv har født. Herhjemme vil vi nu nok beslutte os for et navn uanset hvad og så tage den derfra...
Hvad synes I?
Vi havde af navne:
Pige: Clara, Sofie og Clara-Sofie
Dreng: var vi på total bare bund - dog mente mange at jeg havde ne drengemave, så det var vi lidt stresset over
Vores baby kom til verden - og var en PIGE!!! - så navnene var heldigvis på en måde på plads.
Men men men - hun lignede IKKE en Clara, Sofie eller en Clara-Sofie. Hvilkte gjorde mig meget ked af det, for jeg ville så gerne have en lille Sofie (opkaldt efter min søster Sophie på 17 år).. Vi var på Gentofte barselsgang i 7 dage, og i de første dage kaldte vi hende Sofie - men NEJ, havde det ikke godt med det. Hun var slet IKKE en Sofie.. Hun kom til verden mandag - torsdag fik hun navnet Laura - det havde ikke været på min liste, men manden havde nævnet det et par gange, men ikke noget som jeg havde lagt noget i.
Dagen i dag (hun er 8 mdr.) - kan hun IKKE være andet end en Laura. Få gange før hun skulle døbes, forsøgte jeg igen at kalde hende Sofie inde i mit hovede, men navnet passede stadig ikke til hende..
Anmeld